Vagoanele WIT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna Serban,

Multumim mult pentru aportul tau.
Evident, pe mine ma intereseaza cel mai vechi dintre ele. Ai informatii daca a fost contructie nou sau un vagon care initial a avut alta destinatie si a fost refacut in 1933 ?
 
Din pacate, din colectia personala imi lipseste voumul II din lucrarea: Montatorul de vagoane, editia 1957.
Eu nu am decat volumul I si in acest volum II este tratat capitolul vagoane WIT.

Incerc si eu marea cu degetul: are cineva volumul II din lucrarea amintita ?

Asta pana mai rascolesc eu prin anticariate .....
 
Iata si WIT-ul aflat de cativa ani buni in Bucuresti Calatori (blocand inutil, tot de atatia ani, un loc perfect de pozat locomotive :-x ). Nu cred ca e in conservare deoarece are stampila cu 2008, probabil se gandeau sa-l tina in caz ca trebuie sa trimita un DA nemodernizat in cursa.
 
Revin la acest subiect, intrucat as dori sa transform un vagon Gags in WIT CFR. M-ar putea ajuta cineva cu planurile unui asemenea vagon? E important sa am de unde porni, nu numai dupa poze. Din cate am vazut este suficient de lucru pentru o asemenea transformare, dar timp am asa ca m-as incumeta. Deci daca aveti un indiciu unde as putea gasi un asemenea plan, v-asi fi recunoscator, si probabil nu numai eu. Respect
 
desi sunt 2 ani de praf peste acest subiect...

Gags_10.gif


schita unui Gags ceh.cotele sunt aceleasi pentru Gags-ul romanesc

sursa:

http://www.parostroj.net/katalog/nv/formular.php3?ind=79&odkud=0&obdobi=0&ktere=0&razeni=0
 
singurele diferente sunt la materialul folosit -la CFR a fost tabla striata, iar varianta ceha este tabla plana-si la forma acoperisului.
am si schita generala a unui Gags CFR, insa site-ul de unde l-am luat nu mai exista, asa ca nu o pot posta in voie.
schitele de mai sus sunt un punct bun de plecare pentru subiectul la care ne aflam...zic eu :roll:
 
Un WIT fabricat in 1977 si care a circulat pana in octombrie 2008.

61 53 99-52 140-5

Ploiesti 2010.
 
Re:

<r><QUOTE author="WeepingEye"><s>
WeepingEye a spus:
</s>Cata, sunt aceleasi dimensiuni, nu e nevoie de a suprapune pozele.<br/>
Cred ca GAGS-urile in care s-au montat generatoare de abur au fost vagoane noi. Ar trebui sa apelam la Dl. Serban sa ne ajute cu niste ani in care s-a inceput fabricatia de GAGS-uri in Romania si in care au aparul WIT-urile din GAGS. Cred ca productia a fost facuta in paralel (fiind vorba de aceeasi uzina) atat pentru GAGS de marfa cat pentru instalarea de agregate in unele dintre ele. Pacat ca nu exista date concrete, dar atata timp cat s-au fabricat in aceeasi perioada, nu prea vad de ce sa iei vagoane din circulatie (probabil alese cele cu probleme) si sa le repari si sa le transformi in WIT-uri in timp ce fabrici altele noi ca sa le ia locul.<br/>
In ceea ce priveste galeria foto, si eu imi exprim dorinta de a se creea una. Dar Stefan Puscasu nu vad de ce trebuie sa fie amintit. Brr... Dispari, vis urat!!! Sunt alte galerii foto care sunt cu adevarat profi!<e>
</e></QUOTE>

Uzina constructoare a fost Uzina de Vagoane Arad, amenajarea ca WIT s-a facut la Uzina Mecanica Material Rulant Iasi si Uzina Mecanica Material Rulant Simeria. Livrare incepand cu anul 1967. Numar de inregistrare in parc: 00407 - 00461.<br/>
<br/>
Erau echipate cu generator de abur tip "Vapor OK 4740".</r>
 
Stiu doar ca vagoanele s-au realizat prin amenajarea vagoanelor Gags. Acum nu stiu daca au fost livrate de la inceput de catre UVA pentru a fi echipate cu instalatie de incalzire s-au au fost modificate la Iasi si Simeria din vagoane existente in parc.
 
Oradea, 1971.
Vagon WIT echipat cu boghiuri Minden-Deutz
324.904-Ord-Oradea-1971-ebay-FV-copy.jpg