R1 , R2 , R3 pentru H0 si TT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor!
Vreau sa va intreb care sunt razele de curba pentru R1 , R2 , R3 atat pentru H0 si cat si pt TT.

Vreau sa stiu daca prin raza de curba se defineste spatiul necesar pentru ca traseul unei sine de cale ferata ( sa zicem un traseu drept pana la momentul inceperii curbei) sa isi modifice directia spre stanga sau spre dreapta cu 90 de grade.

Care este diametrul exterior al unui cerc compus din sine R1 , R2 si respectiv R3 atat pentru H0 si cat si pt TT?
 
Diametrul= Raza+Raza

Fiecare fabricant atribuie R1,R2,R3 anumitor raze....vezi ce marca de sine vrei,care este raza pentru fiecare R si ai diametrul :D

La Roco R1 nu exista,incepe de la R2=358 mm,R3=419 mm,R4=481 etc...
Piko are R1 care coincide
cu R2 Roco.deci pentru un cerc de R2 ai un diamtru de 716mm....pentru TT nu cunosc :p
 
cosmin78 a spus:
Fiecare fabricant atribuie R1,R2,R3 anumitor raze....vezi ce marca de sine vrei,care este raza pentru fiecare R si ai diametrul :D

:p

ma intereseaza cat sunt la Tillig atat pentru H0 cat si pt TT (la sina de profil I )
 
As mai completa si eu cu o intrebare.
Am inteles ca fiecare fabricant atribuie anumite valori razelor de curbura.
Vreau sa fac curbe de 90 de grade pt 4 linii in paralel. Sunt curios daca raza de curbura a fost luata in calcul in asa fel incat vagoanele sa nu se ciocneasca? La scara N un vagon de calatori, iese destul de mult in afara liniei.
Eu as avea R2-R3-R3a-R4. A incercat cineva cu aceste curbe?
Eu am socotit si diferentele dintre axurile liniilor este o valoare constanta intre fiecare doua raze vecine. Totusi, as spune ca mie imi pare logic ca vagonul sa iasa in afara liniei mult mai putin la R4 fata de R1, R2.
 
XName a spus:
Vreau sa fac curbe de 90 de grade pt 4 linii in paralel. Sunt curios daca raza de curbura a fost luata in calcul in asa fel incat vagoanele sa nu se ciocneasca?

Da.curbele si distanta paralela intre ele sunt calculate astfel incat vagoanele sa nu se "jeneze" intre ele.
 
@kltrainlover
In cazul in care n-ai gasit, sau pentru cei care vor sa afle:

M-am uitat intr-un catalog TILLIG mai vechi (2004), pentru scara TT, si am gasit asa:
R0 = 267mm (7.5grd, 30grd)
R1 = 310mm (7.5grd, 15grd, 30grd)
R2 = 353mm (7.5grd, 15grd, 30grd)
R3 = 396mm (15grd, 30grd)
Cu astea se pot face sectoare de 90 de grade pentru 4 linii paralele.

Pentru H0 nu stiu, poate daca are cineva un catalog, sa posteze razele de curbura.
 
Hahaha... e greu sa fi incepator. Deci Roco are R2=Piko R1. Super. Asta inseamna ca pot arunca 360-uri pe diorama fara ca o viitoare locomotiva cu aburi sa deraieze?
 
Depinde de viitoarea locomotiva cu aburi :D
Cam toate locomotivele cu aburi "monumentale" de la Roco au/aveau in recomandari mentionat "raza minima de curbura R3", unde R3_Roco este echivalent cu R2_Restul_Lumii (Piko, Fleischmann etc). Deci aceste locomotive mari nu vor putea merge pe 360-uri, care sunt numite R1 de catre aproape toti fabricantii, in afara de Roco, care le numeste R2.
Cei de la Fleischmann se falesc ca pana si cea mai lunga locomotiva cu aburi produsa de ei merge fara probleme pe cele mai stranse curbele ale lor, respectiv R1. Eu unul pot sa confirm ca asa si este, cel putin in cazul locomotivelor BR03, BR39 si BR41, care au fost pe vreeeeemuri in vizita de studiu la caile mele ferate (multumesc inca o data, Sandy :aplauze:), respectiv BR17 din colectia mea.
 
Din colectia mea, locomotiva electrica 060 EA by Amintiri Feroviare si aburoasele monumentale BR03 Piko, BR41 Roco si BR44 Roco nu pot intra pe linia interioara a cailor mele ferate, unde curbele sunt R1 Fleischmann.
Ma tot bate gandul sa-mi fac rost de curbe R3 Fleischmann si sa-mi extind circuitul, astfel incat TOATE locomotivele mele sa poata sa ruleze pe TOATE caile mele ferate, dar asta ar insemna o crestere semnificativa a lungimii & latimii suprafetei necesare, ceea ce inca nu prea este posibil :fluierat:
 
Dup㒠câte cred eu c㒠ştiu, cam toţi producă’torii de mini-că’i ferate respect㒠denumirile R1, R2, R3 etc., curbele astfel denumite având cam aceleaşi raze la toat㒠lumea. Numai Roco a adă’ugat câte o unitate la indicativele curbelor, astfel încât R2 Roco este echivalent cu R1, R3 Roco este echivalent cu R2 etc. Cel mai sigur este s㒠se consulte cataloagele cu şine ale producă’torilor, unde sunt specificate date despre geometria şinelor, modurile de interconectare, distanţa dintre liniile paralele etc, detalii care difer㒠de la producă’tor la producă’tor.
De exemplu, iat㒠aici razele curbelor Piko:
R1 = 360 mm
R2 = 421.9 mm
R3 = 483.8 mm
R4 = 545.6 mm
Curbele Fleischmann Profi-Track cu terasament:
R1 = 356.5 mm
R2 = 420 mm
R3 = 483.5 mm
R4 = 547 mm
Curbele Trix-C:
R1 = 360 mm
R2 = 437.5 mm
R3 = 515 mm
R4 = 579.3 mm
Curbele Roco Geo-Line:
R2 = 358 mm (echivalent cu R1 ale tuturor celorlalţi)
R3 = 434.5 mm (echivalent cu R2 ale tuturor celorlalţi)
R4 = 511.1 mm (echivalent cu R3 ale tuturor celorlalţi)
M㒠refer, bineînţeles, la liniile ferate H0.
 
Salut,
Referitor la curbele R1 (R2 Roco):
Puteti să’-mi spuneţi dac㒠se cunosc modele lungi (vagoane şi locomotive) care s㒠aib㒠probleme pe aceste curbe strânse?
De ex. EA-ul şi vagoanele de pasageri lungi CFR merg pe R1?
Mulţumesc,
Mihai