recomandare sine + cateva intrebari

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
eu ma gandeam la zonele de trecere de la un bloc la altul, alimentate de la acelasi booster dar prin fire diferite; desi cred ca dimensiunile sunt prea mici pentru a se crea paraziti sau sa apara delay-uri semnificative intre un segment si cel alaturat
 
Buna dimineata,

Sogard_2003, o sa tin cont de recomandari..desi ca ai facut acolo implica ceva pricepere.
O sa caut un letcon mai puternic cu care sa imi fac treaba. In orice caz, sper sa pot experimenta cu cel pe care il am in weekend.
Ma gandesc acum de ce scule am nevoie pentru a incepe... Pentru tamplarie am bormasina, surubelnita electrica, pendular (toate Makita) deci cred ca pot sa imi fac treaba. Ma gandesc sa cumpar o masina de gaurit mica Micromot-Proxxon..cred ca voi avea mare nevoie de ea.. Pentru restul sculelor va invit sa va dati cu parerea..ce ati mai folosit..de ce mai am nevoie..etc.

Ieri am plasat o comanda pentru 1/2 din necesarul de sine..nu radeti..stiu ca trebuia luat tot o data dar cand am vazut ca ajunsese comanda deja la 800ron...:)

Cat despre ultimele posturi (dezbaterile electrice)... :D ma tem ca sunt pe dinafara...
 
NU trebuie luat tot odata, eu cumpar din an in paste ce pot si in functie de cum am bani. Iar de la proxxon nu e deloc de lepadat masina MICROMOT 50/EF, PROXXON 28512 atentie mare: Cea cu Mandrina !! Asta ca sa nu stai sa schimbi pensete inutil de fiecare data cand schimbi capatul de lucru. Pentru taiat sina iti trebuie discuri debitoare, PROXXON 28810 .

Cu taiatul nu e greu, iti trebuie doar curaj si rabdare. Multe masuratori , alinieri si dupa ce tai inapoi nu mai dai. Deci grija la taiat. :D In rest numai succes iti doresc si SPOR LA MODELIT !!
 
hahaha...
Tocmai mi-a venit comanda...si sa vezi ce o sa rad in weekend. Ma uit la macazul electrofrog crucis..si rad. Pun mana de hartoaga cu care a venit insotit si nu inteleg mare lucru despre cum trebuie conectat. Asa ca...pentru ca voi sunteti de vina (glumesc evident :D), voi mi-ati sugerat sa nu iau insulfrog, va rog sa ma ajutati cu ceva instructiuni despre cum se conecteaza (digital).

btw, la prima vedere, sinele arata foarte bine.
 
ce sine ai luat ? ce macaz ai ? niste nume si niste poze ? Electrofrog, inima macazului trebuie cuplata la sina dreapta daca trenul merge pe abatuta, iar daca merge pe normal (pe drept) inima trebuie legata la sina stanga . Atentie sa ti macazul cu partea abatuta in sus cand faci logica. de legat la digital, presupun ca o faci cu un decodor. Cu ce decodor comanzi macazul ? Ce actionare ai luat ? Daca actionarea are contacte auxiliare inseamna ca pe acestea le poti folosi pentru polarizarea corecta a inimii....hai baga detalii :D ca sa te ajutam
 
:D @Felippe Eu le-am imbinat in curbe si nu am avut probleme deloc. Daca faci cum trebuie e usor.
Eu am mers asa. Am pus primul tronson de Flex pe terasamentul deja lipit. L-am fixat cu bolduri in terasament, am insemnat cu un marker pozitia pe patul de la Woodland. Am pus patex si pe linie si pe patul de balast, unde era marcat. Dupa 15 min le-am lipit si gata. La tronsonul drept ce urma sa intre in curba, am pus clemele si am cositorit, apoi am urmat aceeasi pasi ca mai sus. Linia a stat pe scobitori sa nu se prinda patexul de pe ambele in pozitie gresita. Patexul uscat e incolor. Peste el a venit balastul. Subscriu la pozitia liniei flex, cu partea libera in interiorul curbelor, altfel iti iese distanta mare intre traverse. Am mers cu atlas code 50 flex. :-?
 
