Material rulant din Moldova

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna,

"tren european" mi se pare deplasat pentru un vehicol feroviar cu trei clase - UIC nu mai prevede "clasa a III-a" din vara lui 1956...
 
UIC nu mai prevede "clasa a III-a"
Din ce reusesc sa disting in fotografii, remorca cu post de conducere este de clasa 1, cele doua remorci intermediare sunt de clasa a doua iar vagonul motor este de clasa 3.
Probabil oamenii au vrut sa faca o diferenta intre un salon linistit dintr-un vagon remorca si unul mai zbuciumat care sta lipit de camera motorului. Situatia e aberanta, e drept, dar diferenta de pret dintre clase va fi pe deplin motivata de diferenta de confort. Cum ar fi sa dai bani pe un bilet si sa nu te poti auzi cu vecinul de banca, in timp ce in vagonul celalalt altuia ii tiuie urechile pentru acelasi pret?
Se pare ca vecinii nostri vor sa fie ceva mai cinstiti cu clientii si incearca sa evite nesimtita situatie de la CFR unde poti plati acelasi pret pentru un salon sau pentru un compartiment, pentru un vagon cu un singur nivel sau pentru un vagon etajat.

Ce nu inteleg este cum arata pasajul de intercomunicatie dintre vagoane: in fotografii par ca cele doua platforme fac un unghi destul de aspru!

Oare cum au lucrat stiind ca nu se vor putea face probe de traseu?
 
buna,
Oare cum au lucrat stiind ca nu se vor putea face probe de traseu?

inclin sa raspund, in necunostinta de cauza insa cu experienta in domeniu, "cu calculatorul sau la planseta de desen".

clasa a III-a cu scaune in formula 2+3 si spatare fixe poate parea in ziua de azi o erezie, insa sa nu uitam ca vorbim de o cutie extrem de "larga", ca tot ce circula pe 1524mm.
 
Cred ca prin denumirea de tren european s-a dorit de fapt evidentierea modernitatii acestui tren. E ceva absolut nou intr-o tara ca Republica Moldova.

Clasa a III-a nu e cumva o reminiscenta a epocii sovietelor fara nici o legatura cu amplasarea motorului???
Dar ce scaune au scos pentru clasa a III-a.
Clasa a II-a are scaunele de la etajatele noastre daca vad bine.


scaune 2+3 mai sint pe unele automotoare de la Regiotrans.
 
Nu,sunt 2 vagoane de clasa a3a,unul de a2a si unul de a1a.
Scaunele de la cls 1 sunt la fel ca cele de clasa 1 de la 36-16 iar cele de la a2a sunt ca cele de pe 26-16.Iar cele de la clasa a3a sunt o noutate,dar tind sa semene putin cu cele de 20-49,cel putin mie asa mi se pare.
Si dupa cum spunea si Horia,intr-adevar cutia vagonului este mai larga,in sensul ca se vede cu ochiul liber ca parca ai mai mult spatiu de miscare,dat de evidentul fapt al gabaritului mai mare.

@WeepingEye: Ambele capete sunt motorizate (daca te uiti atent la poza postata de Gam3 cu vaagoanele platforma ai sa vezi 2 boghie cu 3 osii motorizate.Deci iese total din calcul teoria cu clasa 1 si zgomotul.Daca ar fi fost asa,atunci clasa 1 ar fi trebuit sa fi fost in unul din cele 2 vagoane de la miloc.
Dar sincer nu cred ca se va pune problema de a nu te auzi,dat fiind ca de sala motoarele te desparte o usa/perete gros antifonat bine, din cate am observat plus un hol pentru a se urca pasagerii.
Probe pe traseu se vor face la ei si din cate am inteles Remar Pascani va oferi consultanta si asistenta tehnica timp de o luna CFM-ului pentru a se asigura ca totul merge bine si pentru instruirea personalului.

Uite o poza cu pasajul de intercomunicatie:



Cabina:



Din cate am identificat in sala motoarelor au pus pe el un generator Volvo TAD 532 GE de 129 KW si 173 HP si compresor Almig:



Sala motoarelor:



Boghiu Ganz:



 
Mulţumesc Florin şi Tudor pentru informaţiile şi ilustraţiile despre şi cu automotorul D1 modernizat la Paşcani.
 
