curatare sine sau locomotive

Esti nou in lumea modelismului? aici gasesti informatiile de care ai nevoie pentru a incepe.
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Joi Mai 23, 2013 7:48 am

Va multumesc pentru sfaturi la toti mai ales ca am achizitionat de la cineva niste sine argintate dar care nu dadeau randament,sunt placut surprins de indrumarea lui sogard,din Bucuresti stie ce eu nu stiu din Braila,despre acel magazin Vitacom,iar lui B74MRV,vroiam sa-i multumesc si sa-i urmez sfatul cu magazinul din capitala,cu prima ocazie cand voi ajunge pe acolo :-D ,glumesc desigur nu te supara pe mine B74MRV,dar fug de aglomeratia de pe la voi ca ...... de tamaie.O zi buna tuturor si va multumesc din nou pentru sfaturi.
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Joi Mai 23, 2013 7:54 pm

Daca nu va plictisesc,revin cu alta intrebare.M-am pricopsit cu un sasiu cu motor a unei loco cu abur,nu stiu ce este, scrie doar made Italy,Lima,este cam ruginita si nu stiu cum sa curat bielele.Ca locomotiva are 4 osii motoare,care au diametrul la partea ce merge pe sina 18mm,una singura are actionare,o roata mica alergatoare cu diametrul 8,5mm,probabil ca mai avea si una in spate pentru ca are o chestie din plastic rosie cu niste ''gheare ''care ar tine o osie mica.Nu are cazan,marchiza, tampoane,si bineinteles daca mai avea o osie sub marchiza nu o am.
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Mai 23, 2013 9:03 pm

O poza cu bielele ar fi edificatoare. Asta pentru ca daca sunt vopsite e posibil sa intampini dificultati. Daca e numai metal incearca cu izopropilic sau cu feruginol de la dedeman braila http://www.dedeman.ro/braila/feruginol- ... dm_default insa ai grija la componentele din plastic caci nu stiu ce efect are.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Joi Mai 23, 2013 9:39 pm

Nu,nu sunt vopsite si continui sa ma uimesti placut din nou cu ceea ce stii de prin Braila.Multumesc pentru sfat ,daca ai putea sa-mi spui si ce loco este din descrierea mea ar fi minunat ca vreau sa-i fac sau sa-i caut cazanul si marchiza.Mai am lipsa si un carbune si un arc de unde le iau,ar merge sa-l fac ditr-un carbune mai mare?
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Mai 23, 2013 10:29 pm

Din pacate nu ma pricep la modelele de locomotive atat de bine. Din nou iti spun ca o poza ar ajuta si colegii de forum te vor putea sfatui .
Cu arcurile e mai dificil dar nu imposibil, acestea apareau foarte des in mecanismele de cdrom, casetofon sau imprimante insa nu cunosc sansele gasirii un arc atat de mic. Carbune poti face dintr-unul mare prin slefuiere pe hartie abraziva, important este sa respecti geometria celui pe care il ai acum .
Din pacate eu sunt din Bucuresti si nu te pot ajuta cu un arc desi am strans de peste tot de unde am putut si nici eu nu stiu pentru ce le-am strans ... :grin: In Braila ai destui modelisti , poate dai de vreunul pe aici pe forum si te ajuta.
Nu exclude totusi si varianta inlocuirii motorului.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2211
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Mai 23, 2013 10:45 pm

Salut, fara indoiala merge sa pilesti un carbune mai mare ca sa faci unul mai mic din el, eu faceam deseori chestia asta la vechiul meu aspirator romanesc, ceva gen "Ideal" ori "Practic", care avea neajunsul de a nu fi nici practic, nicidecum ideal. Totusi, e bine sa verifici daca carbunele respectiv are aceeasi duritate ca si a celui existent; in caz contrar, e bine sa-i inlocuiesti pe amandoi. Spor!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Vin Mai 24, 2013 12:35 pm

Multumesc Dorin,am reusit sa-l refac, chiar daca are 3mm diametrul,am curatat colectorul cu smirghel f fin[din ala care foloseam la platina Daciei],l-am picurat cu putin ulei fin[colectat dintr-o bobina de inductie tot de la Dacie] pe la cele 2 pinioane ce le are pe carcasa motorului,am pus contactul,s-a invattit vreo 4-5 ture si s-a oprit,se incalzeste doar la carbunele care l-am facut.Care este baiul?
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Mai 24, 2013 12:44 pm

