Separare galvanicĂŁ

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

delly

Active Member
16 Ianuarie 2009
54
0
Aiud
LOCATION
Aiud
Recent, am fost revirusat de patima trenurilor, printr-o întâmplare în care hazardul a avut un rol decisiv. Drept urmare, am achiziĂžionat un Start set digital - 41278, Roco - mai mult pentru a-mi potoli pofta de a avea trenuleĂž, urmând ca să mă plictisesc Âşi să-l uit apoi peste o săptămână.
Ei bine, nu s-a întîmplat aÂşa, dimpotrivă. Mi s-a făcut o poftă nebună de automatizări. Primul lucru pe care l-am observat, Âşi care mă cam enervează, este suprapunerea circuitului de comandă cu cel de tracĂžiune. Mi-am făcut planuri să fac un BLA aÂşa cum am învăĂžat la Âşcoală, cu comandarea semafoarelor Âşi macazurilor, iar pentru asta va trebui să separ tracĂžiunea de comandă, folosind optocuploare, relee, etc. BineînĂželes, totul va fi în ANALOGIC, singura modalitate de a respecta cât de cât situaĂžia reală.
AÂş dori să-i rog pe cei care au făcut deja lucrul asta, să-mi spună unde au fost problemele cele mai mari, atât la comandă, cât Âşi la tracĂžiune. Sigur, voi avea nevoie de startset nou, analogic, Âşi tare mă mănânca în freză să văd cum stă treaba pe scara N. Oare e mult mai greu să faci BLA în N?
MulĂžumesc.
 
@Delly : Salve si ..boala grea iti doresc la trenulete ! :lol: ca vad ca deja virusul e instalat gata !Sfatul meu este sa alegi cu atentie scara, fiindca odata cheltuielile fiind facute, e mai greu sa schimbi...Cred ca LDH intr-un topic trecut scria despre pasionati care au renuntat la HO ca sa ia TT, ca sa treaca la N... ca apoi back la HO ...
Toate bune ..si asteptam vesti la ce ai inceput, ideea e tentanta :D
 
@ delly

Circuitele de automatizari le poti face analogic, complet separate de circuitul digital de tractiune, pentru actionari poti folosi aceste contacte magnetice, ascunse sub terasament:

http://www.roco.cc/index.php?id=152&Anfangsposition=27&artikelnummer=61193
 
mda... multi zic de HO ca e cel mai tare din parcare ...
in privinta detaliilor au dreptate . ceea ce poti face la HO nu poti face la scari mai mici (TT , N , Z)
totusi, la TT inca se mai pot face "lucruri" dar cu o rabdare de fier .
daca te uiti pe-aici o sa vezi ca la nohabul meu am facut iluminare dar punctul culminant va fi cand voi face iluminare la V103 care nu are decat vre-o 10 cm lungime ...
in vagoane inca se mai pot face iluminari dar la scari mai mici nu prea vad ce mai e de facut ...
daca te hotarasti ca esti "maniac"si de detalii ( scuze de expresie) iti recomand calduros HO .
daca esti mai putin pretentios atunci merge si TT
automatizari in analogic ? (compensare de sarcina, acceleratie , franare etc)
nici o problema . toata treaba e sa-ti mearga umpic bibilica :)
in rest ... bafta si asteptam sa vedem la ce te decizi.
 
@delly

Iata cum am realizat eu automatizarea in analogic pe Diorama de la Slobozia
http://trenulete.info/scheme/automatizare.htm

Atat Primaria orasului din sufragerie, cat si inginerii din Depoul PanArin iti stau la dispozitie cu numeroase exemple...
 
Distanta este de aproximativ 3-4 mm. Se poate vedea in pozele puse pe site:

Am pozitionat unele relee pe mijlocul traverselor iar pentru alta automatizare (trenuri cu regim special) am pozitionat pe laterala dreapta a sensului de mers...


Cu magnetii este alta problema dar, eu am gasit solutia. De fapt am speculat o informatie de la un amic, in legatura cu acesti magneti, si am constatat ca sunt perfecti pentru automatizare. Amicul in speta lucreaza micromotoare liniare extrem de puternice cu acesti magneti si mi-a cerut in mod insistent sa nu divulg sursa, fapt pentru care ma conformez, mai ales ca mi-am dat cuvantul... Acetia sunt extrem de puternici, au numai 2mm grosime si dimensiuni de la 4/4 mm pana la 10/5 mm. Ei sunt atat de puternici incat actioneaza reedurile chiar si de la 8-10 mm inaltime deasupra lor... :D
 
Hai d-nul Prognosis ca deja ati divulgat pe trei sferturi. Este vorba de magnetii neodim. Cauta oamenii cu google "neodim" pe pagini romanesti si-i gasesc dar raman cu impresia ca sunteti secretos. Ceea ce suntem siguri ca nu-i asa. :-?

