generatoare de fum

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.405
244
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cateva intrebari pentru posesorii de locomotive echipate cu generatoare de fum:
- cat lichid de fum intra la "un plin" si cat timp dureaza "arderea" lui ?
- exista vreo diferenta practica intre versiunile analog si digital?
- aburul generat e fierbinte sau numai generatorul se incalzeste?

multumesc,
dac
 
@dac
- cat lichid de fum intra la "un plin" si cat timp dureaza "arderea" lui ?
E cam pe probate, incepi cu o linie de seringa 3 ml si tot urci pana ineci generatorul :p
exista vreo diferenta practica intre versiunile analog si digital?
Da tensiunea de functionare, analogul pana in 16 volti si digitalul pana in 22 volti
aburul generat e fierbinte sau numai generatorul se incalzeste?
Nu e un abur, prin incalzire, lichidul se evapora, ca un fum rece, de culoare alba
rally
 
care este diferenta dintre generator de fum analog/digital?

<t>Salut!<br/>
Am achzitionat un br 44 de la roco ce functioneaza in dc si vreau sa-i montez un decodor.Locomotiva este prevazuta si cu generator de fum.Din cate stiu eu tensiunea in digital este de l6-19V iar in cc de max14V<br/>
Va multumesc!</t>
 
Felicitari pentru achizitie! 8) :aplauze:
Aburoasa 44 Roco este foarte frumoasa, ingrijit realizata si - bineinteles - are bielele corecte pe ambele parti :aplauze::aplauze::aplauze:
Dupa cate cred eu ca stiu, generatorul de fum digital functioneaza corect la tensiuni mai mari decat cel analogic. Deci nu este deloc recomandabila montarea unui generator analogic pe o locomotiva digitala, fiindca astfel apare riscul supraincalzirii generatorului si al suprasarcinii decodorului.
 
Pentru digital se folosesc generatoare de fum cu tensiune de functionare un pic mai mare decat in analog. In plus in digital generatorul este alimentat in permanenta cu tensiune CONSTANTA ( 16 - 18 V ) , pe cand in analog tensiunea MAXIMA este de 16 V , dar mare parte se ruleaza si cu o tensiune mai mica.

vezi si pe www.seuthe-dampf.de , este pagina celui mai renumit producator de generatoare de aburi.
 
felicitari ptr achizitie.....am si eu un exemplar de la Roco

pentru operatiuni in digital folosesti generatorul de fum Seuthe nr.11, pentru
analogic este recomandat Seuthe nr. 10
 
tot legat de br 44 roco

<t>Salut!<br/>
Va multumesc pentru raspunsuri si pentru asta mai vin cu intrebari.<br/>
1)Pentru ca generatorul sa functioneza in cazul br 44 pe care il posed este nevoie sa l rulez la viteza maxima cu o cantitate de lichid foarte mica circa 0.2ml timp de aproape un minut ceea ce ma duce cu gandul ca generatorul ar putea fi folosit si la tesiuni mai mari de 16V.<br/>
Va rog sa-mi spuneti daca ceea ce am constatat eu este normal pentu generator de fum?<br/>
<br/>
2)Locomotiva nu este prevazuta cu priza pt decodor si as vrea sa-i montez unul.Motorul se afla in tender iar perile colectoare in locomotiva.Din cate am citit pe forum pentu a micsora numarul de fire din locomotiva in tender se lasa neatinse contactul duliei de la becul din fata si una din bornele de la generator,firul albastru ramanand nefolosit.<br/>
Am folosit un ohmetru pentu a vedea cum sunt legate generatorul si becul in raport cu lamelele de contact si am obs ca partea metalica a generatorului este legata la dulia becului.<br/>
Problema este ca nu-mi dau seama cum este legat contactul din centrul generatorului la lamelele colectoare si ce as putea face pentru asta?<br/>
Va multumesc!</t>
 
