Arhiv㒠Trenuri româneşti [2008-2011] by mishu88

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Prima locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠modernizată’, prezent㒠la Suceava<i></i>, septembrie, 2008<i></i>

IMG_4143_resize%20logo.jpg


Toamna se instala pe tă’râmul Sucevei, astfel c㒠am propus o aşa-zis㒠”ultimă’” plimbare pe că’ile ferate din Suceava. însoţit de colegul meu de facultate, Ionuţ, am parcurs la pas un traseu presă’rat cu elemente naturale, feroviare şi urbane. De la Muzeul ”Ion Irimescu” din Fă’lticeni şi pân㒠la Gara Iţcani – Suceava Nord, pe o vreme puţin înnorată’, am fotografiat locuri şi spaţii deschise din judeţul natal.

Din punct de vedere ”FeRoviaR”, merit㒠s㒠amintesc aici despre prima întâlnire cu o locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠modernizat㒠la Remarul 16 Februarie. Aspectul ei exterior este fă’r㒠de cusur, capotele sunt construite de la 0, motorul este nou – Caterpillar 3508C - şi furnizeaz㒠1360 CP, este dotat㒠cu grup electrogen de 300 kVA dedicat serviciilor auxiliare.

Am vă’zut pentru prima dat㒠o locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠modernizat㒠la Remarul 16 Februarie, vopsit㒠într-o schem㒠interesant㒠alb-portocaliu, cu capote noi, cu cabin㒠de conducere nouă’, cu motor nou. Era la tracţiunea Personalului de Putna, iar mecanicul care o conducea pă’rea c㒠e mândru că’, în sfârşit, s-a gândit cineva şi la condiţiile lui de muncă’. Dac㒠ne referim la condiţiile de munc㒠de pe un H vechi sau la un LDE vechi, sunt pur şi simplu ucigă’toare la că’ldurile şi la gerurile din zilele de astă’zi.

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=sKWqxxjQTbI

link blog
 
Șuierul Mocă’niţei CFI 762.209 fluier㒠în centrul Sucevei<i></i>, 29 noiembrie 2008<i></i>

2logo.jpg


Iarna înc㒠nu venise, lipsa ză’pezii şi a gerului confirmând acest lucru. Pân㒠la Cră’ciun mai era o lun㒠de zile bune, iar speranţa c㒠va ninge înc㒠să’l㒺luia în sufletele noastre. Și totuşi, în centrul urbei care are pretenţia de a fi capital㒠a Bucovinei, Suceava, şuierele şi aburul dens ale unei locomotive construit㒠de Krauss pe la începutul secolului aminteau, cumva, de iarnă’.

Pe o distanţ㒠de 500 de metri, o linie ferat㒠cu ecartament îngust de 760mm era montat㒠în Suceava. Aşadar, linia îngust㒠de la Moldoviţa îşi pierdea – provizoriu - titlul de unic㒠linie de Mocă’niţ㒠din judeţul Suceava. Locomotiva 762.209 a CFI şi manevrat㒠de un mecanic locomotiv㒠aproape de o vârst㒠cu ea tră’gea sau împingea trei vagonaşe ticsite de turişti entuziasmaţi.

Din jumă’tate în jumă’tate de oră’, trenul cu aburi fluiera plecarea fie din faţa Casei de Cultur㒠din Suceava, fie din faţa Complexului Comercial Bucovina. Roţile mici scrâşneau pe linia ferat㒠montat㒠provizoriu. Acţiunea a fă’cut parte în cadrul programului demarat de Consiliul Judeţean Suceava: ”Cră’ciun în Bucovina” şi a oferit sucevenilor şi nu numai o imagine rară’: o locomotiv㒠cu aburi, în ”piele şi oase”, plimbând copii, pă’rinţi şi bunici, în timpul anotimpului rece în plin centru al Sucevei.

http://www.youtube.com/watch?v=S7maAloiJOs
 
Șuierul Mocă’niţei CFI 762.209 fluier㒠-din nou- în centrul Sucevei, şi noaptea...<i></i>, 22 decembrie 2008<i></i>