:D @felippe. :D Vezi ca la magazinele de profil, electronice si piese radio se gaseste fludor la bobina sau la metru, cu diferite temperaturi de topire, adica ai de unde sa alegi.Scrie pe bobina temp de topire, in caz ca nenea ala vinde si la metru.Ala cu staniu mai mult se topeste mai repede. Chiar daca are rezistenta mecanica mai mica, nu e problema, pt contact e bun, mai ales ca intra intre eclisa si linie si umple golurile. Cu contactele eu am patit-o cu liniile tip tronson de la Bachmann,care cand au oxidat un pic au inceput sa faca ca toti dracii.Cand garnitura trecea pe langa zona cu firele zbura, iar la distanta maxima fatza de ele incepea sa tuseasca si sa dea semne de moarte. Asta e a 3 diorama la mine cu linii cositorite, intre ele fiind si una veche, antica cu linii profil u de la Zeuke TT. ,Toate mergeau bine si la dimensiunea max de 2,4m x1,3m cat a fost cea mai mare placa, nu am avut probleme cu dilatarile termice nici un mm. Si lucram cu materiale antice. :p
 
Pai momentan mi-au ajuns banii pentru vreo 20 buc linie flex, cleme, 2x macaz dreapta raza mica, 2 macaz stanga raza mica, 1x macaz dreapta raza medie, , 1x macaz stanga raza medie. Am luat motoare macaz 10we si 10e + accesorii diorama (niste terasament woodlandscenics, portal tunel, pietris..).
Din pacate, cred ca s-a creat o confuzie si nu am primit comutatorul de polaritate pl-13. Si cred ca aveam nevoie de el..

Am mai luat si niste hartoage de la Peco..cam inutile DAR este una numita "Wiring the layout" unde pare sa explice modalitatea de functionare a macazului.
 
Iti mai trebuia pe-pl-13 ca sa polarizezi inima macazului. Dupa cum vezi are trei contacte, unul e firul comun ce basculeaza pe unul din cele doua contacte. cele doua contacte se monteaza la sina dreapta respectiv la sina stanga. Teoretic daca iei contactele de la peco trebuie sa iti dea si o schema.

Contactul ala nu face nimic altceva decat sa distribuie tensiunea corecta pe inima macazului.

De legat la decodor e floare la ureche, la electromagnetul ala ai doar trei fire. Tot asa unul e comun, si celalate doua corespund pozitiei bobinei.(macazului) stanga -dreapta...

Sunt foarte curios cum arata liniile PECO, pe viu. :D
 
@sogard_2003 liniile PECO arata destul de bine , ceea ce le diferentiaza de restul este calitatea , care este mult peste orice altceva ce am avut pana acum . Macazele nu arata cel mai bine , cele scurte , dar la fel sunt foarte fiabile .Daca consulti forumurile de peste canalul manecii vei vedea ca baietii de acolo incep "slefuitul" sinelor abia dupa 2-3 ani de folosire :confused:
Motoarele PECO sunt cam naspa ! Cele cu terminatia W si WE sunt mai ok , consuma mai putin si poti sa le folosesti 100% in DCC , dar sunt mai scumpe cu cativa banuti . La aceeasi bani ( 4 lire sterline ~ 20 RON ) se pot cumpara alte relee ceva mai bune :fluierat:
 
@sogard_2003, Despre pe-pl-13 spuneam ca nu mi-a ajuns. O sa il mai comand din nou. Ma gandesc daca pot folosi vreun decodor de-al lui Hgd pentru macaze (pentru ca sunt mai ieftine). Sau sa iau Viessman cu 4 iesiri?..Partea electrica ma cam sperie!

Daca vrei sa vezi sinele Peco pe viu, iti pot da una..ca sunt tot din Bucuresti..dar este code 100.

@kablu, ce alte motoare recomanzi?
 
Pai pentru sinele PECO, daca e cu vointa ne vedem sa mai schimbam opinii, sa ne sfatuim etc. Eventual si o bere sau un vin ca e de sezon :D .

Nu am vazut decodoare de macaze la hgd, stiu ca la jucarii.com.ro aveau insa de la ESU si se numeste switch-pilot http://www.jucarii.com.ro/produs.php?prodcod=1775 . Eu am doua pe care le folosesc, insa ma limiteaza programarea lor din cauza centralei roco care este capabila sa ii dea doar comanda de adrese nu si alti parametrii oarecum esentiali precum timpul in care iesirea este exential sa fie cat mai mic la electromagnetii fara decuplare la capat de cursa. Ce centrala ai ?

Sa nu te sperie electrica, intreaba aici ca sunt destui priceputi.
 
Pai mi-ar facea placere sa ne vedem saptamana viitoare..
Centrala este ..Roco..De fapt, sunt 2..de la start set-uri. Cat de cat m-am mai lamurit cum e cu conexiunile pt macaze..insa va trebui sa le incerc si fizic, nu doar pe hartie, ca sa ma conving. Din pacate, acum imi lipsesc clemele izolatoare si comutatoarele de polaritate.

Acum 5 minute a sosit si un proxxon 50/E (sestul cu accesorii si traf). Stiu ca ati recomandat versiunea cu mandrina..dar am gasit setul asta la un pret ff bun.
 
