sa lamurim omul...
liniile flexibile sunt facute din acelasi material ca liniile "normale",cele rigide.flexibilitatea si rigiditatea unei linii este data de legatura intre traverse...cele rigide au traversele unite intre ele sub ambele sine,cele flexibile au traversele independente,unite doar alternativ.sina in sine,cu cat este mai lunga,cu atat este mai elastica...de aici si posibilitatea sa indoi linia cum vrei.la capatul sinei,aceasta va fi mai rigida decat restul sinei,de aceea nu este recomandata imbinarea in curbe,pentru ca riscul de a apare "curba franta" este foarte,foarte mare.
ceea ce a facut gamitzu este de fapt o prelungire a liniei prin cositorire si fixare prealabila, deci acele capete rigide au disparut,linia fiind mai lunga,s-a putut curba mai usor.
felippe recomanda sa pui golul dintre traverse in interiorul curbei...bun sfat....insa cand ai curba si contracurba si le faci cu aceeasi bucata de flexibila,nu cred ca mai conteaza.in plus,sinele Peco (cel putin code 75) au traversele grupate cate 4,adica 4 traverse au golul dintre ele pe o parte,urmatoarele 4 au golul pe partea opusa si tot asa.
pentru bucla de intoarcere,cea mai buna solutie este modulul electronic,sesamcave a enumerat cateva...ca o parere personala,LK100 de la Lenz este scump si are timpul de detectie/raspuns scurt circuit destul de mare,fiind pe relee.exista astfel de module,electronice (si mai ieftine),ce detecteaza si schimba rapid polaritatea sinelor,astfel incat locomotivele nu "simt nimic"...unele centrale au incluse un astfel de modul(Uhlenbrock,Fleischmann etc)