Colectia mea... de la scrap catre...?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

bogdanra

Well-Known Member
Trenulist
19 Martie 2012
1.283
106
Bucuresti
tt.bogdanra.ro
WEBSITE
http://tt.bogdanra.ro
LOCATION
Bucuresti
FACEBOOK
bogdanradu4tt
GOOGLEPLUS
bogdanra
Salut tuturor.
Am reusit inventarierea a ceea ce am gasit pe acasa in pod (https://plus.google.com/photos/110626119945155223636/albums/5724510159551384689). Surprizele sunt placute si neplacute. Deocamdata raman fan TT, nu doresc sa obtin excelenta in domeniul unei colectii decat dpdv emotional. deci...TT!

Anunt de la inceput ca stiu ca toti aveti acest hobby in timpul liber. Sunt de multe ori afon, iar daca ceva s-a mai discutat sa nu va suparati ca nu am gasit la search. deja este foarte stufos forumul si un simplu link din forum ma trimite spre a citi eu. Sa nu va suparati pe mine...

Surpriza a fost maxima si nu am reusit sa o inteleg pe deplin inca. Ma asteptam sa gasesc o locomotiva stricata, 6 vagoane si linii.
Am gasit (pe scurt acum si apoi ca si reply-uri in topicul meu) :

1 locomotiva stricata la care tin enorm. Seamana cu eletricele noastre, are un nivel de detaliere super (parerea mea) . Aceasta vreau si trebuie sa o repar cumva...
2 vagoane de persoane din perioada anilor 40-50?!?!?! unul verde, unul maro
2 cisterne care sunt identice pana la culoare
1 vagon de "banane" mai lung
1 vagon de posta (cred) mai lung
1 vagon de frigo (colorat de mine la 8 ani cu cariocile din dotare)
1 vagon de lemne (gondola?!?!)
de aici incolo a inceput surpriza:

1 locomotiva super lunga, cred ca este un Pacific? este de la Zuecke, are tender
1 locomotiva foarte scurta, de manevra, cu abur...
3 vgoane de persoane super lungi (cred ca sunt din anii 70), si unul defect de posta (tot foarte lung)
2 vagoane care cred ca pot transporta lemne (au si incarcatui aferente)
2 vagoane inchise de marfa maron
1 locomotiva electrica a carei tampoane nu le mai gasesc (avea si un arc lipsa la troliu - albastra cu rosu)
3 vagoane de persoane (par din perioada antebelica) cu inscriptia DR

la toate difera cuplele, am si vagoane cu o cupla de un fel si alta de altfel - imi amintesc ca le-am mai schimbat si eu pe vremuri ca s apot face trenuri mixte.
Mai am si trei roti care erau de la o locomotiva de manevra care s-a topit...

am pozat si liniile. Toate sunt afectate de o mazga gris. Cred ca voi gasi pe aici pe undeva cum sa scap de ea... Altele sunt atat de distruse incat vor merge de minune sa fac o zona de depou parasita.

Mai sunt si doua poduri, 2 macaze de la Zuecke (acestea sunt neafectate de rugina, doar de mazga gris) si 2 macaze de la hobby (se indeau cu 45 de lei la Bucur Obor) care sunt super ruginite.

Primul lucru pe care vreau este identificarea vagoanelor si locomotivelor pentru a cauta informati despre ele. Orice sfaturi sunt binevenite, nici nu siu de unde s aincep.

negocierea a fost fructificata pentru un spatiu in viitor (3-5 ani) de diorama de 2x3...

Multumesc anticipat pentru orice raspuns
 
aici gasesti cam toate cataloagele din fiecare an de la majoritatea producatorilor TT inclusiv Zeuke si BTTB, daca rasfoiesti pe rand cataloagele o sa identifici locomotivele si vagoanele din dotare, http://as.rumia.edu.pl/tt/
 
@Radu161: era un link si, asa cum am spus, voi reveni cu reply-uri si cu poze direct in topic. Deocamdata vad ca cftt mi-a si trimis un link... le voi cauta
@cftt: multumesc, sa inteleg din nume ca esi si tu TT?
 