Probabil sasiul este conectat la lamelele colectoare de pe o parte, conectand astfel duliile metalice ale becurilor si carcasa metalica a generatorului la un pol al tensiunii de alimentare. Astfel "varfurile" becurilor sunt conectate prin diode la lamelele colectoare de pe cealalta parte, astfel incat ele sa se aprinda conform sensului de deplasare, iar borna generatorului merge direct la respectivele lamele, deoarece el trebuie sa functioneze in ambele sensuri de deplasare. Daca am retinut eu bine, rolul firului albastru (plus comun) poate fi jucat de sasiul metalic conectat la lamelele colectoare de pe o parte a locomotivei, atat pentru becuri, cat si pentru functii. Aceasta modalitate de conectare reduce usor tensiunea pe becuri & functii, avand totusi avantajul reducerii numarului de conexiuni.
In rest, asa cum scriam si intr-un alt subiect, semnificatiile culorilor sunt:
RRRosu - rotile din dRRReapta (accentuare MPU :D)
NNNegru - rotile din staNNNga (idem)
orange - borna motorului care fusese conectata la rotile din dreapta
gri - borna motorului care fusese conectata la rotile din stanga
albastru - plus comun
alb - lumina din fatza (pusa de decodor la minus cand este activata, altfel lasata in aer)
galben - lumina din spate (idem)
verde - functia F1 (idem)
violet - functia F2 (idem)
Toate conexiunile din locomotiva trebuie desfacute si refacute conform celor de mai sus. Atentie, motorul nu trebuie sa aiba absolut niciun contact electric cu rotile sau cu sasiul, ci doar cu firele orange si gri!
 
inca un sfat...dupa rodajul generatorului,adica o pictura doua de lichid la inceput...
sa nu il fortezi prea mult.fara voltaj mai mare si fara lichid in cantitati excesive,
altfel o sa schimbi generator dupa generator,si cred ca la 14 euro cat e unul,nu
prea e convenabil

P.S. nu mai deschide cate un subiect pentru fiecare nelamurire :p ,ai deja unul
deschis
 
Fiindca tot veni vorba despre generatoare de fum, am si eu o intrebare referitoare la asa ceva.

Am o locomotiva S3/6 la scara N produsa de Arnold, analogica, prevazuta cu generator de fum, de fapt unul dintre putinele modele prevazute cu generator de fum existente la aceasta scara.

Inteleg ca practica generarii fumului se bazeaza pe o rezistenta electrica ce incalzeste un recipient de ulei volatil. Ce se intampla insa daca recipientul acela NU este tot timpul plin cu ulei? exista cumva riscul ca generatorul de fum sa se supra-incalzeasca si sa-mi cauzeze probleme de genul topirii plasticului in zona respectiva?

Subliniez ca locomotiva este analogica, deci nu am posibilitatea sa "decuplez" generatorul de fum, lucru posibil din cate inteleg numai la variantele comandate digital.

Sau temperatura la care ajunge generatorul de fum este de ordinul a 30-50 de grade celsius, insuficienta pentru a crea probleme?
 
In mode normal daca locomotiva este prevazuta de producator cu generator de fum sau pregatita sa primeasca unul ar trebui sa existe o protectie suplimentara iar generatorul sa fie fixat intr-o piesa metalica.

Practic, avand in vedere ca generatorul, pe analog intra in functiune la tensiunea maxima nu exista pericol ca piesele din jur sa se topeasca.

Iti recomand sa procedezi ca mine pentru a inlatura orice risc.
Oricum la viteze mici nu genereaza niciun fum.

Scoate generatorul :D

Pcg a patit-o cu un G7 si i-a reusit sa topeasca cazanul.
Probabil ca a fost montat prea sus.
"Lucra" pe digital.
 
Generatorul de fum pentru analog se va incalzi mult prea tare in digital, asa ca nu este indicata rularea cu generatorul vechi. De ceea Seuthe a facut un generator special pentru digital.

...sau cumpara o locomotiva care are cazanul complet din metal ;-)
 
Merci de raspunsuri tuturor, precizez ca merg NUMAI pe analog, deci rezulta din cele spuse mai sus ca nu am riscuri prea mari sa "prajesc" locomotiva. Oricum o voi demonta sa vad in ce masura e posibil sa scot generatorul de fum.