Intrebare despre..... BR50 Roco

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

rastel

Well-Known Member
10 Martie 2010
499
0
Cornetu
LOCATION
Cornetu
De o vreme incoace ma tot bate la cap o idee......
Vreau sa achizitionez o locomotiva BR50 de la Roco. Am citit pe diverse forumuri tot ce am gasit referitor la acest model, si de aici a aparut si intrebarea: chiar e pacatoasa transmisia cu ax cardanic dintre tender si marchiza ? Am vazut ca modelul este foarte apreciat, dupa majoritatea posesorilor fiind cea mai reusita miniatura a locomotivei reale (ca detalii si executie), dar fiind in acelasi timp criticata dur pentru transmisia problematica. Am vazut ca multi au eliminat cardanul, ansamblul melc/roata melcata si au lasat transmisia doar pe osiile tenderului.
Un exemplu: http://germanrail.8.forumer.com/vie...ghlight=&sid=6f2de889b448d3463722c5d5f22be453, dar am gasit exemple si pe alte forumuri.
Si acum intrebarea pentru posesorii de asemenea locomotive (inclusiv cei de BR44): e vreo problema reala cu aceste modele ?

Multumesc anticipat :aplauze: pentru multele raspunsuri pe care le voi primi.
 
problema care se pune la acest tip de transmisie este una pur estetica.am Br 44,cu acelasi tip de transmisie,in afara de faptul ca este inestetic,nu am avut nici o problema la rulaj.alti posesori de Br44/Br50 Roco iti pot confirma acest lucru.
 
BeRea44 Roco din colectia mea ruleaza foarte bine asa cum este, mai ales pe curbele R2 Fleischmann (alias R3 Roco) de pe linia exterioara a caii mele ferate duble. Ca chestie, am trimis-o si pe linia interioara, cu curbe R1 Fleischmann (alias R2 Roco), pe care s-a putut deplasa in bune conditiuni, desi uneori se cam vedea ca nu prea ii place. Sincer sa fiu, nu m-am uitat niciodata la pozitia axului cardanic, dar la urmatoarea montare a Cailor Ferate "La Ursu" sper sa-mi amintesc si sa verific acest aspect.
Noua mea BeRe41 Roco nu are acest ax cardanic dinspre tender spre locomotiva, deci este deplasata numai de axele 1 si 4 ale tenderului. Spre marea mea surpriza, am gasit cauciucuri pe osia motoare principala a locomotivei (a treia), probabil in scopul maririi aderentei si evitarea patinarii rotilor motoare, care se rotesc liber, cu intreg sistemul de biele cu tot. Voi studia cu atentie si deplasarea ei la urmatoarea montare a cailor mele ferate.
Acum ceva vreme s-a aflat in vizita la mine o BeRe50 Roco, transformata in 150.1114 CFR, dotata si ea cu cardan intre tender si locomotiva. E drept ca nu am instalat intreg circuitul si, deci, nu am rulat-o decat inainte si inapoi, asa ca nu am observat sa fie vreo problema cu deplasarea ei.
Mie unul parca imi place ideea cu cardanul fiindca, datorita numarului mare de osii motoare "pe bune" (doua la tender si cinci la locomotiva), puterea de tractiune a intregii locomotive creste - sau asa am eu impresia. Pe de alta parte, in cazul unor calcule mai putin perfecte ale angrenajelor sensibil diferite din tender si din locomotiva, poate exista riscul patinarii rotilor motoare ale locomotivei, ca urmare a vitezei lor periferice mai mari sau mai mici decat la tender. In fond si la urma urmei, BeRea03 Piko a mea are trei osii motoare la tender si atata tot, iar rotile motoare ale locomotivei se rotesc liber, fapt care nu a deranjat-o niciodata la tractarea expresului meu.
Deci iata ca la caile mele ferate se afla doua exempl(ar)e total opuse din punctul de vedere al transmisiei tender-locomotiva, ambele functionand ireprosabil, asa ca... nu stiu ce parere definitiva sa am in acest caz :fluierat:
 
mpursu a spus:
....datorita numarului mare de osii motoare "pe bune" (doua la tender si cinci la locomotiva), puterea de tractiune a intregii locomotive creste - sau asa am eu impresia...

creste,este adevarat,insa tenderul trage destul de bine vreo 30-40 vagoane...caz rar pe diorame,datorita lungimii garniturii...
 
Multumesc pentru raspunsuri.
Ma gandeam si eu ca singurul impediment real ar fi cel estetic, ca doar acelasi tip de cardan este prezent in aproape toate locomotivele fabricate de Roco (si Brawa, ACME etc.)
 
rastel, am un BR 50 Roco; am facut un fel de "sumo" cu BR59 Trix, iar BR50 Roco a iesit castigatoare; cred ca daca o pui sa traga 100 de vagoane, o face fara nici un fel de problema... Eu i-am pus si sunet.

In rest, este silentioasa, luminile sunt cu bec (eu consider asta un plus, nu un minus), ruleaza fara probleme pe raze mici.

Daca nu te deranjeaza faza cu axul cardanic, e ok; iar daca te drranjeaza il poti scoate, insa nu stiu cum va trage dupa aceea.