Salut.
Am revenit cu poze si, multumesc cftt, am identificat cam 90%:
http://s1076.photobucket.com/albums/w460/bogdanra/

O sa incep cu discutii individuale legate de cele de acolo, dar poate ca aveti vreo idee...
De exemplu tin enorm la BR242, desi pare cea mai rupta...
O sa incerc sa repar si liniile... stiu ca poate fi greu, dar pentru inceput un circuit de 5 metri poate are nevoie sa mearga... just for fun...?!?!
 
Să’-ţi faci mâna, merit㒠s㒠te joci şi cu liniile. Dac㒠le strici iremediabil, nu costă’.
Poţi încerca pe le tot tipul de finisaje.
Plus c㒠le poţi încastra în dioram㒠ca linii moarte sau linii recuperate de pe vre-un şantier de reabilitare CF. Poţi s㒠le foloseşti într-o dioram㒠WW2 etc... etc...

Altfel spor la şurubă’rit, c㒠ai ceva de reparat.

Fain㒠colecţie, şi valoroas㒠datorit㒠vechimii ei.
 
locomotiva neindentificata este BR92 provenita dintr-un start set (simplificata)adica fara inscriptii si ce e mai grav doar cu 2 osii fata de cea originala care avea 4 osii, daca o cauti in cataloage ai sa vezi diferentele, pentru restul gen boghiuri, port cuple(E449), axe, roti dintate, etc. poate colegii TT-isti gasesc cate ceva prin cutia cu maimute, ar mai fi varianta ebay unde se gasesc tot felul de piese separate dar cu pretul transportului mai mare decat piesa asa ca nu cred ca merita, descrie pe rand fiecare locomotiva si vagon cu probleme si poate ai noroc sa aiba cineva disponibila piesa respectiva
 
BR92
Cred ca este prima locomotiva pe care vreau sa o "lucrez". Ideea este ca am de la un BR91 ars trei osii cu tot cu melc pe ele pentru a prelua de la motor transmisia.
Cred ca diseara o desfac sa vad ce este prin inauntru. Este clar ca nu o sa am loc de roti decat daca dau niste gauri.

Am descoperit-o si eu ca este foarte prezenta in start set-uri ieftine. Dar cred ca este un bun inceput.

Un sfat de la admini: deschid cate un topic separat pentru fiecare loco - vagon sau pastrez acest topic pentru ce voi lucra?
 
BR92-2
Salut! Revin cu o intrebare... Mi-este teama sa desfac locomotiva... Am tot cautat pe net cum se si curata, cred ca roile sunt varza dpdv rugina sau cum s-o chema oxidarea aceea nasoala
Cineva pe forum spunea de Feruginol... Pe langa faptul ca am o cultura deosebita in domeniul Feruginului doar din traducerea filmului CARS ( :D ) imi poate spune careva:


- este ok folosirea lui?
- daca da de unde sa iau Feruginol
- la ce trebuie sa fiu atent daca desfac o locomotiva? - in speta BR92 in acest caz.

Si o intrebare EXTRA: vad ca acest forum se axeaza pe Farmacia lui Rally si lumea este extrem de multumita de el. Stie careva daca poate aduce piese de schimb la ceva locomotive? Sau sa ii dau email la magazin?

[POST EDIT]: BR-ul nu vrea sa se desfaca deloc. Nu merge nicio surubelnita... Incerc cu greu sa o ...desfac... :) Orice sfat? Oaricare?
 
vezi daca in cos exista un surub sau un nit, daca e nit ......, daca nu exista nimic se departeaza lateralele carcasei si se trage de sasiu
 
Exista... dar nu este nit, este un surub dar cu taieturile foarte putin adanci si nicio surubelnita nu il apuca... ;-(

Mor... mai ales ca ideea mea este sa fac ceva foarte nebunesc...

[update]
Am rezolvat... fac poze si maine le pun... MULTUMESC
 
Bogdan,

Locomotiva in cauza nu are nici un surub de prindere a carcasei de sasiu; pur si simplu se inclicheteaza - fata/spate; in partea din spate are o clema fixa, iar in partea din fata are o clema elastica; trebuie sa apesi pe ea, apoi ridici carcasa.

In cazul in care te gandesti sa montezi a treia roata, parerea mea este sa faci gaura usor ovala in plan vertical si sa montezi deasupra axului un arc pentru a presa rotile pe linie; pentru a culege si mai bine curentul, poti monta si niste lamele colectoare suplimentare.

