Despre DKW-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.677
644
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Ceea ce germanii numesc "doppelkreuzweiche" (DKW) si englezii "double slip", eu am vazut intr-un manual de liceu cu specific feroviar sub numele de "intretaiere cu dublu pasaj". Atat in marime naturala, cat si redusa la scara, aceasta componenta a caii ferate este totdeauna spectaculoasa.

(imagine de pe diorama lui Mixu)
 
Iar francezii, daca nu ma insel, denumesc aceasta piesa "incrucisare englezeasca" :D

N'est-ce-pas, Horia?

Oricum, pare sa fie modul tipic in are englezii si francezii isi fac reciproc reclama cu aceste denumiri de produse. Iata spre exemplu acea cheie-patent reglabila, care pentru romani se cheama "cheie franceza". Cum o denumesc francezii? "la clef anglaise"!
 
Colegul nostru Mixu are pe diorama DKW-uri Tillig, ale caror inimi metalice sunt conectate electric la sina din dreapta sau la cea din stanga prin intermediul unor mici comutatoare, in functie de pozitiile acelor. Acest fapt este benefic, deoarece asigura alimentarea neintrerupta a locomotivelor si trenurilor, insa are si o latura ascunsa. Anume, se produc scurtcircuite daca se "forteaza" trecerea unui tren pe alta directie decat cea data de pozitiile acelor.
Deoarece DKW-urile produse de Piko si de Fleischmann au inimile izolate, problema de mai sus dispare, dar impreuna cu beneficiul sus-mentionat :D
 
1) Direct1

Conform acelor, trenul poate trece numai pe directia A-C.
Inimile alimentate sunt conectate la sinele corespunzatoare, prin intermediul unor comutatoare continute in mecanismele electrice de actionare. In acest caz, inima AB este conectata la sina "rosie" (de jos), iar inima CD la sina "albastra" (de sus). Daca se forteaza intrarea unui tren prin B, rotile locomotivei aduc in contact electric sina "albastra" cu inima AB, conectata la sina "rosie", deci... scurtcircuit. Analog, daca se forteaza intrarea unui tren prin D, rotile locomotivei aduc in contact electric sina "rosie" cu inima CD conectata la sina "albastra", deci... tot scurtcircuit.
 
2) Abatut1

Conform acelor, trenul poate trece numai pe directia B-C.
In acest caz, inima AB este conectata la sina "albastra", la fel ca inima CD. Daca se forteaza intrarea unui tren prin A, rotile locomotivei aduc in contact electric sina "rosie" cu inima AB, conectata la sina "albastra", deci... scurtcircuit. Analog, daca se forteaza intrarea unui tren prin D, rotile locomotivei aduc in contact electric sina "rosie" cu inima CD conectata la sina "albastra", deci... tot scurtcircuit.
 
3) Direct2

Conform acelor, trenul poate trece numai pe directia B-D.
In acest caz, inima AB este conectata la sina "albastra", iar inima CD la sina "rosie". Daca se forteaza intrarea unui tren prin A, rotile locomotivei aduc in contact electric sina "rosie" cu inima AB, conectata la sina "albastra", deci... scurtcircuit. Analog, daca se forteaza intrarea unui tren prin C, rotile locomotivei aduc in contact electric sina "albastra" cu inima CD conectata la sina "rosie", deci... tot scurtcircuit.
 
4) Abatut2

Conform acelor, trenul poate trece numai pe directia A-D.
In acest caz, inima AB este conectata la sina "rosie", la fel ca inima CD. Daca se forteaza intrarea unui tren prin B, rotile locomotivei aduc in contact electric sina "albastra" cu inima AB, conectata la sina "rosie", deci... scurtcircuit. Analog, daca se forteaza intrarea unui tren prin C, rotile locomotivei aduc in contact electric sina "albastra" cu inima CD conectata la sina "rosie", deci... tot scurtcircuit.
 
Practic, inimile sunt alimentate prin intermediul comutatoarelor din actionarile de la capetele opuse ale DKW-ului, adica inima AB este comandata de comutatorul din actionarea CD, respectiv inima CD este comandata de comutatorul din actionarea AB.
Anume, atunci cand acele CD sunt alaturate sinei "rosii", inima AB este conectata la sina "rosie", iar daca ele sunt alaturate sinei "albastre", inima respectiva este si ea conectata tot la sina "albastra".
Analog, atunci cand acele AB sunt alaturate sinei "rosii", inima CD este conectata la sina "rosie", iar daca ele sunt alaturate sinei "albastre", inima respectiva este si ea conectata tot la sina "albastra".
 
De aici putem "deduce" ce trebuie sa facem daca dorim ca un tren sa poata intra in intersectie prin intrarea dorita :).
Daca dorim ca trenul sa intre fara probleme prin A, atunci acele CD trebuie sa fie alaturate sinei "rosii", iar directia va fi data de acele AB. Adica trenul va iesi prin C daca acele AB sunt alaturate sinei "albastre", respectiv prin D daca acele AB sunt alaturate sinei "rosii".
Daca dorim ca trenul sa intre fara probleme prin B, atunci acele CD trebuie sa fie alaturate sinei "albastre", iar directia va fi data de acele AB. Adica trenul va iesi prin C daca acele AB sunt alaturate sinei "albastre", respectiv prin D daca acele AB sunt alaturate sinei "rosii".
Rationamentele sunt similare pentru intrarea prin C si D.
 
Mai adaug si eu un al doilea tip de DKW intilnit mai mult prin Germania: DKW in tangenta externa (acele sunt in afara incrucisarii)


...si GeoLine-ul corespunzator:
 
Multumesc

de aici am constatat dar si de pe PM ca -s 4 faze /pozitzii nu doua cum stiam

eu am legat greshit inimile macazului
se pot vedea mecanismele din partea cealalta prin gaurelele ce muta limbile macazului

deci in concluzie: inima 1 ,motor 2, motor 1, inima 2,
nicidecum inima 1 la motoru ce se afla sub ea sau in imediata apropiere :D
 
victorian

cheia franceza este diferita de cheia engleza.sunt reglabile,insa diferite.

scuze de off topic