O garnitura din gara Brazi judetul Prahova

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
In scurta trecere prin gara mentionata in titlu am observat pe linia alaturata o garnitura interesanta. Cum nu prea ma pricep mult la unele detalii, as dori sa va arat cateva poze si poate sa discutam putin despre aranjarea acesstui mic tren:
iata si pozele




Am zarit prima data coada trenului la care este vagonul platforma numit "Vagon siguranta". Care este rolul acestuia de fapt ? La ce fel de siguranta este utilizat ? Luand in calcul gara, vagoanele componente eu ma gandeam ca o fi ceva legat de o eventuala explozie, incendiu sau probabail o ciocnire accidentala , iar rolul acestuia sa fie de a pastra o distanta fata de mecanici ..nu stiu. A doua varianta ar fi legata de siguranta vagoanelor cisterna pe sina , sa nu se rastoarne sau io stiu , suna cam prostesc dar am auzit ca asa se face,.....?!!?!!

garnitura de marfa propriu zisa era compusa din cisterne pe care pana acuma eu nu le-am mai zarit, ...repet eu nu le-am zarit poate ca tara e plina de ele eu stiu.... mi s-a parut interesanta simplitatea constructiei rezervorul fiind parca agabaritic daca te gandesti ca asa ceva e plin cu vreun lichid greu te gandesti si ca la prima curba s-ar rasturna..insa ma gandesc ca o fi titei.....mi-au placut boghiurile, modele care mi se par foarte vechi si nicidecum ceva ce am mai vazut pana acuma la cisternele vazute de mine....

in capatul dispre locomotiva se mai zareste un vagon RK probabil de prea multe ori un EAOS romanesc..al carui rol iar nu l-am inteles si nici ce transporta nu am vazut sa scrie pe el....
Dupa cum se mai observa trenul a fost adus in gara din rafinarie de un LDH iar spre destinatie pleca tractat de oo frumoasa DA-060.

Cam atat. Pe Valea Prahovei se lucreaza cu spor iar trenurile de calatori au prioritate = Eveniment !!
 
Cisternele sunt venite din spaţiul ex-sovietic. Boghiurile sunt foarte vechi dar sunt proprietatea că’ilor ferate ucrainiene (c㒠presupun c㒠pe acolo au intrat vagoanele). Pe scurt, cisternele (vechi şi ele, dup㒠cum arată’), la punctul de frontier㒠de la Vadu Siret (Ucraina) sunt ridicate de pe boghiurile lor (care sunt de ecartament larg, 1524 mm) şi puse pe boghiuri pentru ecartamentul nostru, Cele 2 vagoane de la capete - Rgs-ul si Eaos-ul - au la un cap cupla UIC si la celalalt cupla sovietica, pentru ca la cisterne (care au doar cupla automata sovietica) sa se poata atasa locomotive romanesti.
 
Ele apartin dupa cum se poate citi Cailor Ferate Moldovenesti-CFM,sunt intrate pe la Ungheni Moldova-Cristesti Jijia Frontiera, si sunt tractate pina in Cristesi sau Socola ( mai rar ) de un LDH de-al lor CHME , care trage si 50 de astfel de vagane, pe cand noi il tragem cu 2 LDE pe sectii normale :D ; Pseaos tot vagon de siguranta este, numaica n uare placutele, are exact acelasi rol ca si cel din fata, plus ca este bligatoriu sa ai vagoane cu cupla cu surub la ambele capete al trenului cu vagoane transpuse :wink:
 
Marfarul respectiv a plecat Joi noaptea din Buzau spre Ploiesti cu primul vagon pe care scria vagon siguranta si ultimul la fel.
 
Pana la urma in ce sens ofera siguranta acest vagon ? Rolul de a asigura cupla cu surub pentru locomotivele noastre l-am inteles.
 
Asigura un fel de rotatie al vagoanelor cisterna unul cite unul asezat pe acest vagon platforma atunci cind se schimba boghiurile.
Se ridica unul , se aseaza pe acest vagon , se obseva si forma acestuia care are exact planeitatea celor de la cisterne , exact pt. a fi asezat pe el atunci cind se efectueaza transferul de pe ecartament rusesc pe cel european.
 