Break ştire (că’-i la mod㒠cu break-u)

Automotorul modernizat la Paşcani intr㒠de mâine dimineaţa (05.09.2012) in serviciu pe relaţia Chişină’u-Ungheni.
Ar fi trebuit s㒠între în serviciu regulat de la 01,08.2012 dar probleme tehnice au fă’cut necesar㒠retrimiterea lui la Remarul Paşcani. Motivele ar fi despre necorelarea cutiei de viteze (exprimare a mecanicului Vasile de la depoul Chişină’u) cu cu noile motoare Volvo montate pe acest automotor. Datorit㒠acestui fapt a fost sistat programul de modernizare pân㒠la remedierea problemei.
Se pare c㒠s-a remediat problema.
Astă’zi în depou era la dezechipat al doilea automotor. S-au scos din el frumoasele bă’nci din lemn (câteva au apă’rut prin curţi din Chişină’u şi în parcuri) s-au scos uşile interioare, plajele de bagaje, lampile urmând s㒠ră’mân㒠aproape în pielea goală’.
în total sun cuprinse în recondiţionare 14 automotoare din cele 20 aflate în serviciu în R. Moldova.

E - corespondent de pe la Chişină’u Live - break veste -

Din motive tehnice independente de voinţa mea, pozele o s㒠le pun pe forum dup㒠ce voi reveni la depoul de garare.
Legat de bilete:
Aceast㒠modernizare a ieftinit biletele de pe la 86 lei (înainte de modernizare nu existau clase) la 80 de lei clasa a treia, 90 si ceva a doua şi 120 întâia). :) Frumoasa exprimare

E. locat provizoriu la Chişină’u
 
tudor_corbul a spus:
Chiar sunt curios. Vestile sunt "direct la de gura calului"? :D

Da!

O parte sunt de la mecanicii din depou, o parte de la Kestrel, o parte de la personalul gă’rii Chişină’u.

Culese de mine în persoan㒠şi chiar personal :) de la locul faptei, adic㒠din gara Chişină’u, depoul Chişină’u, ieri 04.09.2012
 
Astazi la Iasi, in drum spre Pascani pentru modernizare, un al treilea automotor Ganz-MAVAG D1.

foto 1 : triaj Socola (foto: Stefan Manzat)
foto 2, ... : trecerea prin statia Nicolina

img_3714_139.jpg


img_4340_461.jpg


img_4342_380.jpg


img_4343_423.jpg


img_4344_169.jpg


img_4345_124.jpg


img_4346_508.jpg


img_4348_213.jpg
 
Automotoarele nemodernizate, in trafic normal (fotografii realizate in gara suburbana din Ungheni):

img6842cp.jpg


img6883n.jpg


img6844xj.jpg


img6852p.jpg


img6880w.jpg


img6850m.jpg


img6847l.jpg


img6851c.jpg


img6848rt.jpg


img6877r.jpg


img6875mr.jpg


img6873h.jpg


img6884e.jpg
 
L-am vazut si eu astazi,cand iesise la compunere spre Nicolina,urmand sa fie manevrat in grupa de expediere,si voiam sa postez despre asta.
Am observat ca are nr. 681-1 cu 681-3, un gabarit destul de impresionant in ciuda caroseriei complet goale,dezechipata ,nu dezmembrata cum se intampla la noi cu locomotivele care pleaca la modernizat, este asezat pentru transport pe un tip ciudat de boghiuri,pe care personal nu l-am mai vazut nicaieri, fara instalatia de frana,insa are si o ciudatenie, cutiile de osie erau inscriptionate Ganz Mavag :?:
Dupa fotografiile cu automotorul in exploatare imi dau seama ,ca pentru transportul lor la noi sau folosit boghiurile originale, insa s-au schimbat osiile de cale larga cu cele normale :roll:
 
Vagoane cisterna pentru benzina in Iasi Socola si la bariera Tomesti pe lina incalecata.


 
ar fi faina o macheta la HO a ansamblului din ultimele 3 poze. Multumim pt precizie, Hurricane!