Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-11 decembrie 2018, forumul o sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Elemente infrastructura CFB

Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1728
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Iul 01, 2012 7:58 pm

Terasament home-made

Pentru ca aveam nevoie de mult pietris pentru terasament, am decis sa-l "produc" acasa.
Am cumparat 5kg de pietris de acvariu, cu o granulatie similara cu cel de la Noch si o tub de colorant pentru vopsea lavabila. Fiecare costa in jur de 10 lei, dar colorantul ajunge pentru 10 kg de pietris.
[Link Removed for Guests]
Am pus apa intr-un recipient si colorant, cam 25% din cantitatea de apa, dupa care am turnat pietrisul. Se pune pietris pana cand ajunge aproape de suprafata apei.
[Link Removed for Guests]
L-am lasat o zi ca sa se patrunda, dupa care l-am intins pe foaie de plastic ca sa se usuce.
[Link Removed for Guests]
Cand se usuca e totul solidificat, ca o foaie de pietris, deci trebuie maruntit pentru a separa pietricelele. Eu folosesc un mojar si pistil.
[Link Removed for Guests]
Acum e gata de pus pe diorama, ca orice pietris oferit de producatori.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1728
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Vin Sep 28, 2012 11:07 pm

Constructie pod Curcani

Unul dintre modulele realizate in vara reprezinta un pod de pe linia Bucuresti-Oltenita, aflat in apropierea localitatii Curcani.
El a fost realizat din diverse placi in material lemnos si ornamente din carton, taiate la laser.
O poza cu piesele proaspat taiate.

[Link Removed for Guests]

Am inceput montajul cu piesele de rezistenta, ce alcatuiesc scheletul podului.

[Link Removed for Guests]


Am montat lateralele, ce au partial si rol structural.

[Link Removed for Guests]

In dreapta si stanga podului am lipit 2 piese, pentru a da inclinatia corecta.

[Link Removed for Guests]

Urmate de acoperirea intradosului podului cu fasii de placi de plop, de 1mm.

[Link Removed for Guests]

Si la sfarsit, montarea ornamentelor.

[Link Removed for Guests]

Ultimul pas a fost vopsirea podului cu gri si montarea pe modul.
[Link Removed for Guests]

Cu aceasta ocazie ii multumesc lui Michael, pentru pozele pe care mi le-a trimis cu acest pod.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1728
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Vin Sep 28, 2012 11:18 pm

Podet peste canal de irigatii

Unul dintre modulele de 50 cm a avut ca tema un peisaj agricol romanesc ce include si un canal de irigatie. Pentru acesta am ales un podet de beton des intalnit pe reteaua CFR. Piesele sunt taiate la laser, din placi de MDF de 3mm.
Piesele proaspat aduse de la laser.

[Link Removed for Guests]

Podet peste canal de irigatii

Montarea a fost facuta foarte repede, asa ca prezint pozele finale.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Si asezarea pe modul, dupa ce a fost vopsit cu gri.

[Link Removed for Guests]
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
tudor_corbul
Mesaje: 498
Membru din: Mie Mai 09, 2007 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de tudor_corbul » Lun Noi 19, 2012 10:41 pm

Legat de actionarea de macaz, din ce am experimentat eu.
O data, nu stiu de ce, dar LED-urile nu imi stau aprinse. Clipesc o singura data la schimbare si atat. Apoi, 12V nu e mul? Noi alimentam la 3,3V si nu il arunca asa tare.

In rest, multumesc inca o data pentru idee :grin:
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1728
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Lun Noi 19, 2012 11:33 pm

Vezi sa nu fie puse invers. Incearca mai multe combinatii ale firelor. Depinde de mecanism, in ce sens porneste la o anumita pozitie a "polilor". Incearca intai cu un singur led. Dupa ce l-ati rezolvat pe primul, al doilea e usor de legat cum trebuie.
Din pacate nu am pregatirea tehnica pentru asa ceva, asa ca si eu o fac din aproape in aproape, dar dupa atatea macaze m-am prins unde trebuie sa ma uit ca sa rezolv problema (mai mult din instinct).
Da, e posibil ca 12V sa fie cam mult, dar imi era teama cala o tensiune mai mica nu o sa aiba suficienta forta ca sa tina limba macazului lipita cum trebuie de sina.

Ma bucur ca v-a fost de folos articolul. :)
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
tudor_corbul
Mesaje: 498
Membru din: Mie Mai 09, 2007 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de tudor_corbul » Mar Noi 20, 2012 1:17 pm

Ok, am sa incerc si am sa revin tot aici ca ramana totul adunat frumos intr-un singur loc.
Din ce am observat la 3,3V are destula putere. Mai ramane de testat in pe trafic intens.
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1728
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Mar Dec 25, 2012 10:09 pm

Polarizarea macazelor

In timpul expozitiilor in care a fost inclusa bucla clubului si ulterior in timpul testarii la club am observat 2 probleme ale macazelor home-made. Prima problema a aparut la macazul Yului, unde unele trenuri produceau scurturi rotile atingand simultan linia si acul deschis (ce avea polaritatea liniei opuse). A doua problema a aparut la testarea dioramei la club, cand am descoperit ca intre ace si linie se adunase mizerie/oxid, ceea ce impiedica cateodata polarizarea macazului prin ace.
Acestea au fost motivele pentru care am luat decizia de a polariza inima macazului prin mecanismul de actionare, fiind o varianta mult mai fiabila si astfel evitand scurtcircuitele cauzate de roti.
Schema de lucru, aplicata pe macazul Yului, fiind si primul polarizat in acest mod.

[Link Removed for Guests]

Primul pas a fost izolarea inimii macazului fata de ace, urmata de legarea electrica a acelor de liniile adiacente. Au fost lipite fire conform schemei, ce au fost duse catre mecanismul de actionare.
A urmat realizarea contactelor pentru polarizare. Modul de constructie este destul de rudimentar: 3 lamele de cupru lipite cu ajutorul unor bucati de plastic de carcasa actionarii, respectiv de bara de actionare a macazului.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Astfel, polaritatea inimii macazului se schimba in momentul actionarii mecanismului, evitand problemele semnalate la inceputul articolului.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Club Feroviar Bucuresti”