Proxonul e o mare afacere la preturi ok.
Cu centrala roco nu vei putea decat sa dai adresele si sa comanzi macazele in cazul decodorului switcpilot. Eu altceva nu am incercat pentru comanda macazelor. Insa , ca o chestie am folosit niste motoare de la conrad pentru comanda acestora intrucat motorul este mai fiabil decat un electromagnet. Am facut un mic montaj de adaptare pentru iesirea de electromagnet si cu asta am cam definit reteta succesului ( Al meu :D ).
 
uite o alta intrebare...cum se izoleaza macazele din imagine astfel incat sa fie curent pe toate sinele, tot timpul, indiferent de pozitia vreunui macaz?
 
Aici iti trebuie un modul de tip bucla de intoarcere. E teorie multa, dar se rezolva cu un astfel de modul din cate stiu. Tot ce trebuie sa faci e sa izolezi linia din mijloc si sa o treci prin acest modul.

Dupa cum spuneam e teorie multa, eu zic sincer ca ar fi bine sa eviti situatia.
 
Uite cateva idei de reverse loop module--module de inversare a polaritatii:

---de la Lenz --LK 100 :
http://www.lenzusa.com/manuals/modules/lk100.pdf

---de la Hornby
http://www.youtube.com/watch?v=WExMrGpAMGE

Asa, producatori sunt multi: Digitrax, LDT-Litfinski, CTelektronik etc etc...

Marius.
 
gamitzu a spus:
:D @Felippe Eu le-am imbinat in curbe si nu am avut probleme deloc. Daca faci cum trebuie e usor.
Eu am mers asa. Am pus primul tronson de Flex pe terasamentul deja lipit. L-am fixat cu bolduri in terasament, am insemnat cu un marker pozitia pe patul de la Woodland. Am pus patex si pe linie si pe patul de balast, unde era marcat. Dupa 15 min le-am lipit si gata. La tronsonul drept ce urma sa intre in curba, am pus clemele si am cositorit, apoi am urmat aceeasi pasi ca mai sus. Linia a stat pe scobitori sa nu se prinda patexul de pe ambele in pozitie gresita. Patexul uscat e incolor. Peste el a venit balastul. Subscriu la pozitia liniei flex, cu partea libera in interiorul curbelor, altfel iti iese distanta mare intre traverse. Am mers cu atlas code 50 flex. :-?

Eu am spus SA NU LE IMBINE in curba, nu sa NU LE COSITOREASCA in curba. Si nu o spun numai eu, ci multi altii mult mai experimentati decat mine.

Eu, personal, am experimentat imbinarea sinelor flexibile in curba, la raza R2 si NU MI-A PLACUT ce a iesit. Asta se intampla demult, cand eram la inceputuri. De atunci nu am mai incercat si nici nu sunt curios. daca tie ti-a iesit, bravo!
 
sa lamurim omul...

liniile flexibile sunt facute din acelasi material ca liniile "normale",cele rigide.flexibilitatea si rigiditatea unei linii este data de legatura intre traverse...cele rigide au traversele unite intre ele sub ambele sine,cele flexibile au traversele independente,unite doar alternativ.sina in sine,cu cat este mai lunga,cu atat este mai elastica...de aici si posibilitatea sa indoi linia cum vrei.la capatul sinei,aceasta va fi mai rigida decat restul sinei,de aceea nu este recomandata imbinarea in curbe,pentru ca riscul de a apare "curba franta" este foarte,foarte mare.
ceea ce a facut gamitzu este de fapt o prelungire a liniei prin cositorire si fixare prealabila, deci acele capete rigide au disparut,linia fiind mai lunga,s-a putut curba mai usor.

felippe recomanda sa pui golul dintre traverse in interiorul curbei...bun sfat....insa cand ai curba si contracurba si le faci cu aceeasi bucata de flexibila,nu cred ca mai conteaza.in plus,sinele Peco (cel putin code 75) au traversele grupate cate 4,adica 4 traverse au golul dintre ele pe o parte,urmatoarele 4 au golul pe partea opusa si tot asa.

pentru bucla de intoarcere,cea mai buna solutie este modulul electronic,sesamcave a enumerat cateva...ca o parere personala,LK100 de la Lenz este scump si are timpul de detectie/raspuns scurt circuit destul de mare,fiind pe relee.exista astfel de module,electronice (si mai ieftine),ce detecteaza si schimba rapid polaritatea sinelor,astfel incat locomotivele nu "simt nimic"...unele centrale au incluse un astfel de modul(Uhlenbrock,Fleischmann etc)