Trenuri psi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

flor

Active Member
Trenulist
25 August 2010
132
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
:?: Va salut cu respect!

Strang informatii despre utilajele psi folosite in Romania. Imi permit sa va deranjez cu o rugaminte. Poate cineva sa ma ajute cu date, poze si orice fel de informatii despre trenurile psi ce au existat in Romania?

Va multumesc.
 
Ce am vazut eu :

trenul PSI la Ciceu/Siculeni, trenul PSI in depoul Dej, trenul PSI de la Craiova, trenul PSI de la Bucuresti Triaj, trenul PSI de la Brasov, trenul PSI in depoul Ploiesti

Siculeni:



Ploiesti:


Dej:


Brasov


Am vazut numai trenuri PSI compuse din 3 vagoane.
Doua vagoane cisterna pentru apa si al treilea vagon echipat cu utilaje de stingere.


Trenuri compus din 6 vagoane nu am vazut.

2 vagoane cisterna de 45 tone fiecare
2 vagoane acoperite, dotate cu utilaje de stins incendii cu apa şi spuma
1 vagon acoperit pe care sunt montate o instalaţie de stins incendii cu pulbere şi un grup electrogen
1 vagon social, amenajat special in acest scop.
 
Foarte interesant, nu stiam sa fi avut asa ceva. Sunt curios cat de bine isi faceau serviciul echipele PSI. Acum mai avem asemenea trenuri ? Presupun ca nu se poate ajunge chiar in toate zonele cu autospecialele. Se mai gandeste cineva la o eventuala chestiune de genul asta ? Daca se intampla ceva si masinile PSI nu ajung ? :(
 
Datorita pozelor prezentate de Gam3 am indraznit sa cer ajutor pe acest forum.
Intradevar, trenurile s-au construit in doua variante de 3, respectiv 6 vagoane.
De la LDH am inteles ca fie in Triajul Basarab, fie la Chitila ar mai exista un tren intr-o stare relativ buna. As fi sincer interesat sa stiu unde se gaseste si cum ar putea fi fotografiat. Am inteles ca in mod normal este dificil. Incerc si un demers oficial daca este nevoie.
Multumesc mult Gam 3.
 
asa ceva era si in craiova, statea pe o linie vecina cu linia de intra in depou, in capatul garii dinspre filiasi. acum cand m-am mai uitat dupa ea, sa-i fac poze, a disparut, si am vazut-o intamplator "aruncata" intr-unul din triajele craiovei.
 
Oameni buni, rogu-va! Ce boghiuri are acest vagon? Are cineva un desen, o schita sau o imagine mai clara a unui astfel de boghiu?
Multumesc!

 
e un boghiu prusac nu Goerlitz usor, adica asta :

24.10.2007%2022;46;31.jpg
 
Se lucreaza la aparitia nr. 6 din revista Model Ist unde se va gasi si modestul meu articol despre trenurile p.s.i.
http://www.cartula.ro/forum/topic/8674-model-ist-numarul-6/page__view__findpost__p__132298
O poza rara cu trenurile cu 6 vagoane
poza4.jpg
 
Salut,

astept cu interes articolul tau si sper sa ne anunti cand acesta va vedea "lumina".
Trenurile PSI sunt un capitol astazi uitat, ca si trenurile de interventie, trenurile spital, trenurile de ierbicidare sau cele de dezapezire. E minunat ca cineva se apleaca asupra lor, chiar si intr-un articol "modest".

Astazi cunoastem mai ales varianta cu 3 vagoane, cele doua cazane construite la jumatatea anilor '50 la "23 August" pe boghie Diamond care flancau fostul TP de Astra (frumoase constructii !!) mai batran ca cisternele cu 2 decenii....

Personal imi aduc aminte si de garniturile cu 6 vagoane. Pe langa una am trecut de multe ori pentru ca stationa in Brazi, cel mai probabil datorita proximitatii rafinariei. Din pacate din acei ani am ramas cu uitatul pentru ca aparat foto nu aveam. Este de neuitat acel vagon cu tun de apa, rosu (dar intr-un colt de memorie mi-l aduc aminte si gri) aparitie ciudata si rara.....
Poate aflam din articolul tau si ce vagon a stat la baza, pentru ca este indiscutabil o transformare din ... ceva....
 
Multumesc Catalin.
Datele pastrate sunt intradevar foarte putine. Unele dintre ele le-am cules din postarile de pe forumuri . Nu te inseli, a existat si un vagon cu tun vopsit in gri. Am gasit si o poza pe net cu el. N-am reusit sa identific autorul insa. Incerc sa pun poza dar nu mai reusesc.
 
In circa doua saptamani la magazinul de Muzeul Militar se va gasi nr. 6 din Model Ist, in care am pomenit si eu de trenurile psi.
http://www.cartula.ro/forum/topic/8674-model-ist-numarul-6/page__view__findpost__p__135448
 
Salut Flor,

in primul rand, felicitari !

Daca ai nevoie de cotele vagonului cisterna construit de Astra in anii '50, scrie-mi (este vorba de cotele principale, nu am o schita de detaliu).

referitor la vagonul care "gazduia" utilajele sunt la baza vagoane de posta construite in anii '20 si '30 la Astra.
La trenul PSI de la Brasov este varianta lunga, cea mai recenta dintre ele. Adica astea :

b.jpeg.jpg
25.10.2007%2011;17;01.jpg


In poza de la Siculeni este varianta scurta (nu este cea din schitele de mai sus) mai putin cunoscuta a acestor vagoane. A fost o serie anterioara, mai mica si care este usor de recunoscut prin faptul ca nu are acces decat la unul din capete. Erau tot pe boghie prusace ca si varianta mai lunga.

La trenul PSI de la Ploiesti s-a folosit prima serie de vagoane postale construite in perioada interbelica la Astra si care erau pe 2 osii. Adica asta:

30.10.2007%2023;31;04.jpg


Cel mai probabil au folosit ce era disponibil insa nu trebuie confundate pentru ca sunt diferite constructiv !
 
Multumesc Catalin. Revista este deja la tipar.
Cu siguranta se vor mai scrie despre aceste trenuri. Eu mai mult am vrut sa le readuc in atentie.
Da, cel de la Ploiesti, este o "ciudatenie". Aceasta varianta nu este cunoscuta nici de pompierii militari (azi pensionari) care candva au verificat activitatea echipelor psi ceferiste. Culmea este ca intreband la societatea despre care pompierii militari stiau ca ar fi preluat aceste trenuri, daca mai exista exemplare in exploatare, cate s-au fabricat, unde, etc., raspunsul a fost dezarmant: "Da, au existat astfel de trenuri. Erau rosii. Mai multe nu stim."