informatii locomotiva Gutzold V200

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

abarth_mcm

Member
7 Iulie 2015
32
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Acum ceva vreme m intrat in posesia acestei locomotive Guztold V200, destul de rara din anii '60 !

La cutie, ambalaj original Gutzold de V200. Pana aici toate bune !









nici nu am avut curiozitatea sa o probez, si nici macar sa o studiez...a zacut in dulap cateva saptamani, dar zilele trecute am zis sa ii fac o proba si surpriza: rula f incet ! functiona, dar se misca destul de greu si zgmotos pe sine, astfel incat am fost profund dezamagit....

asa ca am decis sa desfac locomotiva:
-primul obstacol: carcasa nu se desfacea. In final s-a desfacut, fiind ff usor lipita de sasiu. Nu s-a stricat nimic desfacand-o. Dar cum o pun la loc sa stea? Ma gandeam la o mic surubel...etc.trebuie ceva f fin sa o prinda. Carcasa sta si asa, dar oricum.. Idei?

Am descoperit un motor cu cardan, f interesant, diferit fata de ce mai vazusem eu la Lima. (singurele pe care le mai desfacusem)



Functiona, f incet locomotiva astfel incat am decis sa ii desfac intreg mecanismul de la roti, acesta fiind practic blocat de mizerie. Am spalat, uns si pus la loc. Cardanul nu pare uzat si nici pinioanele de la roti.


Primul semn de bucurie: alimentata direct pe lamele locomotiv zbarnaie ! Merge ff bine.
Pusa pe sine, si alimentata pe lamele din interiorul locomotivei, la fel, merge de rupe !

Totusi, alimentata prin sine..locomotiva nu face nimic ! ! Sa fi remontat eu ceva gresit? Idei? Banuiesc ca locomotiva preia curentul de pe sine prin acea lamela/agrafa mica, nu? Una trebuie sa fie pe o parte, iar cealalata pe cealalta parte, corect?
Mentionez ca fapt divers ca daca pun curent pe cuple, locomotiva o ia din loc.

Totodata, fac precizarea ca ma pot dispensa la un pret decent (pret cu care am luat-o si eu) de aceasta locomotiva cuiva care ar reusi sa o faca sa mearga perfect. Deci daca exista interesati, cu toata placerea o pot da. Pe mine se pare ca pana acum m-a depasit situatia..dar sper sa ii dau de cap.. Locomotiva imi place pt ca are un sistem f interesant, acela cu cardan. Iar mecanismul rotilor e fascinant. In orice caz, e destul de raruta.


 
Este o loco buna si fiabila, dar dupa criteriile de azi, cam zgomotoasa. Carcasa se prinde la capete cu doua suruburi de 2x10mm(daca-mi aduc bine aminte).In carcasa se vad doua piulite patrate incastrate in plastic, sub cabine, sa zicem.In sasiu se vad gaurile, exact deasupra cuplelor. Daca nu merge alimentata prin sine inseamna ca cele doua agrafe au fost montate pe aceeasi parte. Pe boghiurile demontate agrafele se pun pe aceeasi parte, caci boghiurile vin montate invers una fata de cealalta( normal, cu cupla in exterior). Dar atentie pe care parte se monteaza agrafele, ca se pot monta si invers, in sensul ca pusa pe sine si alimentata, va merge in sens contrar fata de celelalte loco. Sasiul e dintr-un plastic care dupa atitia ani devine casant, se desface in solzi si crapa, a nu se forta :-? Si care ar fi pretul decent?
Succes.
 
Deci agrafele trebuiesc montate opus: una sa intre in legatura cu o sina si alta cu alta sina. Este corect? Mie totusi acele agrafe imi par a nu prelua cum trebuie curentul..

Din poza de mai sus, este facuta corect montarea agrafelor?modalitatea lor de prindere cu surubel ma refer aici.

Sasiul e ok, nu prezinta crapaturi. Iar cardanul pare ok si el. Oricum o loco din anii '60 si probabil a vazut multe la viata ei. (curios e ca s-a pastrat cutia originala)

Ai PM.

Multumesc anticipat,
 
Corect cu montarea agrafelor. Se prind cu acel surubel daca imi aduc bine aminte. Reglajul lor ca sa preia corect curentul e destul de migalos. Am 2 loco din astea dar cam de mult stau parcate in cutii.Dar le tin ca sint loco mele de suflet. Pozele nu le vad, fotogaleata e in intretinere.
 
am inteles

asta am observat si eu: sinele, agrafele, etc trebuie sa fie f bine puse la punct ca sa preia curent!
daca alimentez direct la in zona surubelelor de la agrafe, o ia din loc

ce nu am facut, nu am curatat si rotile: dar nu par murdare. imi dau seama ca la cat de mici/subtiri sunt acele agrafe si o mica imperfectiune poate face ca locomotiva sa nu mearga alimentata pe sine !
 
Intr-adevar, am reusit sa fac sa mearga locomotiva pe sine, dar la cea mai mic contact imperfect locomotiva se opreste. Mare atentie trebuie sa ai la montaj.
Am folosit un alimentator FZ1, nu stiu daca are vreun impact. Inainte foloseam un alimentator Lima.

Ce sa mai: bine ca e functionala.

Acele agrafe sunt extrem de subtiri...nu stiu de ce or fi apelat la solutia asta....

Mentionez ca locomotiva e destul de zgmotoasa si destul de sensibila chiar si la cardane. Iarasi: si aici un mic contact imperfect poate face ca un cardan sa nu mearga. Iar daca un cardan nu merge, nici locomotiva nu merge. Ambele cardane trebuie sa mearga simultan pt a avea putere.

E o locomotiva mai de colectie asa (pt ca e la cutie originala, destul de rara), si mai putin pt rulat pe sine. (f sensibila, zgomotoasa)

De aceea sunt si hotarat sa ma despart de ea. Deci...cine a amator....
 
Yeee !
COObra s-a intors ! 8)

Poate , poate refacem vechea gasca, de dragul vremurilor bune !

Marius.
 
Super

Poate ii redai stralucirea de acum 40-50 de ani ! Eu unu nu i-am dat de cap sa mearga cum ar trebui ! Dar nici nu ma pricep....

Sau o modifici ! si cred ca ar fi mai simplu !
Sper din tot sufletul sa iasa ceva din ea
 
Poate , poate refacem vechea gasca, de dragul vremurilor bune

nu am plecat bre nicaieri, dar daca m-am luat cu altele....forumul nu a mai dat nici un semn, am vazut ca s-a impartit in doua, ....sunt in ceata.


Poate ii redai stralucirea de acum 40-50 de ani ! Eu unu nu i-am dat de cap sa mearga cum ar trebui ! Dar nici nu ma pricep....
Sau o modifici ! si cred ca ar fi mai simplu !


ti-am zis ca teoretic ar trebui sa iasa un dummy, mai ales dupa ce imi voi lua si una noua sau aproape noua. dar de ambitie trebuie sa o si fac sa mearga.

later edit ....deci quotele asta e de rahat[/quote]
 
deci...ma domnilor incepatori.
cand auziti pe cineva ca zice sa ungi angrenajele nu inseamna ca tre sa dai cu ulei si vaselina pana se face marmelada in boghiu. se da o picatura de ulei si gata.
iar rotile nu se strang pana nu se mai invart....ca nu se mai invart.
iar firele se cositoresc in intregime nu o lita sau doua.
revin cand termin ca nu am avut chef si nici timp azi. mi-am ascutit cutitele si nu am avut timp de ea prea mult.