locomotive operatori privati

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
frumoasa locomotiva frantuzeasca. daca mai ai si alte poze mai detaliate, ar fi perfect.
la HO este produsa de Jouef si parca Vitrains produce un model asemanator.
 
Locomotiva va rula pe ruta Brasov - Constanta, cuplata cu o rama de 3 vagoane, cu post de conducere in capat.

Astfel se va inlocui automotorul diesel ce circula acum remorcat de locomotiva electrica franceza si se va folosi sistemul de tractiune "push-pull", suprimandu-se dezlegarea locomotivei si stationarea ei in Ploiesti Vest.
 
E vorba de locomotive BB 25500, produse de Alsthom pentru SNCF, intre 1964 si 1976 fiind livrate 194 de unitati in 3 serii. Aceste locomotive pot functiona atat la tensiunea 1500 V c.c., cat si la 25.000 V si 50 Hz c.a..
Interesant este ca cele 3 serii livrate au lungimi diferite (!): 14.700 mm pentru prima serie (25501-25544), 14.940 pentru a 2a serie (25545-25587) si 15.570 pentru a 3a (25588-25594). Masa unei locomotive este de 79 de tone. Sunt dotate cu 2 motoare tip TAB 660 B1 (cate unul pe fiecare boghiu), avand o putere totala de 2940 kW. Viteza maxima este de 140 km/h. Locomotivele sunt compatibile cu sistemul push-pull. La ele acasa au circulat inclusiv cu vagoane ca cele din Intorsura Buzaului, deci mai mult ca sigur ca Regiotrans tot asa le va folosi (dupa obtinerea autorizarii pentru trenuri push-pull, trenuri care, momentan, nu exista in Romania).

img_0070_343.jpg


Astept completari, nu stiu daca am gasit datele tehnice care trebuiau.
 
Regiotrans foloseste, pana in prezent, 3 astfel de locomotive: 425517, 425518 si 425523.
Alte cateva locomotive sunt stocate in depou, urmand sa fie folosite, pe masura ce vor fi necesare si vor primi aprobarile de circulatie, din partea AFER.
 
Nu mai deschid alt topic, ramane acesta pentru locomotive operatori priveti, nu doar Regiotrans. Iata 40-1081-5 a Constantin Grup:
 
care sa fi fost ratiunea pentru care au cumparat o locomotiva din franta? chiar o fi fost mai ieftina decit una second - hand luata de pe plaiurile mioritice? ca aia tot second - hand e..... nu ca m-ar mira sa fie mai scumpa a noastra. ca la noi se poarta....
sau au tinut cont de faptul ca asta frantuzeasca e adaptata pentru sistemul push-pull. in cazul asta ne trebuie vagoane de capat cu post de pilotaj, nu? s-au adus si alea? care e solutia? se cunosc mai multe amanunte?
 
Pai in principal sistemul push-pull se poate adapta la orice vehicul feroviar. E vorba de montarea unui modul electronic cu slot de intrare care preia dintr-o alta cabina toate functiile facute de aparatele din cabina de conducere.

Iddea e ca sunt niste locomotive mult mai economice decat ce e la noi iar costurile de reparatii sunt aceleasi ( poate chiar mai mici tinand cont ca au stoc de piese pentru 10 ani de acum incolo ).

Locomotive pe la noi nu prea se mai gasesc de cumparat, de aia si multe firme private au adus chestii de afara.

Ideea dupa parerea mea este buna, insa tot timpul exista un DAR : la CFR pana prin 2002, mai exact la SAAF exista o droaie de locomotive care s-ar fi putut repara si repune in servici.Ce-i drept nu existau atatea firme private in 2002, insa atunci ar fi fost o perioada buna de piata, mai ales ca de la SAAF puteai mult mai usor sa iei locomotive si vagoane.
 
si SAAF-ul s-a transformat acum in CFR Marfa...locomotive in conservare...pe care nu cred ca le poate lua cineva pentru a functiona din nou..
 
Modulul ala electronic pentru sistem push-pull costa. Pe cand Regiotrans a cumparat din Franta si automotoare si locomotive si vagoane cu post de conducere (la cate a cumparat, probabil a primit si ceva discount). Apoi... locomotivele noastre au 5100 kW (eventual 3400 pentru ECuri)... la ce naibii sa ai nevoie de atat putere pentru un tren cu 3 - 4 vagoane. BBurile au 2940 kW, mai mult decat suficient pentru treaba pe care o au de facut. în plus, au boghiuri cu 2 osii, nu cu 3, si cantaresc doar 79 de tone, deci sunt mai prietenoase cu linia.

Locomotive de cumparat cred ca s-ar gasi... depourile CFR Marfa sunt pline cu locomotive reci (inclusiv din cele cu RK recent si conservate din lipsa de comenzi), cele de la CFR Calatori au si ele masini ,,reci" iar de SFT si CFR Infra nici nu mai vorbesc, la cate locomotive le-au fost confiscate si vandute la licitatie in contul datoriilor. Problema e ca majoritatea locomotivelor sunt ,,cu dedicatie". De exemplu, masinile CFR Marfa au ajuns gratis la Rolling Stock (aka GFR), cele de la CFR Că’lă’tori merg la fier vechi (sunt curios a cui o fi firma) ş.a.m.d.. Totul dup㒠principiul: s㒠moar㒠şi capra vecinului (mai bine ţin locomotiva în conservare decât s㒠o vând la altul care are nevoie de ea... dac㒠eu tot sunt în praf de faliment, de ce s㒠nu dea faliment şi ă’la?).
 
inteleg deci ca e mai mare hatisul in care te incurci in momentul in care iti propui sa cumperi o locomotiva de la noi. pina la urma iesi mai rentabil poate nu neaparat financiar, sa o aduci de afara.
traiasca democratia autentica!
 
La CFR se faceau magarii din 23 decembrie 1989, de ce sa nu se mai faca acum? :lol:
Intrebarea mea e cum se plateste curentul folosit de locomotive?

Apropo de locomotive operatori privati, am vazut un LDH la silozul din Arad, este vorba de LDH 70-768 si cum de 6 ani nu a mai fost miscata nu-i prevad o soarta prea fereicita
 
srazvi a spus:
Intrebarea mea e cum se plateste curentul folosit de locomotive?

Probabil prin transfer bancar, ma indoiesc ca se duce administratorul firmei de transport cu punga de bani la casieria C.F.R. Infrastructur㒠:lol:

Consumul se înregistreaz㒠cu un contor (toate locomotivele au) şi cum doar C.F.R. Infra ofera curent electric pentru catenar㒠nu sunt înc㒠probleme. S㒠vedem ce o fi dac㒠se apuc㒠Regiotrans s㒠îşi fac㒠contract cu furnizorul de curent pentru Åžibot-Cugir... atunci chiar c㒠nu s-ar mai putea ară’ta câţi kW a consumat de la el şi câţi de la CFR Infra.
 
Pai pe Sibot-Cugir merg cu un singur X4500, nu le trebuie furnizor de curent, au o statie de motorina in Alba Iulia, le ajunge :D
 
Bucureşti, 06.01.2010

într-o plimbare de dimineaţă’, pe traseul staţiei de metrou Åžtefan cel Mare şi de-a lungul liniei 5 pe Bulevardul Barbu Vă’că’rescu, am ză’rit în curtea unei companii de pe strada Avionului, vehicului FeRoviaR LDH45-390.

Åžtie cineva ce fel de fabric㒠era aceea? Åžtie cineva ce fel de vagoane manevra? Mi s-a rupt puţin inima c㒠am mai vă’zut înc㒠un LDH pă’ră’sit... :(

LDH45-390 -=- 06.01.2010


Dac㒠intraţi pe http://www.bucuresti.com.ro/strada/avionului/235/ , daţi pe Bird's Eye View, iar la intersecţia dintre Barbu Vă’că’rescu şi Strada Avionului veţi vedea un LDH albastru vă’zut de sus.



în concluzie, pot spune c㒠am gă’sit fratele mai mare al locomotivei pe care lucra tată’l meu!!