Vagoane vechi la Nadlac in anii '80

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

PIF54

Member
18 Iunie 2009
40
0
Pitesti
LOCATION
Pitesti
Am gasit ceva curios pe http//:pisti91.myfreeforum.org/ftopic56-0-asc-324.php.
sm-sulzer a postat cateva fotografii ale unor vagoane pe 2 osii care, afirma sm-sulzer, circulau la Nadlac prin anii '80.
Mie mi se par cunoscute, candva am calatorit de la Buzau la Fetesti cu tren de persoane avand asemenea vagoane, dar nu stiu mai multe despre ele. Poate da cineva detalii? Sunt interesante ca model, bag seama ca merg foarte bine la H0 si TT.
 
Revin cu oarece detalii.
Erau vagoane individuale, nu se putea trece dintr-un vagon in altul. Erau doua peroane de cap pentru urcare. Accesul in zona calatorilor se facea printr-o usa batanta. Interiorul avea culoare maro, tavanul fiind alb. Iluminare cu becuri cu filament, probabil la tensiunea de 24 V. Nu mai tin minte exact, dar parca banchetele erau capitonate. Suspensia nu era cine stie ce, dar nici nu era necesar, dat fiind faptul ca trenul mergea cu viteza mica. Era zgomotos, se auzeau puternic loviturile la joante. Alte detalii nu mai retin, era noapte si inghetam pe holul de capat opus holului cu grupul sanitar, n-aveam loc in zona pasagerilor pentru ca vagonul era arhiplin.
Aspectul exterior aduce la forma cu un automotor Malaxa (parca model 77) si, pe cand eram copil, am vazut o garnitura formata dintr-un automotor Malaxa si doua sau trei vagoane din acest model: nu mai tin minte nici anul, nici localitatea, am retinut atunci ciudatenia.
Cand am calatorit cu aceste vagoane era prin 1978, sfarsit de februarie si trebuie sa spun ca a fost o intamplare. Respectivul tren de calatori era o incropeala pentru a suplini un alt tren care, temporar, isi suspendase traseul intre Faurei si Buzau din cauza unor lucrari de cale. Experienta, insa, a fost inedita.
 
Bun. Am gasit ceva la adresa

http://forum.railwayfan.ro/index.php?ml=102&t=3863

Sunt remorci are automotarelor seria 900, se afirma, deci amintirea mea este corecta. Mai stie cineva altceva? Poate oferi cineva planuri?
 
Si mai exista o serie de fotografii pentru remorca automotor Malaxa seria 77 la adresa http://trenuletz.myfreeforum.ro/reportaje-ale-pasionatilor-de-trenuri-f17/o-remorca-de-automotor-seria-77-in-periam-t239.htm.
De data aceasta se vad o multime de detalii. Inclusiv suspensia slabuta, asa cum afirmam mai inainte.

Poate mai gasesc informatii.
 
Remorca de la Periam cred ca este singura la care se poate ajunge pentru poze in detaliu.
Este singura ,,in libertate" cit o sa mai fie pe acolo.
de cind Regiotrans a preluat linia este mai usor de pozat, desi am intilnit unii care au strigat la mine.
 
Din cate vad, se pare ca remorca ar avea dimensiunile automotorului. Are cineva planuri ale automotorului seria 77? Chiar aproximative, ar fi bine venite.

Multumesc!
 
PIF54 a spus:
Din cate vad, se pare ca remorca ar avea dimensiunile automotorului. Are cineva planuri ale automotorului seria 77? Chiar aproximative, ar fi bine venite.

Multumesc!


Remorca nu are dimensiunile automotorului.
Ampatamentul este mai mic, se invarte undeva pe la 6 m.

Planuri de 77, cu exceptia celor de pe net, neconforme in mare parte in ce priveste dimensiunile si amplasamentul golurilor, nu exista.
Nu mai spun ca desenele, chiar cotate, nu sunt in scara pentru a putea determina dimensiunile care lipsesc.
Singura modalitate de a face planurile este de a masura un vagon motor existent.