In analogic, regula de deplasare este simpla: vazuta de sus, locomotiva merge inainte daca sina din dreapta ei este la PLUS si sina din stanga ei este la MINUS. Astfel, inseriate cu binecunoscutele rezistente de balast, LED-urile simple din farurile directionale ale locomotivei se plaseaza astfel:
1a) in fatza - LED-urile albe(galbene) cu anozii spre dreapta si cu catozii spre stanga; daca LED-urile nu sunt conectate in antiparalel cu LED-urile rosii, atunci se plaseaza cate o dioda 1N4148 in antiparalel cu fiecare LED;
1b) in fatza - LED-urile rosii cu cu catozii spre dreapta si cu anozii spre stanga; daca LED-urile nu sunt conectate in antiparalel cu LED-urile albe(galbene), atunci se plaseaza cate o dioda 1N4148 in antiparalel cu fiecare LED;
1c) in spate - LED-urile albe(galbene) cu cu catozii spre dreapta si cu anozii spre stanga; daca LED-urile nu sunt conectate in antiparalel cu LED-urile rosii, atunci se plaseaza cate o dioda 1N4148 in antiparalel cu fiecare LED;
1d) in spate - LED-urile rosii cu anozii spre dreapta si cu catozii spre stanga; daca LED-urile nu sunt conectate in antiparalel cu LED-urile rosii, atunci se plaseaza cate o dioda 1N4148 in antiparalel cu fiecare LED.
Daca locomotiva are doar cate doua faruri laterale la ambele capete, montarea farurilor directionale bicolore se simplifica foarte mult folosind LED-uri bipolare galben/rosu; iata
aici cum am procedat. Daca exista si faruri centrale, atunci tot acolo se gaseste si schema care le cuprinde si pe ele.
Am scris mai multe despre LED-uri in
acest subiect.