Macheta clubului, subiect dedicat discutiilor

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Legat de depou.
Desi initial era amplasat pe un modul aflat in fata plnului statiei avand in vedere ca o sa fie necesar sa punem in spatele garii inca o planseta ca sa reprezentam ceva din localitate, depoul, o sa fie pus in planul doi, dupa liniile care merg in traseu.

Nu prea merge insa sa plece intrarea in depou din linia de evitare de la capatul Y al statiei. Se fac prea multe manevre iar una din linii, automotor sau coletarie, trebuie sa fie libera.
 
ok, de acord, insa ce faci... ii mai tragi un Hosentraeger si pe modulul doi sau cel care vine de pe cealalta linie spre depou merge o bucata pe firul fals?
 
Daca am considera ca liniile de la capatul Y pleaca in directii diferite cred ca as risca sa incurc putin traficul cu un macaz care sa duca spre depou pe linia ce poate merge spre o statie mica terminala ca tot sunt unii care vor exploatari miniere si forestiere.
Ar fi interesant

Acelasi lucru, chiar daca linia este dubla spre o satie mai mare, as face si la capatul X pentru a intra in abatere spre triaj.
Problema la triaj nu este intrarea. Problema este iesirea care trebuie sa permita intrarea pe oricare dintre cele doua linii. Iesire pe linie simpla cu un DKW si un schimbator ar rezolva problema.
 
in depou aveti prevazuta o turnanta? daca da, n-ar fi neaparat o problema...

sa nu uitam totusi ca, cel putin in Laender-urile germane se prevedea ca depoul sa nu fie legat la liniile directe ci la celelalte linii ale garii... deci iata-ne inapoi la problema dinainte... ;)
 
Initial am inteles, si asta era si motivul interventiei mele, ca doriti sa reproduceti o statie reala din Romania, chiar cu mici ajustari si adaugiri. Din continuarea discutiei insa vad ca suntem intr-un atelier de libera creatie.

LDH. Daca vreti sa va apropiati de realitatea unei statii, trebuiesc facute concesii. Poti adauga instalatii, poti adauga linii, insa exista o limita discolo de care ajungi la fantezie. Puteti foarte bine sa va faceti schema vostra proprie, fara nici o referire si legatura cu o statie reala, nici cu Burdujeni nici la Nisipitu. Important e sa va placa voua.
Ambele situatii sunt dezirabile, atata vreme cat cadeti de acord si va face placere.

Deci, cand veti lua o hotarare, ce vreti de fapt, veti cu un pas mai aproape de finalizare.

Toate bune,
 
catalin a spus:
Initial am inteles, si asta era si motivul interventiei mele, ca doriti sa reproduceti o statie reala din Romania, chiar cu mici ajustari si adaugiri. Din continuarea discutiei insa vad ca suntem intr-un atelier de libera creatie.

Deci, cand veti lua o hotarare, ce vreti de fapt, veti cu un pas mai aproape de finalizare.

Toate bune,

Catalin,

Asta si dorim. O statie romaneasca.

Discutiile au fost pentru variante de rezolvare accese depou si triaj dar ramnem pe pozitia initiala de a face o statie romaneasca.
In nici un caz ceva din alta parte.
Am ajuns cu colegii de club la concluzia ca este momentul ca garile romanesti sa isi gaseasca locul pe macheta clubului.

Ce face fiecare pentru el este alta problema.

Cu riscul de a ma repeta sacaitor doresc sa percepi mesajul meu exact asa cum l-am exprimat cand am pus fotografiile cu realizarea dublei jonctiuni adica sa facem o cladire a unei gari din Romania pe care sa putem rula modele feroviare pana cat mai aprope de epoca noastra.

Daca gara propusa spre realizare nu intruneste conditia de mai sus iar nu este bai. Important este ca sa o putem construi.
Sigur colegii mei vor accepta compromisurile ce se impun.
 
Daca ne hotaram asupra unei gari si putem face rost si de planurile cladiri, eu ma angajez sa o fac de la 0! :|
 
Din discutiile avute la club cu colegii de suferinta a reiesit clar ca vom aborda o tema pur romaneasca in ceea ce priveste constructia garii si a celorlalte constructii aferente acesteia, problema se ridica in ce priveste planurile dupa care vom face gara, noi fiind foarte hotariti sa punem in practica constructia unei gari romanesti, asteptam propuneri si comentariile aferente pentru o gara, ma repet fara a deranja pe cineva, romaneasca.
 
http://www.railwayfan.ro/images/usr/catalin/18.02.2008%2021;31;15.jpg

Gara e la o "aruncatura de bat" langa Bucuresti si e unul din ultimele modele "gandite" si in care s-a pus o farama de spirit estetic.
Proiect elaborat in anii '40 pe care il gasiti pe linia spre Craiova dar si spre Urziceni.
...asta in cazul unei documentari foto, absolut necesare pentru a realiza o macheta corecta....

Pentru structura de linii prezentata de tine anterior nici nu cred ca se cade o cladire mai mare. In egala masura, in viata reala, la 5 km de gara prezentata, spre E, este triajul 16 Februarie, deci s-ar potrivi cu intentia voastra de a face un triaj de marfa.

Langa gara, daca imi aduc bine aminte, este o fantana si cladirea este inconjurata de un palc de copaci. O descindere in zona va poate spune mai multe.

In Triajul Vechi se aflau pana de curand si elevatoare (electric de felul celui prezentat candva si aici pe forum si de tip kaiser, taiate in 2004), si castel de apa (puteti sa le machetati pe cele care inca mai sunt in picioare prin zona Triajului Vechi) si cabine de centralizare (din pacate demolate prin 1998). Cred ca incinta garii ar trebui reprodusa intocmai in vreme ce in Triaj puteti construi tot ce tine de instalatiile diverse. Veti avea astfel o zona de triaj de marfa, o zona de tranzit de campie (puteti sa reproduceti zona rurala de la marginea Bucurestiului, mahalaua Damaroaia, sau ruina fostei manastiri Chiajna, pe langa care linia trece si in realitate) si mica gara prezentata mai sus.
Despre automotoare: au facut serviciul mult si bine pe linia Craiovei, 750-urile inclusiv la rang de personal cu oprire in halta Domnesti. Deci prezenta unuia acolo nu e deloc fara rost.

E doar o propunere...
 
Adevarul este ca am dori o gara mai mare.
Domnestiul a ramas pe lista si o sa facem o excursie de documentare la sfarsitul saptamanii si sigur isi va gasi un loc pe un modul separat.

Ideea cu cladiri de statii romanesti pe macheta este batuta in cuie si nu ne mai schimbam.
Motivele le-am expus si nu mai este cazul sa le reiau.
 
ok, insa ce e mai important la statia "romaneasca"? cladirea (si aici Ardealul e plin de gari K&K care sunt la fel din Vorarlberg pana in Slovacia) sau planul de linii, care la CFR era de inspiratie prusaca sau nord-germana?
 
Statia este cea mai importanta si trebuie sa fie din Regat.

Planul liniilor am cazut la un acord deplin ca nu trebuie respecte suta la suta realitatea, imposibil la scara, dar bine ar fi ca statia sa aibe instalatiile pe care le-am preconizat noi pentru o gara principala, depou, placa turnanta si triaj, chiar daca acestea vor pleca dintr-o halta amplasata, probabil, imediat dupa modulul de gara.

p.s.Chiar daca sunt ardelean gara va fi din Regat :D
 
de ce nu una de granita, Varciorova, Itzkany, Predeal? :)

glumesc, nu mai revenim la Itcani... atunci o gara clasica, insa sa nu uitam ca si asa planul de linii la CFR era asemanator cu cel de la KPEV, si multe cladiri de pasageri tot de inspiratie prusaca sunt... exista kituri de la Auhagen care ar avea prototip si in Romania... adica in Regat!

pe mine mai mult ma zgandara depoul legat la liniile directe in afara garii... :roll:
 
Horia_Radulescu a spus:
de ce nu una de granita, Varciorova, Itzkany, Predeal? :)

He, he Varciorova gara insula.
Cine nu ar vrea sa faca gara asta?

Legat de chituri sigur uitam de ele.
Ai vazut ca deja Robert a facut oferta: "avem planuri eu ma angajez sa o fac de la zero"

Din chituri, daca nu gasim separat desi nu cred, probabil ca o sa folosim tiglele profilate pentru acoperis.
La astea nu le-am dat de cap.
 
tigle? pai astea se pot face usor de tot cu laserul...

hai ca poate avem ce discuta pe tema asta... stati numai sa-mi fac mica mea gara OBB si daca merge metoda... avem de lucru impreuna! :)
 
Gara Varciorova veche si gara veche Predeal au fost unul si acelasi desen (asta pentru cineva interesat sa faca o schita a acestor cladiri inainte de 1916).
Ilustrate cu gara Varciorova veche numeri pe degete. Ilustrate cu Predeal veche gasesti mai in toate colectiile de profil. Poate a fost cea mai pozata cladire din Vechiul Regat...

vedeti si aici:
http://www.railwayfan.ro/predeal/index.html
 
Desi nu am terminat cu gara ma gandesc la remiza.

M-am oprit la remiza de la Calimanesti care mi se pare foarte interesanta, din caramida aparenta, cu stalpii din zidarie pe fatada principala intre usile de acces, cu stalpi de zidarie pe fatada laterala, tamplarie metalica tocata, cu ochiuri mici de geam, buiandrugi arcuiti din caramida iesita din planul peretilor ca si ancadramentele acestora.

Din pacate nu am gasit decat o fotografie cu ea.
Este facut astfel incat se vede fatada principala cu usile de intrare si fatada laterala din stanga.

Ce puteti sa-mi spuneti despre fatada laterala din dreapta?
Ma intereseaza daca are acelasi desen, adica patru ferestre, metalice cu ochiuri multe de geam in poza, cu ancadramente din caramida iesita in relief si buiandrugi arcuiti.

Aceiasi problema si pentru fatada secundara.

In fotografie se zareste o constructie in spatele remizei.
Avea adosate cladiri anexe sau era de sine statatoare?

In spate, fatada secundara, avea usa/usi prin care materialul rulant putea iesi?
Usile pentru accesul pietonal unde erau amplasate?
Intreb deoarece in usile de intrare pentru locomotive nu se vede ca ar fi fost o usa sau mai multe pietonale.

Alte detalii care credeti ca ar putea fi utile.


Multumesc,
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.