Orele fiind inaintate si mai avand cate ceva de vazut ne-am urcat in masina.
Regretul meu este ca nu am avut ocazia sa-i plimb prin oras sa le arat tot ce este de vazut, sa-i duc in port care este posibil sa dispara cu noul pod, sa le arat ramasitele unui slep din WW II ce a "calcat pe o mina", sa-i duc la tunuri, intr-un cuvant sa le arat ca desi Calafatul este un oras de provincie a cunoscut si vremuri infloritoare iar edilii nu s-au inghesuit sa darame si sa construiasca blocuri in locul frumoaselor case.
Poate cu alta ocazie avem mai mult timp si poate vom reveni avand in vedere si invitatia CFR-istilor de ai mai vizita.
Masina.
Drum de centura al Calafatului.
Viram dreapta spre Craiova si le arat ce a mai rams din vestitele sere de la Clafat care impreuna cu cele de la Isalnita erau printre cele mai vestite din tara.
Au ramas doar estacadele din beton ale conductelor pentru apa calda si abur.
In rest balarii.
Facem stanga si ne angajam spre Tr. Severin.
Drumul in reparatie. Se fac canale colectoare pe margine si podete.
Regrete ca nu putem sa ne abatem 3 km ca sa mergem pana la Manastirea Maglavit care se afla intr-unpeisaj foarte frumos si cu ocazia asta sa vada si Lok ce inseamna sa conduci pe nisip.
Trecem si de strada lui Petrache Lupu, Sfantul de la Maglavit care l-A vazut pe Dumnezeu.
Nu avem timp.
Urmeaza Hunia, Fantana Banului si Cetate.
Mergem inainte si la Primarie facem stanga, ocolind monumentul eroilor din WW I "asezonat" cu tunuri din WW II.
Le explic termenul de "oaga" si alti termeni locali ce dau numele cartierului tiganesc ce margineste drumul in coborare spre port.
Stadionul comunal in stanga iar din fostele ferme de vaci nu a mai ramas nici macar o caramida.
Drumul, macadam, ne duce drept spre liziera padurii de pe marginea Dunarii.
Trecem de pescarii, care se intindeau inainte pana aproape de Maglavit, intram in padure. Drumul este cocotat pe digul de pamant.
Ajungem in port.
Cunosteti istoria Casei de Creatie a lui Dinescu asa ca nu insist.
Voiam sa le arat cladirile apartinand de Capitania Calafat care au acelasi stil arhitectural ca garile vizitate de noi.
Din fericire sunt in picioare.
A disparut doar vechea magazie de cereale construita din lemn si a fost modificata cazemata ce dateza din WW II. Probabil din ratiuni artistice.
Biuta tunului de coasta nu a reusit sa fie demolata nici macar de vajnicii copaci
A aparut o noua constructie, se vede si in imaginea cu biuta, la care mesterii olteni s-au intrecut pe ei in ce priveste iscusinta si detaliile desi cladirea este construita din osb.
Alaturi de barci cu motor, daca faceti o vizita in zona, o sa vedeti si cateva exponate ce fac parte dintr-un mic minimuzeu tehnic.
Piesa de rezistenta este un tractor Lanz Bulldog contemporan probabil cu cheiurile Portului Cetate.
O motopompa datand de prin 1950
O sanie care nu stim din ce motive a primit si roti
Si o trasura care sigur a cunoscut vremuri de glorie
Intampinati de un vant foarte puternic am facut totusi cateva fotografii.
Dunarea se pare ca nu este atat de albastra pe cat se spune.
Altadata la aceste cheiuri erau acostate slepuri, uneori pe doua randuri, in timp ce altele isi asteptau randul ancorate undeva pe Dunare pentru a primi in magaziile incapatoare graul si porumbul romanesc.
Astazi la chei un ponton plutitor probabil baza pentru barcile cu motor
Am lasat portul in urma si am luat-o spre Cetate.
Povestindu-le despre vestitul boier Druga am sperat sa putem intra la "Castelul lui Druga" cum au denumit satenii resedinta de vara.
Din pacte nu am putut intra.
Se pare ca resedinta a fost revendicata de o ruda a boierului.
Poate este mai bine asa si "Castelul lui Druga" o sa cunoasca iarasi vremuri bune
Nu am ratat moara aceluiasi boier. O constructie impunatoare.
Oare cu ce seamana arhitectura ei?
Urcam drumul, facem dreapta "La monumet" si ne oprim sa mancam.
Sarim peste acest capitol din ratiuni de colegialitate fata de Lok care nu stie sa manance felia de paine cu icrele in jos.
Masa terminata pornim mai departe.
De data asta spre casa dar nu spre Craiova sau Calafat ci spre Poiana Mare.