Variator Piko vs. Variator Mehano

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

adyBr185

Well-Known Member
Doar pentru cei in analog:
Avand in vedere ce acest topic al forumului este pentru incepatori vreau sa ii sfatuiesc pe acestia daca au posibilitatea sa nu foloseasca variatoarele Piko intrucat cu acestea locomotivele (indiferent de producator, am testat si pe locomotive Roco,Piko,Fleischmann,Mehano) scot un anumit bazait incredibil de iritant! Recomand variatoarele Mehano! La acestea din urma bazaitul este ineexistent iar la aspect stau mult mai bine ca Piko! Cele Mehano au scrisa viteza 25% 50% 75% etc., in timp ce pe cele Piko nu scrie absolut nimic iar designul lasa de dorit!

Aveti si un video mai jos sa va convingeti:

https://www.youtube.com/watch?v=DXdcdDvUJOc
Variator PIKO:

post-3225-1305827844_thumb.jpg


Variator Mehano:

post-3225-1305827802_thumb.jpg

Pozele nu imi apartin, sunt luate de internet!
 
Incepuse sa ma ingrijoreze acel zgomot. Credeam ca este de la boghiul locomotivei sau motor... Si totusi, care este diferenta care face sa apara zgomotul??
 
Daca ai ambele variante, cel mai simplu test ar fi sa schimbi "transformatoarele" intre ele, sa vezi daca problema e de la vreo filtrare proasta in ele (presupun cas nu sunt diferente mari la caracteristici).
 
Nu de la transformator este problema, variatorul este. Aveam un alt transformator prin casa si am probat. Face acelasi bazait.
 
Modurile de funcţionare sunt diferite. Alimentatorul Piko lucreaz㒠cu impulsuri modulate în durat㒠(PWM) cu frecvenţ㒠mic㒠(ceva gen 100Hz), ceea ce ofer㒠mai mult㒠putere motoarelor la viteze/turaţii reduse (faţ㒠de alimentarea cu tensiune continu㒠pură’), dar şi le şi face s㒠bâzâie. Cu alimentatorul Mehano înc㒠nu am lucrat, dar pare s㒠ofere tensiune continu㒠pură’, reglabil㒠din butonul mare rotativ şi cu polaritatea comutat㒠de un mic inversor aflat la capă’tul din stânga. Acesta nu provoac㒠zgomote, dar vitezele/turaţiile mici se obţin prin scă’derea drastic㒠a tensiunii, ceea ce duce la stingerea farurilor şi la pierderea puterii motoarelor.
Dup㒠mine, alimentatoarele PWM sunt cele mai bune fiindc㒠motoarele locomotivelor ră’mân perfect controlabile şi la viteze mici, farurile LED putând ră’mâne aprinse chiar şi atunci când locomotivele sunt oprite - ceea ce nu (prea) se poate obţine lucrând cu tensiune continu㒠pură’.
 
mpursu a spus:
Modurile de funcţionare sunt diferite.
Asa banuiam si eu.
Explicatia si prezentarea avantajelor/dezavantajelor celor doua "sisteme" e foarte buna, multumesc.

Un an bun,
Liviu.
 
exact cum a zis si mpursu, mehano merge pe continua, piko merge pe pwm (impulsuri), de aici apar zgomotele
am avut un piko dar l-am dat, nici nu l-am testat ca sa ramana nou, in schimb mehano am tot testat prin vremurile bune si nu au fost niciodata probleme (decat ca mai mult de 2, hai maxim 3 trenuri nu va duce niciodata - oricum nici piko nu duce atatea si in analogic oricum degeaba ai 2-3 trenuri in miscare, ca nu e acelasi fun si acelasi control ca pe digital)

asa ca daca vrei frumusete (faruri aprinse la viteze mici, rulare ok la viteze mici) alege piko, dar ramai cu bazaitul; bonus (nu am testat) s-ar putea sa porneasca mai bine chiar si cand sinele nu sunt foarte curate, fara sa fii nevoit sa-i mai dai un branci din cand in cand
daca vrei reglaje fine, comutare facila pe sens si fara bazait, alege mehano
 
mpursu a spus:
Modurile de funcţionare sunt diferite. Alimentatorul Piko lucreaz㒠cu impulsuri modulate în durat㒠(PWM) cu frecvenţ㒠mic㒠(ceva gen 100Hz), ceea ce ofer㒠mai mult㒠putere motoarelor la viteze/turaţii reduse (faţ㒠de alimentarea cu tensiune continu㒠pură’), dar şi le şi face s㒠bâzâie. Cu alimentatorul Mehano înc㒠nu am lucrat, dar pare s㒠ofere tensiune continu㒠pură’, reglabil㒠din butonul mare rotativ şi cu polaritatea comutat㒠de un mic inversor aflat la capă’tul din stânga. Acesta nu provoac㒠zgomote, dar vitezele/turaţiile mici se obţin prin scă’derea drastic㒠a tensiunii, ceea ce duce la stingerea farurilor şi la pierderea puterii motoarelor.
Dup㒠mine, alimentatoarele PWM sunt cele mai bune fiindc㒠motoarele locomotivelor ră’mân perfect controlabile şi la viteze mici, farurile LED putând ră’mâne aprinse chiar şi atunci când locomotivele sunt oprite - ceea ce nu (prea) se poate obţine lucrând cu tensiune continu㒠pură’.
Salut! Exista vreo sansa sa se arda motorul sau sa se strice altceva, lasand la o parte bazaitul enervant? Bazaitul respectiv suna aproape ca o locomotiva electrica reala...dar tot iritant ramane.
 
Amplitudinea impulsurilor (valoarea maxim㒠a tensiunii) este constant㒠şi astfel stabilit㒠încât s㒠asigure funcţionarea normal㒠a trenului indiferent de lă’ţimea acestora. De altfel, decodoarele digitale comand㒠exact la fel atât motoarele locomotivelor, cât şi luminile lor. Faptul c㒠motoarele locomotivelor digitale nu bâzâie se datoreaz㒠frecvenţei ridicate a semnalelor PWM emise de decodoare. Totuşi, exist㒠decodoare digitale care emit semnale PWM de joas㒠frecvenţ㒠spre motoare, fie din cauz㒠c㒠aşa au fost construite, fie datorit㒠posibilită’ţii de alegere a frecvenţei respective. Exist㒠unele motoare că’rora nu le convine PWM-ul cu frecvenţ㒠ridicată’, deci producă’torii decodoarelor digitale au prevă’zut posibilitatea ca utilizatorul s㒠aleag㒠frecvenţa PWM-ului astfel încât s㒠se obţin㒠rezultate optime chiar şi în astfel de cazuri.