Material rulant din Moldova

Scrie răspuns
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Sep 13, 2013 7:03 pm

cosmin78 scrie:Kestrel,
Da , asa este, EMD DDA40X are doua motoare, insa nu uita de locomotiva cu un singur motor, GE AC6000CW, cu 6000 hp.
Si ce?
O sectie de 3TE10M cu 4600 c.p. fiecare nu se socoate ca o locomotiva intreaga. Este numai o treime din ea cu posibilitate temporara de a fi utilizata in asa mod cu scaderea de cateva parametre care nu sunt importante pentru utilizarea sectiei cu trenuri de calatori.
TE10M de o sectie nici nu exista si nu se producea de uzina. Cel minim 2TE10M (2 sectii) sau 3TE10M (3 sectii).
Chiar si sectie medie (fara cabina) poate fi folosita ca locomotiva aparte (are organe de manare), iar nu se foloseste in asa mod pe linii.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2719
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Sep 13, 2013 7:25 pm

Kestrel, multumim pentru film. Frumos si cumva "exotic" desi bucata aia de pamant nu ar trebui sa fie pentru Romania ceva exotic....
Te mai asteptam cu asa filme !

Ca nu e cea mai puternica locomotiva din lume, internetul e martor, sunt altele mai puternice. Nu trebuie sa fie suparare pentru nimeni. Aparentele si miturile inseala. Daca fumezi pipa nu esti neaparat Neagu Djuvara nici macar istoric. Da, peste Atlantic exista masini mult mai puternice (ne referim la "single unit" -unitate simpla) care cuplate in DMU (diesel multiple units) dau muuuulti cai de povara. Asta e, nu trebuie sa fie suparare pentru nimeni ca 2+2 nu da 7.

Si fumul, da...fumul... Nu e altceva decat consecinta varstei acestor locomotive, lipsei pieselor de schimb adecvate in cateva cuvinte intretinere la limita existentei. Cautati pe acelasi minunat youtube sa vedeti ce mizerie faceau cele 10 locomotive romanesti trimise la greci. Cautati pe net sa vedeti de ce grecii nu le foloseau decat dintr-un singur post de conducere...

Eu te astept oricand cu marturii de pe CFM, o zona care nu ar trebui noua romanilor sa ne fie atat de straina ci mai degraba draga.
All aboard !
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Sep 13, 2013 7:34 pm

Desigur nu este straina. Este o partea Romaniei din punct de vedere istoric da despartita de la ea din cauze razboilor mondiale si politica exterioara a Russiei. Da sper ca degraba tota fi ramas in urma :)

Vre-o cate-va zile in urma am auzit ca a fost construita o linie de cale eiropeana (1435mm) de la galati pana la Giurgiulesti si a fi mai departe construita tocmai pana la Odesa. Pe teritoriul Moldovei dureaza in jur de 600 de metre.
Primul pas e facut! Sper ca degraba am avea mai multe linii cu sine europene.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2719
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Sep 13, 2013 7:43 pm

Si eu sper la fel Kestrel. Ca intr-o zi, la fel ca intre razboaie, sa existe un tren care de la Bucuresti la Chisinau sa nu mai schimbe boghiuri. Sa opreasca la Iasi si de acolo ca vantu' pana la Chisinau. Pana atunci, te astept pe acest forum atat cu filme cat si cu imagini ale garilor basarabene.

Eu sunt un pasionat de arhitectura feroviara si mai stiu eu vreo cativa pe aici. Ne-ai face o mare bucurie daca pe langa trenuri ne-ai posta si ceva imagini ale garilor, remizelor, cantoanelor etc...mai vechi, mai noi, de pe CFM !

Toate bune din cealalta capitala romaneasca !
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Sep 13, 2013 7:59 pm

catalin scrie: Eu sunt un pasionat de arhitectura feroviara
Da eu de linia Revaca-Cainari construita de Romania in anii 1926-1932 cu un tunel de 700 de metre destrusa in timpul razboiului cand armata germana fugea in 1944.
De asemenea strang orice informatie (gari, trenuri, poduri, etc.) despre tot ce era legat de calea ferata innainte a razboiului (innainte de a. 1940).

