Realizare diorama H0 - Opinii, sfaturi.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

nic000

Active Member
26 Octombrie 2012
65
0
Popesti Leordeni
LOCATION
Popesti Leordeni
Salutare,

Am in plan sa fac o diorama de dimensiuni mari 420 x 280 cm in forma de L.

Considerati ca este prea complexa? Este viabil sa o impart in 3 module de
200 x 125, 220x125 si 120 x155?

Mentionez ca planul a fost facut tinand cont de faptul ca voi folosi urmatoarele tipuri de sina : PIKO GDR ( curbe R2-760 si R3 - 880), PIKO A-Gleis R2, 231, Flex, si ceva de la Roco.




Astept pareri :).

Nicu
 
Piko GDR? Adica profil U?
Parerea mea e ca e pacat ca la o diorama atat de mare sa faci economie la linii.
Si mai e o chestie, incearca sa folosesti sine de la un singur producator, ca sa nu ai probleme la montaj.
In stanga ai un scurt.
Parerea mea e ca e foarte incarcata, dar asta tine si de gust. Mi-e teama ca o sa ai niste probleme cu pantele, posibil sa fie prea abrupte in unele locuri.
 
din pacate sinele costa si am deja multa sina profil U.
la ce t referi cand zici ca am un scurt?
panta este de max 4%pe alocuri.
 
In partea stanga a planului ai un oval mai mic, care are cele 2 laturi drepte legate cu un S. Acolo o sa ai scurtcircuit. Dar asta e o linie pe care o poti scoate.
Eu zic ca daca regandesti planul, sa fie un pic mai aerisit, poti s-o faci numai din sina I deja planificata pentru planul actual.
Sina U o sa-ti provoace probleme de contact si materialul rulant mai nou nu o sa functioneze prea bine pe ea.
 
Sincer iti recomand sa te apuci de ceva mult mai simplu si mai realizabil, mai ales daca esti incepator! Altfel diorama are sanse mari sa ramana doar un obiect neterminat care incurca locul. Pe aici pe forum s-au mai vazut planuri marete care au ramas doar ...planuri !
Sinele profil U iti vor crea un disconfort vizual si o stare de frustrare foarte mare mai tarziu, cand si exigentele tale vor evolua! Deci ascunde-le sau vinde-le sau doneaza-le!
 
Din proprie experienta, disconfort vizual in cazul sinelor U este putin zis, va fi teroare on line, curbele sunt prea stranse, iar vagoanele de calatori lungi (303 mm, la adevarata scara HO) vor deraia frecvent.
 
Salutare,

Dupa multe incercari, revin cu un plan nou.
Mai exact o diorama cu 3 circuite , realizata doar cu sina tip I, cu curbe R2 si R3, si cu o pante de 3.2 - 3.8 grade.
Dimensiuni 4.2 x 1.25.

Astept pareri si sfaturi.


 
Salut, este evident doar o parere.
Prima varianta mie mi s-a parut mai buna, pentru ca nu este la fel de mult ascunsa garnitura prin tunele ca la ultima. Se merge pe ideea de a nu se aglomera o macheta cu multe linii, insa eu am vazut multe machete reusite, chiar daca pentru gustul unora era densitate prea mare de trasee.

In rest apreciez abordarea sistematica a traseului, prin faptul ca se gandeste mai mult inainte de a demara ceva. In concluzie eu as vota cu prima varianta, dar repet, e chestie de gusturi.
 
Multumesc mult.

Spre deosebire de prima varianta la cea de-a doua am eliminat un circuit si l-am folosit pentru a face legatura cu viitoare module.
Este intr-adevar mai incarcata, prin simplu fapt ca mai apare vizibil o linie din tunel. Vom vedea ce vor spune si alti trenulisti.
Mai am varianta sa ascund in intregime unul din helix-uri, dar nu m-am hotarat inca.

Ideea de baza ramane insa, macheta va fi de 4.2 x 1.25 cu micul L in dreapta.

Revenind insa la asamblare ma gandeam sa fac module , respectiv:
- stanga 125 x 100
- centru sus 220 x 60
- centru jos 220 x 65
- dreapta 170 x 110

Motivul pt care imi trebuie aceasta impartire este ca va trebui sa intru pe o usa de pod de 115 x 60 http://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/icon_sad.gif

 
cu ce program ai facut diorama pe pc?
ca astep si eu niste sine sa -mi vina si sa fac o diorama tot in pod dar mam o urcare cam 50 cm de la baza si vreau sa incerc sa-mi fac o diorama pe pc sa vad cam cemi trebuie sa construiesc


multumesc frumos
 
Salut,
Eu am folosit WinTrack 8.0 luat de pe torente si este in germana.
Initial am downloadat de pe Piko.de WinTrack 11 insa acela este doar DEMO si nu poti salva insa este si in engleza.
Oricum dupa vreo 2 zile am invatat cam tot ce trebuie si utilizez direct varianta in germana versiunea 8.

Multa bafta.
 
Iti citez dintr-un articol dintr-o revista de modelism din Marea Britanie, articol in care sunt 35 de sfaturi pentru incepatori. Zice asa:

"12. Don't build a big first layout
Many folks begin railway modelling with rather grandiose plans! But do you really need to start with such a big layout? Many find that building a compact layout gives them confidence to move on to a larger project next time. Design the layout you'd really like than brake it down into bite-size chunks. In that way you'll have the satisfaction of finishing each section."

Citat din "Special Edition - Practical British Railway Modelling" Spring 2010 Issue

As mai adauga ca e foarte important sa ai ceva functional cat mai curand dupa inceperea "lucrarilor". Altfel, va apare frustrarea si interesul pentru hobby va dispare.
 
Multumesc pentru parere Felippe.

Consider ca nu este foarte mare si nici foarte complex. In ceea ce priveste stadiul lucrarilor, am deja majoritatea materialelor pentru a realiza segmentele / modulele, linia precum si basic scenary.
De demarat voi demara in weekend ca sa zic asa, dupa o lunga perioada de documentare, incercare de trasee, etc.
In paralel lucrez la reconditionarea catorva modele de locomotive, deci, virusul nu are leac inca.

Consider ca nu marimea conteaza ci complexitatea.
Ce parere ai despre trasee totusi? Ideea de baza este sa creez o mica localitate adiacenta unui drum "national".

Cu respect,

Nicu
 
salut

din experienta proprie mi-am dat seama ca felippe are dreptate... si cand spunea mare cred ca se referea si la complexitatea ei...

revenind la tuneluri... eu cred ca tunelul din dreapta jos ar putea fi facut sa se faca de pe marginea dioramei printr-un tunel deschis pe laterala cu stalpi de sprijin... Cel de sus dreapta mi se pare degeaba...

Personal as renunta la tunelul sus dreapta sau la cel de sus stanga... doar daca nu vrei s apui casute multe pe acolo...

Gandeste-te ca placerea va fi de a vedea miscare cat mai multa... dar daca doar vezi cate 5 secunde un tren care dispare...

Normal decizia finala este a ta...
 
Salut Bodgan,

M-am gandit si eu ca este inutil acel tunel din dreapta sus, si as opta pentru varianta in care linia sa fie vizibila insa in care la extremitatea dreapta curba de nivel sa fie la +80 - 90 adica inaltimea trenului.

Nu inteleg insa cum s-ar putea realiza tunelul dreapta jos din explicatiile tale.
Sa fe oare ceva cam asa:
http://www.forumtrenuri.com/t2136p10-fotografia-nr-3.

IN ceea ce priveste partea stanga sus ...... cred ca voi acoperi toata linia si va fi in tunel.
 
Da, exact la asa ceva ma refeream, dar poti pune stalpii mai rari... in felul acesta poti vedea trenul si de pe margine ;-) si poti avea acces daca se intampla ceva (deraiere, etc)

Si intr-adevar... un debleu ar da bine de tot la sina dreapta sus

mai multe aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=106837
 
nic000 a spus:
[...]
Ce parere ai despre trasee totusi? Ideea de baza este sa creez o mica localitate adiacenta unui drum "national"[...]

Din pacate, nu prea sunt in masura sa comentez asupra planurilor pentru diorame feroviare "continentale" pentru ca, de ceva ani buni, sunt puternic influentat de modelismul britanic care, cu exceptia tehnicilor de constructie a dioramelor, este foarte diferit de cel continental (ma rog, german, ca asta am apucat eu sa studiez in trecut).

Pentru mine, de exemplu, orice plan cu mai mult de patru sau cinci macaze este un plan complex. Aici dioramele mari sunt dioramele cluburilor. In rest, modelistii au diorame mici, indiferent de scara la care activeaza. Interesul major pentru un modelist este operabilitatea unei diorame si re-crearea cat mai reala a "atmosferei" perioadei modelate. Nu le place deloc sa priveasca la trenuri invartindu-se fara niciun scop.