Locomotive BB25500 ÅŸi rame RIB/RIO (Regiotrans)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Locomotive BB25500 şi rame RIB/RIO

Ramele RIB (Rame Inox Banlieue = Rama din inox pentru periferie) şi RIO (Rame Inox Omnibus) au fost concepute pentru a putea fi utilizate în sistem push-pull, fă’r㒠a fi nevoie de mutarea locomotivei. Ele pot fi formate din maxim nou㒠remorci, dintre care una cu post de conducere, una de capă’t fă’r㒠post de conducere şi una sau mai multe remorci de mijloc. Codificarea literal㒠remorcilor din ramele de tip RIO şi RIB este urmă’toarea:
-remorc㒠de capă’t cu post de conducere: ZRBx (cu locuri de şezut de clasa a 2a) sau ZRBDx (cu locuri de sezut de clasa a 2a şi compartiment pentru bagaje)
-remorc㒠de mijloc: ZRBz (cu locuri de şezut de clasa a 2a), ZRABz (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a) sau ZRABDz (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a şi compartiment pentru bagaje)
-remorc㒠de capă’t fă’r㒠post de conducere: ZRAB (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a), ZRBD (cu locuri de şezut de clasa a 2a şi compartiment pentru bagaje) sau ZRABD (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a şi compartiment pentru bagaje)
La Zilele Feroviare 2009 s-a prezentat o ram㒠RIB moderizat㒠la Atelierele C.F.R. Griviţa. La aceasta s-a preferat codificarea complet㒠a vagoanelor, deşi la ramele aflate deja în circulaţie s-a preferat codificarea cu numere de forma 57-axyz-c (unde a = 1, 2 sau 3, xyz=numarul de serie original SNCF şi c=cifra de (auto)control). Modernizarea a schimbat radical aspectul vechii rame construit㒠de Francorail-MTE şi CIMT Lorraine în 1980. Vagoanele au fost re-împă’rţite, astfel c㒠salonul de clasa I se gă’seste în vagonul cu post de conducere. Că’lă’torii de la clasa I beneficiaz㒠şi de prize cu tensiunea de 220 V c.a. şi frecvenţa de 50 Hz. în plus, a fost montat㒠instalaţie de climatizare pentru toat㒠garnitura, iar că’lă’torii sunt urmă’riţi de un sistem de supraveghere video. Din punct de vedere estetic, aspectul exterior a fost schimbat radical prin aplicarea geamurilor lipite, dar şi modernizarea capă’tului cu post de conducere.

Ramele RIO 01, RIO 02, RIO 03, RIO 04 au fost modernizate în Franţa, prin desfiinţarea uşii din mijloc a vagonului cu post de conducere şi a celui intermediar, în zona uşii fiind montate câte dou㒠canapele. Deasemenea, au fost înlocuite scaunele vechi din salon, aflate în format 3+2 (10 locuri în fiecare compartiment fictiv), cu scaune individuale în format 2+2 (8 locuri în fiecare compartiment fictiv). Rama RIO 03 a primit, în plus, aer condiţionat în toate cele trei vagoane şi prize de 230 V 50 Hz c.a. în saloanele de clasa I. Rama RIO 05 nu a fost modernizată’, fiind utilizată’, în general, la trenuri regio. Rama RIO 21 este alcă’tuit㒠din 4 vagoane.

Locomotivele BB 25500 au fost produse de Alsthom pentru S.N.C.F., între anii 1964 şi 1976, fiind livrate 194 de unită’ţi în 3 serii. Aceste locomotive pot funcţiona atât la tensiunea de 1500 V c.c., cât şi la 25.000 V şi 50 Hz c.a.. Interesant este c㒠cele 3 serii livrate au lungimi diferite: 14.700 mm pentru prima serie (25501-25544), 14.940 pentru a 2a serie (25545-25587) şi 15.570 pentru a 3a (25588-25594). Masa unei locomotive este de 79 de tone. Sunt dotate cu 2 motoare tip TAB 660 B1 (câte unul pe fiecare boghiu), având o putere total㒠de 2940 kW. Viteza maxim㒠este de 140 km/h.