Aici e forumul nostru local istoric - sectia a forumului despre calea ferata pe territoriul care cand-va era legat cu Moldova (inclusiv partile care acuma apartin Ucrainei).
Este in limba rusa, da cred ca a sa gasiti acolo ceva interesant pentru voi

http://oldchisinau.com/forum/viewforum. ... faa85126c2

Spre exemplu aici puteti vede scanurile din album de picturi de constructie (in timpurile celea la sfarsitul constructiei de fiecare linie se facea asa fel de album) a liniei de la Bender pana la Galati construita in 1877 in mod extraurgent in timpul razboiului intre russia si Turcia.
http://oldchisinau.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=1111
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1780
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Sep 13, 2013 10:05 pm

kestrel scrie:Da, locomotive din trei sectii pot fi cuplate facand in total 6 sectii (3+3) si comadate din prima cabina. Este un sistem de aparataj pe bordul locomotivei si se numeste "Sistem de conducele a unitatilor multiple" si asa sistem are ori-ce locomotiva de marfa produsa in USSR si acuma in ori ce tara din fosta Uniunea Sovetica unde au ramas uzine de locomotive.

.
Eu inteleg ca se pot cupla doua locomotive 3 TE una dupa alta pentru a putea fi conduse cu comanda multipla din capul trenului(sau la urma daca sint impingatoare)

Intrebarea era daca locomotiva de la urma trenului este telecomandata din locomotiva din capul trenului. (in videoul cu fumul in tunel)

____
Am mai aflat ca si unitatea care nu are cabina, are bord si deci poate fi condusa separat, asadar putem spune ca locomotiva 3TE e compusa din 3 locomotive cuplate in comanda multipla?

Scuze ca am deviat de la discutiile despre liniile ferate si arhitectura cladirilor feroviare.
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Sep 13, 2013 10:10 pm

Aaaa, am inteles.
Depinde daca locomotiva are instalat sistem de conducere telecomandata pe radiofrecvente (nu la toate locomotive). Daca nu - apoi in a doua locomotiva (din coada) trebuie sa fiu oameni.
Cabinele sunt dotate de aer conditionat si filtruri puternice asa ca fumul nu prea le deranjeaza.
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Vin Sep 13, 2013 10:25 pm

Pacat kestrel,ca nu este in limba romana, se pare ca ar fi ceva destul de interesant in materialul despre linia Bender-Galati si daca gasesti si ceva despre acea linie Revaca- Cainari ,pune daca poti in romana ca este un subiect de asemenea interesant si posibil tema pantru o diorama de razboi,pentru pasionatii in feroviare din WWII.
Stii culmea , am facut 8 ani de rusa si acum nu mai stiu decat sa citesc,dar nu sa si traduc si unde mai pui ca imi placea ,chiar daca unora le provoca''indigestie'',dar daca nu o folosesti curent sau in servici se uita,cat ai vrea sa o stapanesti.
In '90 cand am fost intr-un circuit Cernauti-Harcov-Kiev-Moscova,am folosit-o sa ma pot intelege cu locolnicii,mai ales in ''tara''de origine a bicicletelor Sputnik si Ukraina,Harcov.
Cat despre fumul scos de acele locomotive stie el Catalin ce stie,s-au dat rau de tot pe ulei de la regimul excesiv de functionare,mai vezi cand pleaca de pe loc o masina de prin Germania ca scoate fum de al din spatele lui aprinde farurile altfel trebui sa stea pana se risipeste fumul ca sa continuie si el drumul.
mishu88
Mesaje: 665
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Vin Sep 20, 2013 10:35 pm

Trenuri la Chisinau, Republica Moldova [Septembrie, 2013]

Imagine

Salut, dragi colegi! V㒠prezint în minutele care urmeaz㒠câteva cadre luate în zona Gă’rii Feroviare Chişină’u, unde am înregistrat materialul rulant tractant şi tractat. Locomotivele CFM sunt fie 3TE10M, fie ChME3 (sau M62), iar automotoarele D1 fă’cute de Ganz-Mavag sau D1M modernizate la Paşcani.

