Club Feroviar Bucuresti - la inceput

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.858
220
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Probabil o parte din voi au observat acest nume in cadrul expozitiei de la Balatonfured si au fost curiosi sa afle ce si cum.
Pentru inceput, o sa fac o mica prezentare a celor care au contribuit la realizarea modulelor prezentate la Balatonfured.

De la stanga la dreapta: Radu Stanescu (Udar), Emanuela Agent (Arhea), Radu Popescu (Radu161), toti studenti la Facultatea de Arhitectura Ion Mincu din Bucuresti.

Fiind la inceput, ne-am ales o tema simpla, cu module inspirate de pe linia Ploiesti-Maneciu: 2 module curbe, reprezentand viaductul Crasna si imprejurimile si 2 module reprezentand halta Magurele Nord.
O sa urmeze si prezentarea mai detaliata a etapelor de lucru si a spatiului unde lucram.
Clubul este deschis tuturor care vor sa se implice (cu fapte, nu cu vorbe) in constructia unor astfel de module si in paralel sa aiba ocazia unei "socializari feroviare". De asemenea, poate fi o experienta educativa pentru cei care doresc sa-si faca o diorama acasa, iar pentru cei care nu au aceasta posibilitate, este o ocazie de a-si satisface "pofta". :)
Pentru detalii puteti sa ma contactati pe mesageria privata.

Descrierea activitatilor clubului se va face pe forum si pe blogul clubului: http://clubferoviarbucuresti.blogspot.com/ .
 
Acum, o descriere a spatiului (camerei) de lucru:

Momentan, spatiul de lucru se afla la subsolul unui bloc, intr-o fosta uscatorie.
Din fericire pentru noi, spatiul respectiv nu mai era folosit, astfel ca, dupa ce am primit acordul vecinilor, am putut sa-l utilizam ca atelier. Din pacate, faptul ca nu a fost folosit a insemnat automat si degradarea lui.


Dar asta nu a fost o problema, ne-am inarmat cu ustensilele si materialele necesare si dupa o curatenie generala am revopsit peretii. Pot sa zic ca atmosfera s-a schimbat radical, camera devenind suficient de buna pentru a lucra in ea. Toate aceste operatiuni ne-au luat in jur de 5-6 sedinte de lucru.


Abia dupa acest moment am inceput lucrul la module.
 
Continuam cu constructia bazei modulelor.

Imediat dupa ce am terminat strictul neceasr de amenajare a spatiului am inceput constructia modulelor. Acestea respecta standardul unguresc pentru module cu linie simpla, avand posibilitatea de cuplare cu cele facute pe standardul romanesc.
Cadrul a fost realizat din placi de PAL, de grosime 12mm.


Suportul sinei este compus dintr-un strat de polistiren extrudat, de 3cm + inca 2 straturi de polistiren pentru parchet, de 3mm. Aceasta alcatuire face ca rulajul trenurilor sa fie mult mai silentios decat pe o constructie clasica cu blat din material lemnos.De asemenea, pentru relief am folosit tot polistiren extrudat, ca suport, iar forma terenului a fost data cu plasa de armare pentru polistiren si plasa de tantari.
 
Relieful + Viaductul:

Forma reliefului a fost realizata din plasa de armare (cea alba) si plasa de tantari (cea neagra), peste care am pus servetele inmuiate intr-o solutie de aracet + ipsos + apa. Ca un sfat pentru cei care doresc sa foloseasca aceasta tehnica, va recomand sa utilizati plasa de armare pentru relieful major (cum ar fi pe modulele drepte) si plasa de tantari pentru relieful minor (gen rambleu, vad de rau, mici denivelari etc).


Viaductul a fost realizat din placaj de diverse grosimi, taiat la laser. Pentru structura am folosit placaj de 4mm, iar acoperirea (partea estetica) am facut-o din placaj de 1-2mm, in functie de finetea elementului. La final, a fost fixat pe un blat de polistiren extrudat de 3cm. Totul a fost lipit cu adeziv, pentru o transmitere a sunetului cat mai mica.
 
Salut Radu,
de ce dupa standard unguresc?

Nu mutam subiectul?
 
Pai...ca sa se potriveasca si cu cele unguresti?...
Altfel cum puteam participa la Balatonfured?
Oricum dupa cum am mentionat, sunt adaptate si pentru standardul romanesc (2 gauri in plus), ca oricum celelalte date sunt la fel. Asta pentru cazul in care ar fi necesar.

Daca poti sa faci un "subcapitol" la cluburi, ar fi ideal.
 
La viaduct am vazut ca ai pus un strat de placaj sub extrudat, dar la module nu-mi dau seama din poze: sina sta doar pe cele 2 straturi de extrudat+polistiren sau mai are ceva dedesubt? Daca nu mai are ceva, atunci ma ingrijoreaza urmatorul aspect: daca planul sinei nu este perfect orizontal si pui o locomotiva mai grea, in jur de 1 kg sa zicem, atunci la balansul locomotivei sina nu se va lasa pe o parte sau pe alta riscand sa se rastoarne/deraieze?
 
@crgtmp: Polistirenul extrudat de 3cm ar fi chiar si el insusi suficient de rezistent sa sustina o locomotiva de 1kg fara sa se deformeze considerabil (la 1m cat are modulul ar aparea doar deformatii temporare si mici). Iar la cum a fost gandit ansamblul, chiar nu e nicio problema dpdv al rezistentei. De altfel, se observa in poze grinzile de care spune Radu si bucatile de extrudat pe care reazema suportul sinei, asa ca portiunea care ar putea fi supusa la deformatii este prea mica pentru a exista probleme.
 
Datorita timpului scurt in care a fost facuta aceasta parte, nu sunt prea multe poze (fata de cate ar fi fost normal pentru aceasta etapa) si nici nu o sa insist prea mult asupra lor.
Dupa uscarea reliefului, suprafata a fost vopsita cu o culoare maro, pentru a imita pamantul, dupa care a inceput aplicarea ierbii.




Casele sunt inspirate dupa cele existente in zona. Ele sunt realizate din carton de 1.5mm, taiat la laser, asamblate si montate pe module.



La modulul cu viaduct, vadul raului a fost realizat din pietris de acvariu. "Apa" raului este facuta din adeziv tip silicon.



Mai multe imagini din timpul constructiei puteti gasi in galeria foto: http://s1105.photobucket.com/albums/h348/cfbuc/La%20lucru/!cpZZ1QQtppZZ20