Pentru multe poze, vizitaţi acest link.

RIO 09 a venit azi la Bucureşti cu R14004 (Braşov - Bucureşti Nord), plecând înapoi cu R14005.

RIO09-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr

Vagon cu post de conducere 57-1302-9, fost SNCF 50 87 80-07 302-1:

57-1302-9-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-1302-9-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr

Vagon intermediar 57-2652-6, fost SNCF 50 87 82-07 352-4:

57-2652-6-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-2652-6-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr

Vagon de capă’t 57-3352-2, fost SNCF 50 87 32-07 652-8:

57-3352-2-2012-06-30a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-3352-2-2012-06-30b by transport-in-comun.ro, on Flickr

Locomotiva care a tras trenul şi care urma s㒠îl împing㒠spre Braşov a fost 25572:

25572-R14004(Brasov-Bucuresti Nord)-2012-06-30 by transport-in-comun.ro, on Flickr
 
Se stie cate exemplare sunt in Romania din aceste electrice folosite pentru tractarea acestor garnituri push-pull? Daca nu ma insel este o garnitura de acest fel care face ruta Timisoara Nord-Alba Iulia, pe care am vazut-o destul de des. Interesante aceste informatii.
 
Saluty

Eu sunt mai fraier de felul meu (adica necunoscator):
1. de ce ar avea nevoie de o locomotiva genul asta de automotoare?
2. merg in mod curent pe Brasov Bucuresti? (sa mergem la Rasnov cu ele)
3. Trenul specificat este genm acc sau gen personal (ca inainte de a le schimba denumirile)
4. La bilete la casa ar putea sa stie genul de tren folosit?

Multumesc anticipat, scuze de intrebari, asa cum ziceam sunt incepator si nu ma pricep la multe. Iar eventualele greseli de tastare sunt acum pentru ca am un "locomotiv" mic langa mine care tot vrea sa treaca peste macaze la cei 7 luni ai lui:)))
 
7 locomotive + 9 rame (de fapt 10, a 4a ram㒠e cea modernizat㒠la Griviţa... dup㒠care a apă’rut un alt RIO04) de câte 3 vagoane şi una de 4.
Uite-te pe www.regiotrans.ro - http://www.regiotrans.ro/mersul-trenurilor-statia-bucuresti-nord

Au un singur IR (Constanţa - Braşov, dar şi ă’la pe Braşov - Bucureşti şi retur merge ca R), restul sunt R. F㒠click pe tren s㒠vezi mersul.
Bine, mai circul㒠şi pe Braşov - Timişoara, Braşov - Sf. Gheorghe, Simeria - Hunedoara, Simeria - Petroşani, Petroşani - Lupeni şi probabil or s㒠circule din nou şi spre Cugir dac㒠mai vin locomotive, c㒠rame sunt. Rama de 4 vagoane circul㒠spre Sânnicolau Mare, tras㒠de LDH.
 
Genul asta de automotoare au nevoie de locomotiva pentru ca sint trenuri reversibile, ai vazut ca ultimul vagon are post de conducere, adica nu mai trebuie intoarsa locomotiva, mecanicul se muta in postul din vagon si locomotiva impinge trenul.
Adica nu intra la utomotoare, ca fara locomotiva nu pot circula.
 
Genul asta de automotoare au nevoie de locomotiva pentru ca sint trenuri reversibile, ai vazut ca ultimul vagon are post de conducere, adica nu mai trebuie intoarsa locomotiva, mecanicul se muta in postul din vagon si locomotiva impinge trenul.
Adica nu intra la utomotoare, ca fara locomotiva nu pot circula.
Dane, stiu ce a vrut sa scrii, dar nu prea ti-a iesit! :lol:
Din informatiile cu care a deschis Dragos subiectul:
Ramele RIB (Rame Inox Banlieue = Rama din inox pentru periferie) şi RIO (Rame Inox Omnibus) au fost concepute pentru a putea fi utilizate în sistem push-pull, fă’r㒠a fi nevoie de mutarea locomotivei. Ele pot fi formate din maxim nou㒠remorci, dintre care una cu post de conducere, una de capă’t fă’r㒠post de conducere şi una sau mai multe remorci de mijloc. Codificarea literal㒠remorcilor din ramele de tip RIO şi RIB este urmă’toarea:
-remorc㒠de capă’t cu post de conducere: ZRBx (cu locuri de şezut de clasa a 2a) sau ZRBDx (cu locuri de sezut de clasa a 2a şi compartiment pentru bagaje)
-remorc㒠de mijloc: ZRBz (cu locuri de şezut de clasa a 2a), ZRABz (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a) sau ZRABDz (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a şi compartiment pentru bagaje)
-remorc㒠de capă’t fă’r㒠post de conducere: ZRAB (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a), ZRBD (cu locuri de şezut de clasa a 2a şi compartiment pentru bagaje) sau ZRABD (cu locuri de şezut de clasa 1 şi a 2a şi compartiment pentru bagaje)
se vede ca ramele nu au motor, nu sunt automotoare, ci vagoane care au nevoie de locomotiva.
 
@weepingEye: i-a iesit lui dan...am inteles:)))

Am inteles... practic vagonul are doar post comanda, rama insa nu are motor... Dar transmite comenzile locomotivei care ajunge practic s aimpinga trenul.

Cool, mersi frumos, am inteles...Shuckara chestia! Mai invat si eu...

Multumesc tuturor!
 
@WE :-? ai vazut ca a citit pe litere si a inteles.

acest convoi de vagoane este considerat rama doar daca are si locomotiva care sa raspunda comenzilor din postul de la urma?

daca tractiunea convoiului de 3-4 vagoane dintre care unul cu post de conducere se face de catre LDH mai este rama? LDH care desigur trebuie intors ca nu poate prelua comenzile.

sau e un tren in sensul ,,clasic si banal" al termenului?

@WE in caz ca nu ai aflat pe ruta Arad -Valcani circula o astfel de garnitura tractata de LDH. Regiotrans a eliberat astfel motoare pentru alte linii preluate.
 
Pe 11.07.2012 trenul IR 14003 (Constanţa - Bucureşti Nord - Braşov) a conţinut rama RIO modernizat㒠la Atelierele Griviţa şi MARUB. Griviţa şi-a recuperat ce a putut (interior, instalaţii de aer condiţionat), iar MARUB a completat, interiorul ieşind foarte bun. A fost denumit㒠RIO 08. Poze cu ea la Zilele Feroviare 2009 gă’siţi aici.

Vagon cu post de conducere 57-7148-0, fost 50 53 32-04 001-1:

57-7148-0a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-7148-0b by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-7148-0c by transport-in-comun.ro, on Flickr

Vagon intermediar 57-4051-9, fost 50 53 22-04 002-2:

57-4051-9a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-4051-9b by transport-in-comun.ro, on Flickr

Vagon de capă’t 57-6548-9, fost 50 53 22-04 003-9:

57-6548-9a by transport-in-comun.ro, on Flickr

57-6548-9b by transport-in-comun.ro, on Flickr

Garnitura urma s㒠fie remorcat㒠de locomotiva 25572:

25572a by transport-in-comun.ro, on Flickr

25572b by transport-in-comun.ro, on Flickr

25572c by transport-in-comun.ro, on Flickr

Pe care o preferaţi ? :)

25572d by transport-in-comun.ro, on Flickr
 
Regio 14065 Bucuresti Nord - Brasov format din 25572+RIO 08+425-517+RIO 02+RIO ? + Locomotiva?

In Ploiesti Vest s-a cuplat automotorul 970576-5 care circula pe relatia Iasi-Brasov.








Zona BAR la RIO 08



WC





97-0576-5 cuplat la locomotiva 25572


RIO 02





In Sinaia: