Excursie la depoul/muzeul de locomotive Dej

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

13cristi13

Member
21 Ianuarie 2010
46
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Cu ocazia implinirii a 5 ani de la prima intalnire a membrilor clubului, am organizat o excursie la Muzeul de locomotive de la Dej, pentru a sarbatorii aniversarea intr-un mediu propice pentru pasiunea noastra.

Ne-am cumparat bilete petru a nu frauda CFR-ul si pentru a da un bun exemplu civic celor care circula "cu nasul".

Am fost dusi la Dej de catre A1834 tras de EA 40-0666-4 apartinand depoului Suceava.
Dupa imbarcare s-a deschis "sampania":

Pe drum:
Dupa un mers constant cu 45-50 km/h, ajungem in sfarsit la Dej :

th_astept colegii de expeditie sa completeze, voi reveni si eu mai tarziu cu detalii
 
De fapt a fost doar un bilet si Photoshop :D
Revenind la subiect eu voi posta pozele facute de mine:
In gara Cluj

Ne urcam in vagon:

Coboram la Dej Calatori



Trenul care ne-a dus

Era prin gara

Ne-a urat "Bun Venit" o pulbere de om

UN LDH reconditionat

Plugul de zapada care sta de ani buni.

Cladirea vechiului triaj, desfintat in anii '40 cand s-a mutat in noua locatie. Mutarea a inceput in timpul administratiei maghiara, si s-a definitivat in timpul administratiei romanesti.

Podul peste Somes

In mars spre Dej Triaj/Depou
Am gasit explicatia pentru viteza redusa de circulatie

In linia curenta, traversa smulsa de la loc

Trece un GFR


Frana automata de la Dej Triaj. Se afla imediat dupa cocoasa

Cocoasa de la Dej Triaj

De departe se vede Sulzer-ul din 1935, primul adus in Romania.
Daca nu venea razboiul, la noi trebuia sa fie multe.




O raritate, o locomotiva Diesel-Mecanica ce paorta semnatura celebrei fabrici MALAXA. Se spune ca mai sunt 2 nici una functionala deoarece au arborele cotit rupt, si amandooua sunt la Dej


De departe se vad....




O alta raritate: O locomotiva cu acumulatori Siemens fabricata in 1907. A lucrat in Bucuresti la ceva silozuri.

Negru/alb/soare

Vine trenul

Al doilea plug de zapada din Dej. Tenderul facut in 1937 de acelasi Malaxa, este sudat, nu nituit ca celelalte. Este un tender tip "Pacific"

Si vedeta depoului:

060 - DA - 001, are inca piese originale pe ea


Boilerul de apa DA

O parte din tabloul electric

Ceasuri indicatoare in mare parte originale


Postul de comanda II (inca acest exemplar de DA mai are numeroate post I si post II




Depoul DEJ. Primele 12 guri au fost construite de MAV, iar cele de la 12-15 de CFR. Se vede din diferenta de arhitectura.


Interiorul de la ce-a dea doua Malaxa LDM


Revenim la Sulzer-ul dublu



Ne reintoarcem spre Dej Calatori. Infrastructura PRAF


Vine Baia Mare - Bucuresti

Poze de pe pod



Revedem plug pe inserat

Echipa de HOCHEI :)
 
Diesela GRI e beton! si turnanta. Imi pare rau ca a trebuit sa chiulesc, dar bagam azi licori pentru eveniment :|
 
Legat de LDM-ul Malaxa.Nu cred ca mai exista doar cele 2 din Dej.Stiu ca mai era unul la Timisoara care cred ca inca mai e functional folosit la manevre prin depou-corectati-ma daca gresesc.
 
Salut,

Nicu multumim frumos pentru caldura cu care am fost primiti, ne-am simtit tare bine si sper sa revenim curand. de asemenea va asteptam si pe voi la Cluj !
_____________________________________________________________________
@Catalin sunt convins ca Eusebiu stie cum se scrie corect Sulzer.
Eusebiu a folosit in prezentarea de mai sus un ton mai jovial si cred ca majoritatea au inteles asta.

Diferenta arhitecturala se observa usor daca te uiti la acoperis.
 
Ar trebui sa reluam vizita si in perioada de vara. Filmuletul cu traversa miscatoare o sa-l pun maine pe photobucket.
 
scristi a spus:
Data viitoare cand mai ajunge-ti pe acolo faceti poze si la tenderul de la plugul de zapada, cel de "Pacific" sudat, are o constructie interesanta
Presupun ca e unul din cele 2 construite la Resita

Sursa fotografiei:
http://www.banaterra.eu/magyar/H/hbit/Webhely/mozdonyok/mozdonyok.htm
Inteleg ca nu au corespuns in exploatare si au ajuns la plugurile de zapada.Mai este unul si la Sibiu ...
 
@Amiralul

Te rog sa specifici sursa pozei. Conform regulamentului postarea de imagini si lucrari altele decit cele personale trebuie sa fie insotita de specificarea sursei si a autorului.
 
Asa cum am spus in mesajul initial, am revenit cu poze :)

Spre Dej triaj:

Se studiaza cu maxima atentie infrastructura si se descopera motivul multiplelor limitari de viteza existente pe Caile Ferate Romane.

Viitorii pasnici ai triajului ne intampina:

In scurt timp ajungem aproape de exponatele muzeului:

Locomotiva diesel electrica DE 2-241-002:



Locomotiva diesel mecanica:

231.050


230.299


Plugul cu tender de 231.092


060-DA-001


151.002


150.1123


150.105


Locomotiva cu abur pentru cale ingusta: 764153


Alte poze:


Dupa o expeditie frumoasa la muzeul de locomotive cu abur din cadrul triajului Dej, ne pregatim de plecarea acasa:
p.s. bine-nteles tot cu bilet(photoshop)


Astept colegii "restanti" sa mai adauge poze. Toate cele bune.
 
Ce trebuie remarcat pe aceste bilete, e duarta calatoriei
Este data ca timp 77 minute pentru 59 km de unde rezulta o viteza medie orara de 45,9 km /h
in Romania anilor 2011 intr-un secol al vitezei, pe un trsau de lunca, fara dealuri, tunele, curbe etc...
E.