Mă’rfarele sunt rare, dar când ele apar, zdruncin㒠locurile pe o raz㒠de 50 de metri. Te uimeşte forţa cu care locomotivele 3TE10M, aflate în dubl㒠sau în tripl㒠unitate, tracteaz㒠zecile de vagoane. Vagoane mai înalte, mai grele, iar asta se vede în fumul negru-negru care iese de pe coşurile locomotivei.

Există’, fă’r㒠îndoială’, o diferenţ㒠între şcoala rus㒠şi şcoala vest-european㒠de constructori de material rulant. Chestia de ”balshoi” se regă’seşte, deci, şi în că’rţile de material rulant. Ecartament, gabarit, consum, capacitate, putere, impresie... Și scuzaţi-mă’, dragii mei, când ai acces la un teritoriu atât de vast cu atât de multe resurse, îţi permiţi s㒠construieşti în stil ”rusesc”.

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=Iz6JZK5_M3Y
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Sep 20, 2013 11:10 pm

Mihai, poate tie a fi interesant.
3TE10M-0015 din depoul nostru intr-adevar este 3TE10M-0002 !!! (al-doilea prototip de locomotiva aceasta). Pur simplu la 0002 si 0015 au fost schimbate tabelele cu numere dintr-un caz (nu mai spun care) si "0015 adevarat" a fost scos din utilizare si taiet. Da 0002 sub tabelele lui 0015 se foloseste si acum.
Daca privesti foarte foarte atent - locomotive cu numerele 0014 si 0016 se defera de la 0015 chiar ca si sunt numerele vecine ;)
Priveste foarte foarte atent cum se difer detalii care nu atrag atentie la prima vedere. Spre exemplu forma a cuielor pentru picioare de la "mutra" locomotivului (la 0002/0015 are colturi rotunde in comparatie cu 0014 si 0016 si alte numere care au forma strict dreptunghiulara) si alte detalii a exteriorului.

Cred ca nu fie care zi te atingi de prototipe ale locomotivelor, asa ca cred ca tie a fi foarte interesant.

Aicea este o poza a lui 0002 in zilele cand el inca "era tanar" si facea partea la diferite expozitii feroviare.
Aici pe poza aceasta el sta in fata uzinei de locomotive din Lugansk, care l-a produs.

Imagine
mishu88
Mesaje: 665
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Vin Sep 20, 2013 11:25 pm

Frumoas㒠fotografie!
Ultima oară modificat Mar Noi 05, 2013 7:31 am de către mishu88, modificat 1 dată în total.
kestrel

Mesaj de kestrel » Vin Sep 20, 2013 11:29 pm

Nici o problema! Cu mare placere fac cunostinta :)
Sunt liber in ori-ce zi inafara de duminica aceasta.
Suna-ma +373 79861097
De fapt eu nu lucrez la depou da sunt mare amator de calea ferata.
Avatar utilizator
piti
Mesaje: 100
Membru din: Mie Apr 13, 2011 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de piti » Sâm Sep 21, 2013 10:39 am

Exista un producator care face macheta locomotivei 3TE10M ?
kestrel

Mesaj de kestrel » Sâm Sep 21, 2013 11:33 am

Din pacate nu...
Exista numai un model de 2TE116 (sora mai tanara a locomotivei 3TE10M) in scara H0 care are numai 2 sectii si cabina asemanatoare da bordurile si acoperisul este alt, da este model de mica serie cu un pret nebun de tot (in jur de 1000 USD).

http://www.youtube.com/watch?v=t_FLJvn4cn8
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Sâm Sep 21, 2013 9:08 pm

Daca este atat de piperata,ca pret, exista planuri cotate ale locomotivei cu tot cu unitatile motoare?
M-ar interesa asa ceva,daca ai putea sa faci rost ,as ramane profund recunoscator,vorbesc in numele meu,daca mai sunt alti amatori este foarte bine.
Scrie răspuns


Înapoi la “Materaial rulant din alte tari decat Romania”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat