Alimentare tren Hornby

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Shogun

New Member
19 Septembrie 2017
3
0
Salut,

Am intrat in posesia unui tren Hornby (locomotiva + 5 vagoane) si nu il pot alimenta. Este fara alimentare.
Locomotiva este GW Class 2788 https://www.ebay.co.uk/p/Hornby-R20...721-Pannier-Tank-LOCO-2788-MINT-NG/1276631553 arata cam asa
dateposted-public
,
dateposted-public


Ma puteti ajuta cu vreun sfat sau sugestie / alimentare...sunt incepator.
Multumesc.
 
Salut,

Problema ta nu este prea complicata, dar necesita un pic de documentare prealabila.

In primul rand, nu imi este clar daca ai sine sau nu? Daca nu ai sine, nu e o problema, materialul englezesc Hornby la scara 1:76 functioneaza perfect pe sinele continentale la scara H0, ecartament 16,5 mm, deci poti sa achizitionezi sine de la orice magazin din Romania sau, daca vrei sa fii super-riguros, sa comanzi pe net direct din Marea Britanie material Hornby original.

Ca principiu, ai nevoie de un alimentator care sa introduca curent in sine. Faptul ca Hornby e o firma britanica nu e un impediment, si motoarele locomotivelor lor se alimenteaza tot cu 12 Volti curent continuu ca si modelele noastre continentale. Deci alimentatoarele noastre continentale (produse de Roco, Fleischmann, Piko etc) ar alimenta fara probleme trenuletul tau. Problema este ca va trebui sa te lamuresti intai daca locomotiva ta este analogica sau digitala. Daca ai primit garnitura in cutia originala, ar trebui sa scrie chiar pe cutie. Hornby de obicei le noteaza fie ca DCC ready, ceea ce inseamna analogic cu posibilitate de instalare a digitalului, fie ca DCC fitted, ceea ce inseamna ca are deja un decodor digital implantat in ea.

Daca esti foarte incepator si nu stii care e diferenta dintre digital si analogic, va trebui sa te documentezi un pic. Vezi eventual chiar pe acest forum, unde s-a discutat acest lucru de nenumarate ori. Foloseste functia "search" cu argumentul "analogic - digital" si vezi ce-ti iese!

In principiu, analogic inseamna ca viteza locomotivei poate fi variata in functie de tensiunea de alimentare de pe sine: tensiunea de alimentare poate sa varieze intre 0 si 12 volti (sa zicem, in practica uneori e un pic mai complicat de atat) cu ajutorul unui controler actionat de un buton rotativ, pe care il invarti in dreapta sau in stanga pana obtii viteza dorita. Controlerul are la randul lui fie o mufa prin care e alimentat cu tensiune joasa de la priza, sau are in interiorul lui direct un transformator care are un cablu de alimentare pentru priza.

Daca este digitala, controlul vitezei se face aproximativ la fel, adica exista un controler cu un buton rotativ care variaza viteza (sau doua butoane, unul pentru marirea, altul pentru micsorarea vitezei) dar tensiunea de alimentare e fixa si in schimb locomotiva are in ea o parte electronica ce face varierea vitezei in functie de niste comenzi pe care le primeste de la alimentator/controler. Daca nu ai cutia si nu stii cum este, eh, aici e mai greu, dar in principiu o locomotiva digitala functioneaza in analogic. Cel mai sigur ar fi sa te duci cu locomotiva la un magazin de trenulete si sa faci niste teste. Ei acolo au de obicei cel putin un alimentator si o linie de test pe care se poate verifica materialul rulant cumparat. Succes!
 
E foarte simplu sa verifici.
Alimentezi de la statie digitala Roco, daca incepe motorul sa bazaie este analog si atunci inlocuiesti alimentatorul cu unul pentru analog, daca nu bazaie atunci poti incerca o programare de adresa sa vezi daca raspunde eventualul decodor din locomotiva cu cateva smucituri scurte pentru programare.Al treilea caz cel mai rau ar fi sa nu raspunda la nici o comanda(digital sau analog) si atunci sa fie defecta, speram sa nu fie cazul.
 
Salut Shogun.

Esti posesorul locomotivei de mai jos:
http://www.hornbyguide.com/item_details.asp?itemid=1999

Produsa intre anii 1997-2002 este compatibila DCC ( adica are motorul izolat de sasiu), dar nu are mufa pentru decodor instalata din fabrica.

Presupunand ca nu a suferit interventii pe cord deschis sub tutela posesorului anterior, poti sa o rulezi in analogic.

Toate bune.