Castelul Lichtenstein la HO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna rooovidiu,

Tocmai de aceea imi permit sa afirm aici ca trebuie cumparat "cu creierul si nu numai cu ochiul" ca sa nu cada si altii pe viitor in aceeasi capcana.

Faller scrie pe cutie si dimensiunea modelului, nu numai scara. La fel si pe situl firmei. Ba chiar si fotografia de produs ar fi fost un element care ar fi trebuit sa dea de gandit: poarta castelului e asa de mica incat personajul Preiser la H0 trebuie sa plece capul ca sa intre prin ea.

Asa ca pe viitor cititi fratilor ce scrie in descriere inainte de a cumpara, dati jos de pe internet de pe situl firmei instructiunile de montaj ca nu va costa nimic si uitati-va daca produsul corespunde cerintelor. In Germania mai toata lumea stie povestea machetei acestui castel, in Romania inca nu, insa de aceea avem forumuri: ca sa impartasim experientele, atat pozitive cat si negative. Lectie de viitor pentru modelisti: nu luati totul de bun si corect, documentati-va, cititi, calculati si abia dupa aceea alegeti. Orice model isi are povestea sa si nu este usor de inteles pentru toata lumea. Insa atunci cand producatorul isi declara modelul ca "potrivit pentru fundal" si mai da si dimensiunile sale, nu exista scuze dupa aceea din partea cumparatorului.
 
Bun㒠Horea,
Pă’i în viitor voi întreba pe forum dac㒠merit㒠sau nu s㒠fie cumpă’rat.
Aşa cum ai spus tu s㒠fie asta o lecţie la toţi s㒠nu ne uită’m la ce scrie pe cutie ci s㒠ne uită’m muuuult mai detaliat. Asta e ! Acum îl am. Proabil voi face o machet㒠static㒠cu el şi o s㒠pun o locomotiv㒠mai mic㒠de scara HO ca s㒠arate bine !
S㒠ne fie învă’ţă’tur㒠de minte !!!
 
Exact, cine are ochi de vazut, vede, e greu de decolorat cerneala ce a fost asternuta pe site-ul familiei Faller ... din pacate, ca intotdeauna, galeata cu laturi si-a gasit adresantul, in ochii unora
 
Si e foarte interesanta reactia unora ce-si cumpara auto 1:1 si primesc ceva "aproximativ" la scara (gen 1/2) si eventual indicatii de folosinta pentru un fundal ...
 
Cand cumperi o masina te uiti foarte atent la lista de optiuni inainte, in afara de cazul in care esti obisnuit cu banii castigati usori si ai doar gura mare.

La povestea lui rooovidiu se aplica o singura zicala, asa cum recunoaste si singur: "graba strica treaba". Concluziile au fost trase.

P.S.: firma nu mai apartine de mult familiei Faller.
 
Exact despre asta vorbim, despre ceea ce comanzi si ceea ce primesti ! Nu e nimic abstract in ceea ce comanzi, o faci in cunostinta de cauza, problema e la ceea ce primesti ca nu corespunde cu ceea ce ai comandat!
Inca se mai pot trage concluzii corecte ! In orice tara civilizata acest gen de pacaleala ar trebui rezolvat usor de un organism de genul protectia consumatorului
 
Asta e opinia ta insa nu neaparat cea corecta, oala cu laturi n-a fost niciun moment in posesia mea :)
 
In orice tara civilizata acest gen de pacaleala ar trebui rezolvat usor de un organism de genul protectia consumatorului

Poti incerca aici:
http://www.verbraucherzentrale.de/home

Mult succes. Sunt convins ca-i va interesa, baietii de acolo urmaresc cu mare placere asemenea "pacaleli": modele la scara gresita vandute ca sa pacaleasca clientii neatenti, vanzari la preturi prea mari de marfa proasta, pana si vanzarile frauduloase pe ebay.de de modele furate din fabrica in alte tari. Sunt teme cu adevarat pasionante.
 
Voi uitati un aspect: H0 este o denumire care, in fapt, pune in acelasi grup mai multe scari ("ratio" sau "scale"). Ne-am obisnuit noi sa spunem scara H0 (sau scara N, scara TT etc) dar nu este corect.

In acelasi H0 sunt mai multe scari: 1:87 (european) 1:87.1 (american); poate diferentele nu sunt atat de evidente ca la N, unde atunci cand spunem scara N putem face referire la scarile 1:160 european-continental, 1:148 britanic sau 1:150 japonez, daca nu ma insel.

Daca Faller a scris pe cutie ca acel castel este potrivit pentru H0 este oarecum corect dar daca a scris pe cutie ca este la scara 1:87 atunci, clar, este vorba de informarea gresita a cumparatorilor si ar trebui trasi la raspundere pentru asta.
 
Buna Vali,

Ai perfecta dreptate si exact asta am aratat si eu prin mesajele de pe pagina precedenta.

Unii producatori europeni au produs sau inca mai produc ca "H0" (definit de MOROP in Europa ca 1/87) la 1/82, 1/83, 1/85, 1/87, 1/88,5, 1/90, 1/93,5, 1/100 sau doar cu lungimi la 1/93,5 sau 1/100 si latimi si inaltimi corecte. Insa cand spui clar ca o faci nu e nici o problema si Faller in cazul de fata este absolut transparent.

Asa cum spuneam ceva mai sus, graba strica treaba. Citeste, intelege si doar apoi cumpara (sau nu). Fara nici o suparare.
 
Åži acum Horea întrebarea de 1.000.000 de puncte: ce castel îmi recomanzi care s㒠fie mare ? Adic㒠HO 1/87 dar nu pentru plan îndepă’rtat ci prin plan !
Dar s㒠fie uşor de achiziţionat ! Sau cer prea mult ?
 
Buna,

Chiar la 1/87 nu vei gasi nimic "de-a gata" pentru ca un castel autentic la scara e prea mare ca sa-l cumpere cineva. Uite-te la castelele pe care le expune firma Heki in stand la Nürnberg in fiecare an: unele au 2m lungime!

O referinta foarte cunoscuta intre modelisti este castelul Falkenstein din Kärnten (Carintia), pe care il fabrica Kibri (acum Viessmann) de multi ani. Nu e chiar 1/87 insa nici 1/180, ca dimensiuni e cam dublu fata de castelul tau:
http://www.haertle.de/Modelleisenbahn/Spur+H0/Gebaeude+Spur+H0/kibri+39010+Burg+Falkenstein+in+Kaernten+Bausatz+Spur+H0.html

Ma߸e: 48 x 28 x 33 cm.

Originalul este sub viaductul Falkenstein al liniei ÖBB Tauern, datand din anii 1960:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Falkensteinbr%C3%BCcke.jpg
(fotografie facuta de pe vechiul traseu al liniei, acum parasit)

http://s34.photobucket.com/user/rail66/media/Tauernbahn/220-028.jpg.html
(idem)

http://media.get24.at/3dakMedia/PPM_3DAK_familiental/4445_SCALED_800x600.jpg
 
Buna,
Pă’cat de vaiaduct e aşa frumos şi nu e folosit.

Daca vorbesti de cel din beton, bineinteles ca e folosit. Daca te referi la cel vechi din metal, si-a atins de mult limita de viata (cam de 50 de ani) si nu mai e bun de nimic altceva decat la primit pe el turistii fotografi, nu la trenuri cu 23 de tone pe osie...