Problema o reprezinta insa bielele...
 
Da, multumesc, facusem si update ;-) Am vazut ce mi-ati scris si tu si cftt. Bielele sunt insa lipsa si am aruncat celelalte seturi pe care le aveam acum 2 ani, cand eram convins ca nu imi mai folosesc :(

Oricum... cu aceasta locomotiva am niste planuri mari, trebuie sa studiez...
 
Salutare again.

M-am decis sa fac o transformare majora pentru fake-ul BR92. In primul rand ca acest dummy motorizat nu imi permite decat 3 roti, nu 4, astfel incat am hotarat... cum faci copilul sa nu mai vreau BR242? ii dai un BR 92 modificat. Iar modificarea va fi - sper faina - catre o locomotiva Thomas.
In primul rand, datorita lui CFTT si ANDREIUL (Multumesc baieti! - am multe de invatat de la voi) am desfacut locomotiva. desi are loc nu o voi digitaliza pentru ca va fi o macheta de test mica, analogica, pentru puii mei (pe unul din ei l-am fotografiat langa una, o sa o pun avatar)

Imagini aici: http://s1076.photobucket.com/albums/w460/bogdanra/BR92 Thomas/

Va spun ceva pozele... are rost sa incerc sa desfac motorul? rotile cum se pot scoate? scot cate o roata?

A! Si voi...voi cu ce lipiti? Exista vreun topic concentrat cu ceea ce a avea nevoie atunci cand desfac ceva? Andreiul parca spunea ca gaseste multe la hornbach?

Toate bune ... un entuziast
 
Bogdan, motorul are sens sa il desfaci daca nu merge bine sau daca are colectorul deformat. Asta poti vedea doar daca scoti carbunii de la motor si te uiti la colector, invartind usor de rotor. Daca constati ca colectorul este deformat, atunci trebuie sa desfaci motorul si sa planezi colectorul.

Motorul il scoti de pe locomotiva, dezlipind intai firele si apoi scotand "boltul" de sub motor (impingi cu ceva subtire, gen ac).

Motorul il demontezi indreptand cu grija "aripioarele" de pe partea metalica a motorului (din cate retin sunt 3 aripioare). Apoi, cu carbunii scosi, desfaci motorul. Cureti interiorul, planezi colectorul (il prinzi in mandrina bormasinii si il planezi cu smirghel de la mare la mic (finisajul il faci cu smirghel de 2500).

Apoi asamblezi motorul si faci teste. In principiu ar trebui sa mearga ok (daca se incinge, inseamna fie ca lagarele sunt cu probleme, fie ca ai vreo infasurare in scurt.

Cu rotile este ceva mai complicat, insa nu inteleg de ce vrei sa le scoti. Daca totusi insisti sa le scoti, vezi ca sunt niste nituri, pe care va trebui sa le desfaci cu grija, pentru a le putea refolosi.

Succes!
 
M㒠gândeam sa le scot din dou㒠motive: cură’ţare si, mai ales, montarea celei de a treia osii. între cele dou㒠osii exist㒠un locas in care pot insera a treia osie.

Mai sap .

Oricum acum m㒠apuc sa vad cum pot face un thomas.
 
Salutare: deocamdata sunt in perioada de cercetare, cumparare, etc... O s aincep si sa vand pentru ca sunt cateva vagoane care nu prezintainteres pentru mine. deocamdata:)

Ieri am primit/achizitionat niste chestii dragute:

Un 04411 - Z, epoca 3, inscriptie MOBIL



doua 04415 - Z, unul este murdar de lipici sau ceva asemanator (inscriptionat Esso):





una bucata 05419 - ZZ , lipit pe burta (ajutor curatare?) incsriptionat Rheinmetall, osie dubla (cuplele NU sunt pe boghiu



si cat este de urat pe burtica:



una bucata 04410 - Zw, inscripitoinat MINOL:



La final, din alta sursa, un vagon 04132 - G10, inmatriculat MAV si asteapta un NOHAB de la aceleasi linii maghiare:



Dupa Pasti mai urmeaza cred ceva...

Acestea fiind spuse pot face o garnitura numai de cisterne. Din aceeasi familie cu cele d emai sus, cu 2 osii, exista si una gris, nemarcata... aveti ceva idei? Petrom a avut candva asa cisterne scurte?