Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Ajutor diorama

Esti nou in lumea modelismului? aici gasesti informatiile de care ai nevoie pentru a incepe.
Avatar utilizator
carmanagerzone
Mesaje: 24
Membru din: Mie Aug 06, 2014 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Ajutor diorama

Mesaj de carmanagerzone » Joi Aug 07, 2014 11:36 am

Fiind nou in lumea trenuletelor cer ajutorul in elaborarea unei diorame. Ma intereseaza cum as putea sa automatizez macazurile si semafoarele din diorama de mai jos. Voi folosi doar semafoare cu rosu si verde. Am un starter kit de la roco cu z21 variant alba. Voi folosi calculatorul impreuna cu Traincontroller. Unde trebuie sa pun pe diorama semafoarele si zonele de detectie pentru ambele sensuri de mers? Vreau sa folosesc S88 Module si BOD2 sau BOD4 de la train-o-matic pentru detectie, dar nu stiu ce modul sa folosesc pentru semafoare.
Astep si recomandari in privinta dioramei.
Multumesc.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Joi Aug 07, 2014 4:42 pm

nu ca m-as pricepe foarte mult, dar 2 sfaturi; sa comenteze si cei care se pricep mai mult
- liniile alea care intra in tunel pe post de garare nu mi se par o idee prea buna, practic nu vei avea niciun fel de acces la ele in caz de probleme (decat ridicand tot tunelul); daca as fi eu, mai curand as baga liniile din capat in tunel cu acces lateral la nevoie, iar cele care apar in plan in tunel le-as lasa libere, poate o remiza ceva pe acolo ...
- linia suspendata imi cam suna a bucla de intoarcere, si daca nu folosesti marklin din cate stiu nu poti sa le legi direct, ca iese un scurt de toata frumusetea; din fericire exista un modul de bucla de intoarcere care poate face posibil un astfel de traseu
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
carmanagerzone
Mesaje: 24
Membru din: Mie Aug 06, 2014 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de carmanagerzone » Joi Aug 07, 2014 4:47 pm

Am pus tunelul acolo initial, dar cred ca o sa construiesc o remiza pentru depozitarea lor (am sa mai cumpar unul) sa nu le mai pun in cutii.
Bucla de intoarcere?
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1422
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Vin Aug 08, 2014 8:37 am

Am editat mesajul tau in scopul afisarii corecte a imaginilor. Pe viitor, foloseste instructiunile de mai jos la inserarea acestora:

Codul HTML pentru inserarea imaginilor (click pe imaginea de mai jos pentru marire):

[Link Removed for Guests]

In cazul in care nu este clar de unde se copiaza link-ul direct (Direct Link), am incercat in imaginea de mai jos sa fac cat se poate de clar campul respectiv (urmareste sageata neagra):

[Link Removed for Guests]
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Vin Aug 08, 2014 12:43 pm

Ca sa simplific un pic, voi da urmatoarea explicatie: intr-un traseu 'normal' (fara bucla din mijloc) tu ai avea 2 sine conectate, cea 'exterioara' si cea 'interioara', in cazul unul alimentator analogic plus si minus. Locomotiva preia curent de la amandoua si porneste.
Daca tu ai conecta direct sinele de 'sus' si de 'jos' prin bucla descrisa de tine in imagine. Exteriorul de 'sus' ar fi in contact cu interiorul de 'jos', deci scurt de toata frumusetea. Ca sa fie functional, bucla trebuie izolata si sus si jos si alimentata separat printr-un circuit de bucla de intoarcere, si va functiona numai in dcc, in analog nu prea vad cum ar putea functiona, deoarece acolo sunt curenti continui.
Pentru maniacul din tine:
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Vin Aug 08, 2014 3:40 pm

...evident, bucla a fost inventata initial in "curenti continui" :-P

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
carmanagerzone
Mesaje: 24
Membru din: Mie Aug 06, 2014 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de carmanagerzone » Sâm Aug 09, 2014 9:11 am

Am inteles. Unde pun semafoarele pe diorama si daca e cineva care lucreaza cu Traincontroller-ul poate sa ma ajute cu automatizarea ca-mi prind urechile. Multumesc.
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Lun Aug 11, 2014 11:03 am

@PDI: eram aproape sigur, ca doar intai a fost oul si dupa aia gaina (cel putin in modelism, in galinacee e inca discutabil), dar am o trilema: daca nu s-a asezat prea mult praf pe cunostintele mele, in analog atunci cand e un tren in bucla de intoarcere de fapt trebuie inversat si curentul pe circuitul principal, ca altfel cand va iesi din bucla de intoarcere ori face scurt ori ramane blocat pe bucla ... iar in cazul dioramei prezentate e peste putinta sa inversezi curentul pe toata diorama, ca poate mai sunt si alte trenuri pe traseu si iese un talmes balmes ....
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
anick
Mesaje: 11
Membru din: Dum Mar 23, 2014 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de anick » Mie Sep 10, 2014 12:06 am

@carmanagerzone: Cum ai conectat s88 la z21? Pe z21 sunt conectori cu 6 fire pentru R-BUS (ei le spun tot RJ45 cu toate ca sunt RJ11), iar s88n are RJ45 (8 fire)! In manualul tom-s88n este un tabel la pagina 7 cu o corespondenta intre conectori; intrebare: este valabil tabelul si in cazul conectarii z21- s88n? Pentru centrala z21 este dat modului Roco10787 care are mufa RJ11, ca fiind similar lui s88 (doar nu si ca pret!).
Scrie răspuns

Înapoi la “Informatii utile, sfaturi practice, pentru incepatori”