Ai contact prost intre carbune si colector. Colectorul e ala facut din lamele de cupru dispuse radial (sectoare de cerc) sau axial ( fete separate ale unui cilindru dispuse paralel cu axa de rotatie a motorului) suprafata de contact a carbunelui trebuie sa fie in sectiune radiala ca sa poata calca pe doua colectoare , probabil ca motorul ajunge in unghi mort si se incalzeste datorita contactului prost.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2211
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Vin Mai 24, 2013 1:02 pm

Exact cum spune Sogard, trebuie sa verifici ca acel carbune facut de tine sa aiba absolut aceeasi forma geometrica pe care o are si "fratele" sau original, in special la zona de contact. Uita-te cu atentie la amandoi sub lupa si o sa vezi daca nu cumva forma la zona de contact este usor concava exact cat sa prinda contact mai bun pe lamela rotorului, daca este de tipul cilindric. Contactul prost explica atat incalzirea cat si intreruperile.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Vin Mai 24, 2013 3:34 pm

Te rog sa ma scuzi sogard ,abia acum am citit mesajul in care imi sugerai locul unde sa caut arc si ajutor in apropiere la baietii de prin Braila,ca si tine am adunat o cutie de arculete, am gasit la diametrul necesar unul de extindere,dar cu ''putin efort'' :-D ,am reusit sa-l intind si l-am adus la lungimea voita.Motorul este unul cu diametrul de 35mm,latime10mm,are rotorul cu colector frontal,as pune poze,dar 1 nu ma pricep,2 am facut bucati loco,ce alt motor as putea pune acolo.Mai precis est un motor ca cele de la cdrom care scoate rampa,cel cu,curea.Da verific fata carbunelui,la modelul asta cred ca fata de contact trebuie sa fie perfect drepta,avand colectorul pe suprafata dreapta nu cilindrica.
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Mai 24, 2013 3:44 pm

Ahaaa deci vorbum despre un motor cu colectorul pe disc, s-ar putea spune ca este un motor destul de vechi.
Poze pui cu ajutorul lui : www.photobucket.com iti faci cont, incarci pozele si in dreapta fiecarei poze ai cate un link. Unul din acele 4 linkuri le copiezi aici in postarile tale, inainte apesi previzualizare sa vezi daca poza apare corect in postul tau. Adica sub forma de miniatura.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de andreiul » Vin Mai 24, 2013 3:52 pm

Dragos, este vorba de motorul tip ancora folosit de Lima; seamana oarecum cu cele folosite (si in prezent) de FLM si Primex, ca' numa Marklin nu imi vine sa ii spun.

uite si o poza made by mpursu

http://i157.photobucket.com/albums/t72/ ... _motor.jpg
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Vin Mai 24, 2013 4:09 pm

Da,da andreiul,asa arata si motorul meu,care este rolul acelor litere pe lamelele carbunilor?Daca nu reusesc sa-i dau de capat,ceea ce nu vreau,dar punem posibilitatea,ce alt motor ar merge in locul lui?
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de andreiul » Vin Mai 24, 2013 4:13 pm

Nu stiu, va trebui sa il intrebi pe "The Lord of the Rods".

Daca e ca la FLM, merge un motor de cd-rom, insa sa fie de 12V.
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Vin Mai 24, 2013 8:32 pm

Nu,nu este FLM,este Lima,am mai gasit pe bara tampoanelor din fata,ca in spate nu se vede sa fi avut tampoane si nici locasuri pentru ele,scris asa,141R 1288 ,iar in felinare are doua beculete minuscule care surprinzator nu sunt arse,poate insemna ceva ?
Andreiul,un motor de cdrom dar ala este mic,ce am eu are fi 35mm,latime 10mm,ar avea ala puterea astuia vechi?Nu mi-ai spus ce rol joaca cele 2 litere de pe lamelele motorului din linkul trimis de tine.
Sogard,am gasit dupa multa scormoneala un carbune original de la o americana careia i-am schimbat motorul pe motiv de lene,dar tot se incalzeste,sa mai jonglez cu arcurile care preseaza carbunii,ca alea mi se par cam dubioase?
Scrie răspuns


Înapoi la “Informatii utile, sfaturi practice, pentru incepatori”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat