Trains in Romania [by Tudosa Mihai-Marian]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
11 vagoane etajate la un tren de 660 de km: Mangalia - Sibiu<i></i>, [August, 2014]<i></i>

15725722247_8324710f7a_o.jpg


Litoralul Mă’rii Negre are un impact extraordinar asupra trenurilor de că’lă’tori în România în timpul sezonului estival. Trenurile sunt suplimentate cu vagoane pân㒠la limita maxim㒠de lungime pe care o poate avea un tren de că’lă’tori. Era trecut de ora 22 şi trenul Regio Mangalia - Bucureşti Nord - Sibiu intra în Gara de Nord având 11 vagoane etajate!

Aşadar, peste 1000 de că’lă’tori erau transportaţi în condiţii de siguranţ㒠de pe litoral şi pân㒠la capitală’. Dup㒠gararea trenului în staţie, o locomotiv㒠diesel-electric㒠modernizat㒠de EMD s-a cuplat la trenul care avea s㒠ajung㒠pân㒠la Sibiu pe ruta Piteşti - Slatina - Râmnicu-Vâlcea.

https://www.youtube.com/watch?v=0B-SOFiEI8Y
 
Dep㒺ire feroviară’: mers paralel cu un tren de marfă’<i></i>, [August, 2014]<i></i>

Foarte interesante sunt momentele când că’lă’toreşti cu trenul şi se întâmpl㒠s㒠mergi în paralel cu un alt tren. Spre exemplu, eram în drum spre mare, mai exact în dreptul Podurilor de peste Dună’re, în acel tren care face 2 ore de la Bucureşti la Constanţa. Cum pe firul din dreapta era un tren de marfă’, impiegaţii dispozitori de mişcare au fă’cut parcursul trenului de că’lă’tori pe linia din stânga. Efectul ”rocadei” - videoclipul de mai jos.

”Parallel race” sau ”Overtake”, cum spun pasionaţii feroviari din alte ţă’ri stră’ine, îţi ofer㒠şansa de a urmă’ri îndeaproape interacţiunile dintre roat㒠şi şină’, cum acţioneaz㒠suspensia vagonului, cum reacţioneaz㒠tampoanele şi aparatele de legare şi multe alte efecte dinamice care se consum㒠în timpul rulă’rii trenurilor.

15450070663_c5e56149f6_o.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=lAaJwxO3nxU