LDH, LDE, LDM(M), LDA(?)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

bogdanra

Well-Known Member
Trenulist
19 Martie 2012
1.283
106
Bucuresti
tt.bogdanra.ro
WEBSITE
http://tt.bogdanra.ro
LOCATION
Bucuresti
FACEBOOK
bogdanradu4tt
GOOGLEPLUS
bogdanra
Salut
M-am tot uitat si am tot cautat dar peste tot parca citeam de la nivelul avansati in sus:)))
personal stiu ca o locomotiva Diesel este una care se bazeaza pe motorul inventat de ...Diesel (duh!), bagi motorina si merge...

Acum, pentru ca sunt chiar incepator si au inceput sa imi placa aceste locomotive (cele cu aburi sunt prea complexe, cele electrice sunt prea ... simple...) am dat de o alta problema: ce inseamna LDA, LDH, LDE, LDM (pe langa faptul ca spun ca sunt Lcomotive Diesel (Hidraulice, Electrice, Mecanice... LDA cred ca este o greseala intalnita pe un forum cred...

Pana la urma care este diferenta dintre ele?

Mersi
 
LD - locomotiva Diesel - deci sursa principala de putere este un motor Diesel.
Acest motor Diesel actioneaza rotile prin intermediul unei transmisii: E - electrice, H - hidraulice sau M - mecanice.
Prin urmare, avem LDE, LDH si LDM.
Transmisia electrica este capabila sa transmita cea mai mare putere dintre cele trei. Motorul Diesel antreneaza un generator electric, de curent continuu la constructiile mai vechi si de curent alternativ la cele mai noi, curentul poate suferi dupa caz ceva modificari si este trimis sa alimenteze motoarele electrice de tractiune, de asemenea de curent continuu sau alternativ. Legatura dintre bogiu si sasiu este foarte flexibila (sunt doar cablurile de alimentare cu curent electric si burdufurile canalizatiei de racire cu aer pentru motoarele de tractiune. Locomotiva poate fi prevazuta cu frana electrica, curentul produs de motoarele de tractiune fiind "aruncat" intr-o baterie de rezistente sau poate fi folosit pentru serviciile auxiliare.
In cazul transmisiei hidraulice, motorul Diesel antreneaza un transformator hidraulic care este legat de osii prin arbori cu cruci cardanice. De obicei sunt doua transformatoare hidraulice, unul pentru viteze mici, unul pentru viteze mari, care sunt umplute alternativ cu ulei. Uleiul este trecut printr-un racitor pentru ca nu are voie sa depaseasca o anumita temperatura.
Transmisia mecanica este similara cu transmisia unui autovehicul - ambreiaj si cutie de viteze. Se foloseste la puteri mici - cam pana la 300 CP - automotoare si locomotive mici de manevra.
 
Sa traiesti, multumesc...
Practic LDE este un vehicul electric, generatorul este Diesel....
Corect?
LDH este o locomotiva pe aburi (simplist vorbind), generatorul de aburi fiind tot un Diesel?
LDM-ul este, asa cum ai spus, simplu
 
LDE - motorul Diesel antreneaza un generator electric care alimenteaza motoarele electrice.
LDH - motorul Diesel antreneaza un transformator hidraulic (un ambreiaj hidraulic care are si rolul de a transforma cuplul generat de motor) - nu exista aburi, nu se fierbe nimic - forta de tractiune se transmite prin intermediul fluidului de lucru care este uleiul, permanent in stare lichida! Gandeste-te la un Mercedes Citaro care are cutia de viteze blocata in treapta 1. Acel transformator hidraulic este putin mai complicat decat ambreiajul hidraulic de la Citaro, dar principiul este acelasi.