Iti pot cita experienta unui amic de-al nostru care a folosit pe o diorama linie Fleischmann flex si s-a chinuit o groaza sa scape de efectul de "plastic" al terasamentului respectiv, asa ca nu-i chiar nici un avantaj cu linia Fleischmann profi.
Din contra, ti-as sugera Peco code 55 flex, care are, cum spuneam, avantajul ca are geometria mai apropiata de realitate. Mai este inca un avantaj subsidiar: daca folosesti sine flex, ele vin in lungimi mari (91.5 cm pentru Peco). Asta inseamna mai putine clipsuri de imbinare intre sine, mai putine sanse sa aiba un contact electric imperfect!
In plus, trebuie sa stii ca sinele Peco flex sunt, ca sa zicem asa, "cu memorie" adica atunci cand le indoi, raman aproximativ in pozitia pe care le-ai imprimat-o, nu sunt elastice sa sara inapoi in pozitie dreapta. Trebuie doar sa le fixezi provizoriu cu niste tinte pana se usuca cleiul cu care le lipesti, dupa care nu mai ai probleme cu ele.
Trebuie sa tii cont si de ce ti-a spus LDH mai sus, nu incerca sa faci curba in panta cu linii fixe ca nu merge!
In rest, cum iti spuneam, cea mai "dificila" locomotiva a mea este S3/6 "Pacific"-ul bavarez de la Arnold, care se "impiedica" putin pe macazele Fleischmann curbe, dar in rest pana si aceasta locomotiva merge fara probleme pe curbe R1. Nu-ti fa probleme, de mers merg toate, inclusiv vagoanele cele mai lungi, problema este doar ca nu arata bine pe o asemenea curba! Daca vrei sa eviti o imagine dizgratioasa adopti vagoane scurte, de genul care in epoca III erau trecute pentru trafic local.
Din contra, ti-as sugera Peco code 55 flex, care are, cum spuneam, avantajul ca are geometria mai apropiata de realitate. Mai este inca un avantaj subsidiar: daca folosesti sine flex, ele vin in lungimi mari (91.5 cm pentru Peco). Asta inseamna mai putine clipsuri de imbinare intre sine, mai putine sanse sa aiba un contact electric imperfect!
In plus, trebuie sa stii ca sinele Peco flex sunt, ca sa zicem asa, "cu memorie" adica atunci cand le indoi, raman aproximativ in pozitia pe care le-ai imprimat-o, nu sunt elastice sa sara inapoi in pozitie dreapta. Trebuie doar sa le fixezi provizoriu cu niste tinte pana se usuca cleiul cu care le lipesti, dupa care nu mai ai probleme cu ele.
Trebuie sa tii cont si de ce ti-a spus LDH mai sus, nu incerca sa faci curba in panta cu linii fixe ca nu merge!
In rest, cum iti spuneam, cea mai "dificila" locomotiva a mea este S3/6 "Pacific"-ul bavarez de la Arnold, care se "impiedica" putin pe macazele Fleischmann curbe, dar in rest pana si aceasta locomotiva merge fara probleme pe curbe R1. Nu-ti fa probleme, de mers merg toate, inclusiv vagoanele cele mai lungi, problema este doar ca nu arata bine pe o asemenea curba! Daca vrei sa eviti o imagine dizgratioasa adopti vagoane scurte, de genul care in epoca III erau trecute pentru trafic local.