Alegere locomotiva cu aburi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

manlif2_0

Well-Known Member
Trenulist
30 Octombrie 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
Salutari la toata lumea,

Eu sunt departe de a fi fan locomotive cu aburi, insa vreau sa achizitionez o aburoasa, sa fie acolo "de prasila". Apelez la ajutorul vostru sa identific un model care sa indeplineasca conditiile:

- sa arate cat de cat similar cu un model CFR - nu ma intereseaza un model pentru conversie, ci pur si simplu sa nu fie ceva care nici pe departe nu aduce a CFR.
- sa aiba partea de biele exclusiv din metal (sa nu aiba elemente de plasctic)
- cat mai bine detaliata (roti spitate, nu basorelief; sa nu se vada (prea rau) angrenaje transmisie, etc).
- optional - sa fie cat mai "metalica" - nu e criteriu decisiv, dar totusi are un aport in decizia finala

Va multumesc anticipat tuturor!

p.s. aceasta nu este o cerere de cumparare catre utilizatori, ci vreau sfaturi ca sa achizitionez o loco noua.
 
Felicitari pentru decizia de completare a colectiei cu o locomotiva cu abur! :aplauze:
O astfel de aparitie este totdeauna spectaculoasa si atrage privirile tuturor, fiindca aceste locomotive sunt "externe", adica toate elementele care produc miscarea se afla in exterior, la vedere 8)
Cateva propuneri:
BR38 Fleischmann - echivalenta cu locomotivele 230.XXX CFR
BR50 Roco sau Fleischmann - echivalenta cu locomotivele 150.XXX CFR (150.1114 de la Brasov)
BR52 Roco - echivalenta cu locomotivele 150.XXXX CFR (150.1105 de la Sibiu)
BR55 Fleischmann sau Piko veche - echivalenta cu locomotivele 40.XXX CFR
BR57 Roco - echivalenta cu locomotivele 50.XXX CFR
Aceste locomotive CFR au fost realizate dupa modelul celor germane, dupa cate cred eu ca stiu, de aceea am scris "echivalente". Ii rog pe cunoscatori sa intervina cu completari si/sau corecturi, dupa caz :D
Toate aceste locomotive H0 au elemente de metal si plastic in componenta bielelor. Cu exceptia BeRii55 Fleischmann, toate au "micuta" greseala a bielelor pe care unii o accepta si o trec cu vederea, dar eu unul o vad totdeauna :D, respectiv au contramanivela de pe partea stanga inclinata inapoi.
Rotile motoare sunt cu spite reale si nu basorelief. Rotile locomotivelor Roco sunt din plastic cu margini metalice, iar cele ale locomotivelor Fleischmann sunt complet metalice.
BR50 Roco si BR52 Roco au rotile motoare actionate prin intermediul unul cardan intre locomotiva propriu-zisa si motorul amplasat in tender.
Toate aceste locomotive au motorul amplasat in tender, cu exceptia BR55 Piko veche, care il are amplasat in cabina.
 
Pentru prima cerinta ai putea sa te orientezi catre o locomotiva de productie germana care a fost utilizata si la CFR, existand cel putin cinci prototipuri de asemenea locomotive care sunt in productie curenta ca modele si care ar indeplini o asemenea conditie. Desigur, fiind vorba de ceva care vrei sa arate "obisnuit" ar trebui sa le iei in ordinea numarului de exemplare incepand cu cele mai uzuale.

Strict orientativ, ar putea fi vorba despre prusaca G8.1 devenita la DRG Baureihe (BR) 55.25-57, care la CFR a fost reprezentata prin 112 bucati din seria 40.000.

Mai departe, fiindca presupun ca este vorba despre un model la scara H0, dau cuvantul celor care activeaza la scara respectiva, sa-ti spuna cine a facut modelul asta si cu ce rezultate!

Later edit: ia te uita, pana sa apuc sa mosmondesc raspunsul asta, s-a repezit Mircea si ti-a raspuns deja cu toata lista! Bravo Mircea!

O singura completare la ce-a scris MPU acolo: este vorba despre BR 38.10-40, fiindca seria BR 38 cuprinde o intreaga colectie de locomotive germane de productie diversa!
 
Doresc sa adaug ca modele din metal gasesti la Trix :idea:

In general Piko si Roco au roti de plastic in cazul in care te intereseaza acest aspect.
Roco, Fleischmann au motorul in tender, Trix are motorul in cazan :|