Nu prea are logica, adica eu stiu ca vagoanele sunt ridicate toate o data dupa ce se desfac boghiurile de ecartament mare, se trag toate boghiurile astea pe o linie si se aduc boghiurile cu ecartamentul nostru sub garnitura dupa care aceasta este lasata pe noile boghiuri.
 
gicu a spus:
Asigura un fel de rotatie al vagoanelor cisterna unul cite unul asezat pe acest vagon platforma atunci cind se schimba boghiurile.
Se ridica unul , se aseaza pe acest vagon , se obseva si forma acestuia care are exact planeitatea celor de la cisterne , exact pt. a fi asezat pe el atunci cind se efectueaza transferul de pe ecartament rusesc pe cel european.

Cum sa fie cisterna pusa pe vagonul platforma ? Nu se vede ca sunt pe linii diferite ?
Vagonul de siguranta nu este de fapt de nici o siguranta, se numeste "vagon de incadrare", adica permite cuplarea vagoanelor SZD transpuse(denumirea feroviara consacrata, acum nu mai este de actualitate, sunt vagoane CFM, UZ, RZD, etc.) cu mijloacele de remorcare CFR, BDZ, etc. La CFR, aceste vagoane de incadrare sunt de tip Rmms sau Eaos, inzestrate cu cupla cu surub UIC la un capat si cupla SA 3 la capatul opus. Este interzisa incarcarea acestor vagoane, care au statie de domiciliu Galati respectiv Socola.
Boghiurile vagoanelor transpuse sunt de tip Diamond, cu cadru turnat, osii montate cu fus de 130 mm, roti diametru 950 mm, sarcina pe osie 20.5 t, constructie IOB BALS.
As avea indrazneala sa va sugerez sa nu mai tratati astfel de subiecte in stilul "stirilor de la ora 5" - vezi mesajul lui Sogard : " Care este rolul acestuia de fapt ? La ce fel de siguranta este utilizat ? Luand in calcul gara, vagoanele componente eu ma gandeam ca o fi ceva legat de o eventuala explozie, incendiu sau probabail o ciocnire accidentala , iar rolul acestuia sa fie de a pastra o distanta fata de mecanici ..nu stiu. A doua varianta ar fi legata de siguranta vagoanelor cisterna pe sina , sa nu se rastoarne sau io stiu , suna cam prostesc dar am auzit ca asa se face,.....?!!?!!
 
ceaiul de la ora cinci ?! serban eu nu stiu prea multe depre formarea garniturilor, iar daca pe vagonul ala scrie ca este vagon de siguranta atunci bata-ma sa ma bata ca pun intrebari ca la ceaiul de la ora cinci? Oamenii nu pot avea banuieli in legatura cu ceva, de ce te deranjeaza modul in care am intrebat ?
 
Sodguard-2003 vagoanele de marfa se transpun nu toate odata ca la trenurile de calatori, care se transpun in statia Ungheni Moldova,ci cate unul pe rand,intro hala dotata cu 3 linii si 6 instalatii de ridicat,care se afla in Socola triaj( ma refer strict la cea de la Iasi!)
 
Informatiile sunt cat se poate de utile Serban, Andrey la fel multumesc pentru informatii, dar am o nelamurire: de unde ai reusit sa derivi numele sogard in sodguard ? daca citesti invers sodguard numele meu se poceste :lol: ...sa il lasam sogard ca e mai frumos.
 
Vagon de siguranta,
Cred ca denumirea vine de la faptul ca e dupa locomotiva.
In livret se gaseste notatia:detaseaza/ataseaza la siguranta/semnal grupa de.
sau e deja aberatie :( ?
 
Aceste vagoane,tehnic spus sunt vagoane SZD transpuse,iar in limba cfristilor,vag CSI (Comunitatea Statelor Independente),care circula pe CFR conform Ordinului 25A/206/1975 (inca :lol: ) unde sunt prevazute toate aspectele,de la compunere,asezare in tren,viteze,etc...Si asta ar raspunde la multe intrebari...
http://shaaare.com/86465238