Sau or fi magneti mai puternici? :confused:
 
Desfaceti ceva hard discuri defecte si acolo gasiti magneti foarte puternici.Cred ca oricine poate gasi un hard disc defect si il poate folosi pe post de cobai.
 
Nu sunt un secretos. Daca eram, nu munceam atat la site. Da, sunt excelenti acei magneti dar era vorba de altceva. Era vorba de sursa de unde pot fi recuperati gratis acesti magneti. La asta se referea persoana respectiva. Asta am promis sa nu spun. Amicul e tot un trenulist de pe acest forum. El a vazut ce am scris. Daca vrea sa divulge, poate sa o faca. Eu nu imi calc cuvantul. Dar pun poze. Cine se prinde e bine...

 
Daca ar fi fost o sursa serioasa de magneti buni la "motoare liniare" mai ziceam sa fie secretos dar asa... :roll: Pai in unele cdroame sunt 2 magneti dar in altele se gaseste doar unul. In plus, dimensiunile si forma lor cat si axele pe care sunt polii sunt foarte variate, de la aparat la aparat (daca nu-s acelasi model si firma), incat iti trebuiesc cateva roabe de astfel de vechituri ca sa-ti alegi cativa identici si potriviti acelor "motoare liniare". Din aceasta cauza mie mi-a fost jena sa-i dau ca exemplu. Ce sa spun, mare secret :lol:
Si cica mai este si coleg de forum! :-?
 
navigator a spus:
Si cica mai este si coleg de forum! :-?

Nu cred ca poate fi pusa la indoiala colegialitatea de forum in cazul meu. Posturile mele o demonstreaza. Din pacat sunt unele persoane care nu pretuiesc un cuvant dat. Eu nu sunt dintre aceia... Am promis si asta e. Am dat insa indicii suficiente. Dara sa ma iei in balon draga "colega" nu se face! Nu cred ca merit asta!
 
@delly ... ceeace vrei tu sa faci, respectiv automatizarea circuitelor, nu este greu deloc, daca stii principiul de functionare a catorva componente electronice (din clasa semiconductori); daca nu te pricepi foarte bine, din schemele altora cu siguranta nu vei intelege nimic; cel mai bine, cred eu, este sa faci un scenariu si sa il postezi aici pe forum si crede-ma cu siguranta se va gasi cineva care sa te ajute sa il poti pune in practica...
despre magneti ... intradevar shikanne a zis bine de baietii de la hi-end numai ca sunt cam scumpi (ei ca magazin...acuma nu stiu cu cat vand magnetii); parerea mea este ca merge cu orice fel de magnet (neodim se folosesc in general la motoare de aeromorele ... ma rog ... unde temperaturile sunt foaret ridicate acesta pastrandu-si proprietatile pana spre 120!!! grade) singura problema ar fi scara la care ai sa te hotarasti sa lucrezi macheta.
eu am primit de la LDH (multumesc inca o data) un set de magneti marklin care functioneaza in paralel cu unii taiati de mine din magnet de difuzor; sigur mai este si varianta hdd-urilor de calculator ...dar nu cred ca merita sub nicio forma (apropo... repar hdd-uri)
respect,
bogdan.

ps. ce inseamna motoare liniare ?
 
Prognosis a spus:
navigator a spus:
Si cica mai este si coleg de forum! :-?

Nu cred ca poate fi pusa la indoiala colegialitatea de forum in cazul meu. Posturile mele o demonstreaza. Din pacat sunt unele persoane care nu pretuiesc un cuvant dat. Eu nu sunt dintre aceia... Am promis si asta e. Am dat insa indicii suficiente. Dara sa ma iei in balon draga "colega" nu se face! Nu cred ca merit asta!

Eu m-am referit la cel care nu te-a lasat sa divulgi "marele secret al magnetilor", adica la cel la care te-ai referit cand ai zis:
Era vorba de sursa de unde pot fi recuperati gratis acesti magneti. La asta se referea persoana respectiva. Asta am promis sa nu spun. Amicul e tot un trenulist de pe acest forum. El a vazut ce am scris. Daca vrea sa divulge, poate sa o faca. Eu nu imi calc cuvantul.
Speram ca posteaza si el si se explica. Nicidecum la tine
draga "colega"
!
Imi pare rau pentru neintelegere.

bogdan_g, motoare magnetice liniare se gasesc la trenurile Maglev. Dar poate ne da respectivul si alt exemplu de utilizare a celor facute din magnetei de cdrom.
 
@bogdan_g

un motor liniar este un motor al carui stator este desfasurat,rectiliniu,iar rotorul "aluneca" peste acesta...cel putin asa functioneaza
MagLev-ul,trenul cu levitatie magnetica.