Locomotiva V 16 / V 140

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
5
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Salut tuturor,

Vreau sa va prezint o locomotiva care a revolutionat transportul feroviar. Este vorba despre masina V 16 / V 140.

De ce este o masina revolutionara? Foarte simplu. Este prima locomotiva din lume cu propulsie diesel-hidraulica (LDH), un sistem foarte fiabil care facea posibila "scoaterea din carti" a locomotivelor cu abur.

Din pacate masina nu a avut timp sa fie apreciata la adevarata valoare datorita inceperii WW2 si, odata cu acesta a lipsei de carburant. Acesta este sungurul motiv pentru care sistemul diesel-hidraulic a trebuit sa astepte sfarsitul razboiului pentru a de impune.

Dar sa revenim la "bunicuta".

In anul 1935 uzinele Krauss-Maffei au construit acest model nou. Masina era propulsata de un motor diesel de 8 cilindri cu turbocompresor, furnizat de catre producatorul MAN, care dezvolta o putere de 1400 CP. Sistemul hidraulic era produs de Voith. Masina dispunea si de o instalatie de incalzire cu abur Krauss-Maffei. Evident, exista si un generator de curent electric

Viteza maxima era de 100 Km/h, lungimea de 14,4 m, greutatea de 83 tone.

Masina are configuratia rotilor 1C1, transmisia efectuandu-se prin intermediul bielelor.

Masina a fost construita in numai 8 luni, iar lansarea s-a facut la Expozitia mondiala de la Paris din 1936, unde locomotiva a fost foarte apreciata.

Desi masina in sine nu a "facut istorie", dupa razboi, odata cu reluarea constructiei de locomotive diesel, proiectul a stat la baza modelului V 80 (epoca 3), sau BR 280 (epoca 4).

Iata cateva poze cu masina in cauza:




sursa documentatiei: wikipedia