23%20-%20Locomotiva%20762.209%20fumegand%20in%20Centrul%20Sucevei%20px.jpg


Șuier autentic de locomotiv㒠de început de secol XX, linie ferat㒠de ecartament îngust şi fum fierbinte autentic ”tras pe ţevile” boilerului flă’mând de că’ldură’… toate acestea la îndemâna orică’rui sucevean şi nu numai. O iniţiativ㒠demn㒠de lă’udat – la care, din câte am înţeles, a participat şi Georg Hocevar, austriacul pasionat de material rulant pe ecartament îngust şi nu numai… Spre casă’, am oprit la ”că’suţa ca-n poveşti” şi am luat ”trenul” spre casa noastr㒠din Fă’lticeni.

http://www.youtube.com/watch?v=enz0zSRLC-o

http://trenuriromania.blogspot.ro/2013/02/o-locomotiva-cu-aburi-in-centrul-sucevei.html
 
Trains in Romania 2008<i></i>



Filmul de mai jos reprezint㒠o scurt㒠incursiune în peisajul feroviar din anul 2008. De observat viteza cu care se circula, vagoanele înc㒠în circulaţie 26-26 stil vechi nemodernizat, ”lungimea” trenurilor, componenţa lor. Scuzaţi calitatea...

Cu toţii am început-o de la 0. Prima dat㒠am subt ţâţă’, apoi biberon, apoi pă’hă’rele din plastic s㒠nu ne frângem buzele, apoi pahare de şampanie, sticle de bere bă’ute pân㒠la 24 şi înainte pân㒠dimineaţă’. Tot aşa şi noi, ”pasionaţii feroviari” sau admiratori ai transportului pe calea ferată’, am început de la zero. Nu este o scuză’, ci este un adevă’r. Alţii au început a realiza fotografii cu Smena, unii cu Canon, alţii cu Zenit, iar alţii poate cu film de ISO100 şi aparat no-name. Tehnica moderna a permis înregistrarea de filme. Dac㒠unul dintre primele filme înregistrate din lume a fost ”Intrarea trenului în gara La Ciotat”, atunci merit㒠s㒠amintim c㒠a fost realizat cu echipamente rudimentare.

http://www.youtube.com/watch?v=kCYmWWTa9iE
 
Trenuri lungi, vechi şi albastre la Carpaţi Haltă’<i></i>, Ianuarie, 2009<i></i>

lofo.jpg


Era început de an, un mers de tren proaspă’t (2008-2009), cu multe trenuri şi având compuneri generoase. Fie c㒠vorbim de Internaţionalul de Viena sau Personalul de Fieni sau Braşov, vagoanele erau în numă’r de peste 8-9. Deşi albastre toate, că’lă’tori erau înc㒠foarte mulţi, iar trenul oferea o soluţie de transport viabil㒠şi ieftină’.

Ală’turi de Ionuţ, ne-am ales ca loc de filmă’ri Carpaţi P.O., unde am filmat şi fotografiat trenuri în viteză’. Fie cu locomotive diesel de 2100 CP sau locomotive electrice de 5100 kW, trenurile circulau cu vitez㒠şi cu ajutorul mecanicilor vrednici, îşi dă’deau silinţa s㒠ajung㒠la destinaţie fă’r㒠întârziere şi fă’r㒠incidente.

Aşadar, v㒠invit s㒠revedeţi trenurile anului 2009, care duceau spre Piteşti, Câmpina, Braşov, Viena, Craiova, Slobozia Veche, Buză’u, Suceava sau Târgovişte sau care veneau de la Buză’u, Slobozia Veche, Braşov, Fieni şi Craiova.

V㒠mulţumesc pentru vizionare!

http://www.youtube.com/watch?v=QMbSKz7S2Rg
 
Olteniteanul cu DA-679 soseste in Titan Sud - ARHIVA<i></i>, Ianuarie, 2009<i></i>

LogoOltenita.jpg


Fiind curios s㒠vă’d gara Titan Sud din Bucureşti, am ajuns cu metroul la Pantelimon, de unde am mai mers câteva sute de metri per pedes pân㒠la intersecţia stră’zilor Industriilor cu Dudeşti-Pantelimon. Zona este situat㒠în estul Bucureştiului, în apropierea Fabricii 23 August. Aici, semnalele luminoase şi acustice erau în funcţie, deci urma s㒠soseasc㒠un tren în gară’. Dup㒠vreo 10 minute de ”poluare fonică’” şi multe maşini stând la coadă’, Trenul Personal 8062 de la Olteniţa, tractat cu locomotiva diesel-electric㒠DA-679, intra în gara Titan Sud.

De atunci, vremurile s-au schimbat. începând cu 22 martie 2012, linia Titan Sud – Olteniţa, a fost închiriat㒠că’tre operatorul privat de transport că’lă’tori pe calea ferată’, Transferoviar Că’lă’tori (TFC). Mersul trenurilor pe aceast㒠rut㒠poate fi citit aici. De remarcat faptul c㒠CFR Că’lă’tori considera aceast㒠rut㒠în pierdere, iar operatorul privat închide anul 2012 cu profit. Ba mai mult, investeşte în infrastructur㒠şi creşte viteza de circulaţie a trenurilor, eliminând punctele de restricţii de pe traseu. Deşi unii condamn㒠transportul privat de că’lă’tori de concurenţ㒠neloială’, totuşi, în prezent, exist㒠peste 7 perechi de trenuri care circul㒠între orele 3 şi 22.

http://www.youtube.com/watch?v=_Ctiw6N5C1s
 
Cu Rapidul de la Dolhasca spre Bucuresti - ARHIVA<i></i>, [ianuarie, 2009]<i></i>

proba.jpg


în scurtele secvenţe feroviare de mai jos am prezentat gara Dolhasca în care intra un tren personal local (Iaşi - Putna), iar spre finalul clipului se gă’sesc imagini de pe traseul Ploieşti - Bucureşti Nord, remarcând vizual principalele staţii: Brazi, Prahova şi Periş. Din pă’cate, am dat nas în nas cu o vreme urâtă’, specific㒠unui sfârşit de iarn㒠cam nehotă’rât.

http://www.youtube.com/watch?v=P_NNae9ByG4
 
30 de trenuri de marf㒠şi de că’lă’tori între Bucureşti şi Chitila - ARHIVA<i></i>, Mai, 2009<i></i>

logoAutomotorDiagnoza.jpg


Semestrul II de la facultate m-a gă’sit ocupat zilnic, de la 8 la 18, fie orele de curs sau laborator, fie cu jumă’tatea de norm㒠de la AutoGhid.ro, aşadar timpul pe care obişnuiam s㒠îl dedic trenurilor… tindea la 0. Dar câţiva colegi de-ai mei, Ionuţ, Mihai şi Dragoş, m-au convins s㒠las toate deoparte şi am fă’cut o plimbare la pas pe ruta Bucureşti Basarab – Chitila. în doar 7 kilometri, am fotografiat şi filmat peste 30 de trenuri.

http://www.youtube.com/watch?v=Pxue8385yiM
 
Trenul cu teatru - ARHIVA<i></i>, [Mai, 2009]<i></i>

proba%202.jpg


în mai 2009 a avut loc un eveniment FeRoviaR-cultural interesant în Gara Bucureşti Bă’neasa, un eveniment unde TEATRUL a fost motivul că’lă’toriei, al opririi şi al pornirii, din nou, din loc. Un fel de Orient Express al Teatrului (şi chiar aşa se numesc şi formaţiile participante din România la acest eveniment), care a pornit din Ankara pe 25 mai şi avea s㒠ajung㒠la Stuttgart, trecând prin România, oprind în Bucureşti (staţia regală’, Bucureşti Bă’neasa) Timişoara şi Craiova. Trenul a fost transformat într-o scen㒠pe roţi, compus din 7 vagoane de transport că’lă’tori şi un vagon scenă’.

în imaginile de mai jos vi-l prezint rulând cu vitez㒠între Bucureşti Nord şi Bucureşti Bă’neasa, trenul fiind tractat de o locomotiv㒠diesel-electric㒠EGM 2100 CP modernizat㒠de Electroputere Craiova. Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=PXNnSBUppmo
 
Marfare rare si trenuri lungi - ARHIVA<i></i>, [Mai, 2009] <i></i>

IMG_2469%20vagoane%20frigorifice%20logo.jpg


Clipul începe cu Trenul Rapid 652, Suceava Nord - Bucureşti Nord. Numă’ra în mai 2009 11 vagoane, iar că’lă’torii stă’teau şi în picioare. Fiind în zona Basarab, se afla în trecere şi un cuplu de dou㒠automotoare Să’geata Albastră’. Apoi, de pe Magistrala 900, sosea de la Craiova Rapidul 798 cu 6 vagoane moderne de că’lă’tori. Pân㒠şi Trenul Personal de Piteşti tractat de o locomotiv㒠diesel-electric㒠modernizat㒠cu echipamente General Motors avea 4 vagoane etajate de că’lă’tori.

în a doua parte a filmului apar mă’rfare, unele tractate de locomotive diesel-hidraulice deosebit de harnice, în timp ce sfârşitul aparţine defilă’rii unui mă’rfar compus 100% din vagoane refrigerente. Aparţinea de CFR Marfă’, iar locomotiva de tracţiune - EA 5100 kW.

V㒠mulţumesc pentru vizionare!

http://www.youtube.com/watch?v=6js7Y3NigD0
 
Fluierand si fumegand pe CFR - ARHIVA<i></i>, [Mai, 2009] <i></i>

bscap0128%20logo.jpg


Trenul Personal Bucureşti Nord - Pietroşiţa trece prin dreptul staţiei Carpaţi fluierând şi fumegând pe calea ferată’, încercând s㒠se menţin㒠în grafic şi s㒠ajung㒠la timp la destinaţie.

Mersul ”lansat” este o tehnic㒠folosit㒠la conducerea trenurilor şi este un procedeu optim de menţinere a valorilor de consum în limitele impuse de condiţiile economice ale depourilor de exploatare.

Ori pentru noi, cei care filmeaz㒠trenuri, o astfel de acţiune intreprins㒠de mecanic, fie el de locomotiv㒠diesel sau electrică’, este o adevă’rat㒠”captură’” datorit㒠imaginilor vizuale şi auditive produse de tren. Fum, scrâşniri din roţi, nisipare activate, motoare gemând dup㒠motorin㒠şi că’lă’tori zicându-şi ”Wow, mergem mai repede decât maşinile de pe şosea!”

http://www.youtube.com/watch?v=iu8MBW08AoY
 
CFR Calatori depaseste GFR (marfar in miscare) - ARHIVA<i></i>, [Iunie, 2009] <i></i>

bscap0130logo.jpg


In zona Darste, Trenul Accelerat 1745, Bucuresti Nord - Satu Mare, depaseste o naveta de cisterne a GFR tractata de locomotiva EA 1024. Trenul m㒠ducea de la Bucureşti la Braşov, iar povestea că’lă’toriei o puteţi afla aici: http://trenuriromania.blogspot.ro/2013/06/un-delfin-inota-prin-gara-la-predeal.html

http://www.youtube.com/watch?v=NGyRko5u4RE
 
Cu Acceleratul pe Valea Prahovei si la tunele - ARHIVA<i></i>, [Iunie, 2009] <i></i>

logotrenopera.jpg


Muzica roţilor de tren pe Valea Prahovei şi la tunelele de la Predeal... Ce vremuri frate când stă’teai cu capul pe geam şi respirai aerul curat de pe Valea Prahovei! Acum sunt vagoane cu geamuri etanşe, care nu se mai pot deschide. Că’lă’toria cu trenul nu mai are farmecul pe care îl avea odată’. Regele "asfalt" a impus o concurenţ㒠dură’, astfel c㒠şi calea ferat㒠trebuia s㒠se adapteze la cerinţele pasagerilor: mai repede, mai repede, mai repede!!! Dorindu-şi(ne) asta, constructorii de material rulant au ales s㒠construiasc㒠vagoane cu geamuri neculisabile sau care s㒠nu se poat㒠deschide...

Ne ră’mân amintirile!! Amintirile în care apar "Muzica roţilor de tren", "pă’r în vânt", "flirturi pe culoar", "auzul susurului apei", "vederea şarpelui colorat - trenul", "auzul fluierelor locomotivei"...

http://www.youtube.com/watch?v=qjxnW094Rro
 
CFR Marfa cu vagoane de alumina la Branesti - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>

bscap0132lo.jpg


Deşi peisajul de pe M800 era pustiu, în cei 15 metri lă’ţime de infrastructur㒠se constituie cel mai adecvat mijloc de transport în raport cu mediul înconjură’tor. Poluarea redus㒠a atmosferei, consumul eficient de energie, siguranţa sporit㒠a circulaţiei, poluarea redus㒠sonor㒠şi suprafaţa mic㒠de teren ocupat㒠pun calea ferat㒠pe primul loc în domeniul transportului de că’lă’tori şi de marf㒠continental.

Spre exemplu, aceast㒠cale ferat㒠modernă’, cu dou㒠linii de cale ferat㒠electrificată’, are o lă’ţime de nici 15 metri, în timp ce o autostrad㒠cu patru benzi de circulaţie şi cu o capacitate de transport similar㒠necesit㒠o suprafaţ㒠de teren (31,5 metri) de dou㒠ori mai mare faţ㒠de cea necesar㒠construirii a dou㒠linii de cale ferată’.

http://www.youtube.com/watch?v=mo4vbzaXFAg
 
Cum se strunjeste roata de tren, Grivita Bucuresti (Wheel lathe) - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>

IMG_4483_resize%20logo.jpg


Eram în a doua zi de practic㒠la Revizia de Vagoane Griviţa Bucureşti. Am fost îndrumaţi de profesorii coordonatori de la Facultatea de Transporturi s㒠asistă’m la explicaţiile unui operator aparat strunjire roţi de vagoane de că’lă’tori, automotoare sau locomotive.

Iat㒠câteva dintre operaţiile care se realizeaz㒠atunci când un vagon sau locomotiv㒠vine cu rotile la strunjit, un material video realizat în cadrul celor dou㒠să’ptă’mâni de practic㒠de la Facultatea de Transporturi, Universitatea POLITEHNICA din Bucureşti:

"Se ridic㒠rolele auxiliare ca s㒠nu fug㒠în stânga în dreapta, dup㒠care pleac㒠la mă’surat; se lipeşte un timbru pe fanta laserului din stânga care citeşte ambele diametre şi care face prima mă’sură’toare. Avem un tabel cu variante de grosimea si inaltimea buzei, qR; noi alegem varianta corecta, introducem in memorie, apoi dam START sa mergem la strunjit. Dupa ce se strunjeste, el revine pentru a fi curatat si apoi se da masuratoarea finala, dupa care se scoate rezultatul actiunii la imprimanta.

Mai este o osie etalon care se pune la cateva luni sa vedem daca mai e in parametri masina. Sunt mai multe feluri de prinderi, de exemplu unde avem generator, folosim un fel de prindere; la locomotive, la fel; la Sageata are cardan sau la LDH trebuie sa suspendam osia cealalta pe cricuri ca sa putem strunji; osiile sunt toate patru antrenate de acelasi ax cardanic."

V㒠mulţumesc pentru atenţie!

http://www.youtube.com/watch?v=-vFVjuidW8o
 
Trenuri lungi intre Bucuresti si Brasov - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>

logobv.jpg


Somnorosi, ne-am trezit dis-de-dimineata s㒠prindem Trenul Personal Bucuresti Nord - Braşov, care pleca din Nord la câteva minute dup㒠ora 6. în drumul nostru spre Braşov ne-am întâlnit cu peste 15 trenuri, unele personale, altele accelerate, unele internaţionale, altele mă’rfare. De exemplu, am oprit în Buftea pentru a lă’sa Bulgaria Express s㒠treac㒠în vitez㒠spre graniţa cu Ucraina, ne-am intersectat cu Acceleratele de Vatra Dorna, Sighetu Marmaţiei sau Sibiu.

La Ploieşti ne-am întâlnit cu un nou vehicul capabil s㒠circule pe calea ferat㒠(nu ştiu dac㒠era autorizat de AFER), iar aproape de Câmpina am identificat locomotiva Phoenix la împingă’toarea unui tren de marfă’. Convoaiele circulau repede, vagoanele erau multe, roata CFR-ului se învârtea... ca la carte!

Am încheiat filmul că’lă’toriei cu trenul de la Bucureşti la Braşov cu o panoram㒠a Vă’ii Timişului din Munţii Carpaţi, vă’zut㒠de pe Vârful Postă’varu (1799-1804 metri). Tot atunci trecea şi un mă’rfar prin gara Predeal, îns㒠rezoluţia clipului video nu reuşeşte să’-l reprezinte decât cu câţiva pixeli pă’traţi...

http://www.youtube.com/watch?v=yhNYgxSGqUk
 
Sa ne jucam cu trenulete la Brasov! (BR 601, DB 232) - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>

bscap0090logo.jpg


Abia terminasem practica studenteasca de la Facultatea de Transporturi, cand impreuna cu cativa colegi am plecat spre Brasov sa vizitam expozitia de trenulete "Brasov Model Railway". Aceasta expozitie de trenulete isi avea sediul pe Strada Republicii, intr-un gang tipic unui oras medieval. Un impiegat de miscare imbracat la patru ace ridica paleta rosie trecatorilor, propunandu-le o vizita la aceasta expozitie.

O data intrati, am platit biletul de nici 10 lei si am inceput sa degustam diorama. Ne amuzam la vederea alpinistilor pe crestele unui munte in miniatura, sub care era construit un tunel cu cale ferata dubla prin care trecea, din cand in cand, fie un Trans
Europe Express (BR 601) sau un marfar tractat de o locomotiva DB 232. De asemenea, am putut controla doua locomotive diesel-hidraulice intr-o diorama intesata cu tunele, poduri, curbe cu raza foarte mica de curbura, circuland la viteza limita. Constatam
ca locomotivele urmeaza fidel sinele ferate miniaturale.

Ce sa mai, eram ditamai vlajganii care pot fi oricand parinti de copii si noi ne bucuram ca niste copii pe langa trecerea trenuletelor in dreptul garilor realizate atat de frumos. In prezent - 2013 - aceasta diorama se poate vizita la Gara Regala Sinaia, un spatiu mult mai accesibil si mai potrivit pentru o expozitie de trenulete. Mai multe informatii despre diorama puteti gasi aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4916 sau aici: http://www.modeltrains.ro .

http://www.youtube.com/watch?v=VnOPphAThwY
 
Trenul Personal de Cacica cu vagon cuseta - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>

logocacica.jpg


în imagini puteţi urmă’ri Trenul Personal 18703, Suceava - Ilva Mic㒠(fost Personal 5737, Suceava - Cacica), intrând în staţia Cacica. Avea 3 vagoane de că’lă’tori de clasa a II-a, dar şi un vagon cuşet㒠50-30 care circul㒠fă’r㒠că’lă’tori şi avea s㒠fie lă’sat în gara Vatra Dornei pentru compunerea Trenului Accelerat 1654, Vatra Dornei Bă’i - Bucureşti Nord. Locomotiva de tracţiune era 40-0139-2.

Cacica este un sat în care convieţuiesc polonezi, români, ruteni, germani, evrei, ruşi, unguri, cehi şi slovaci, tot aici fiind una dintre cele mai vechi exploată’ri de sare recristalizat㒠din saramur㒠din Europa. Tot aici exist㒠şi o biseric㒠romano-catolic㒠proclamat㒠în 2000 de Papa Ioan Paul al II-lea ca basilic㒠minor.

http://www.youtube.com/watch?v=EM9iRdK8iUA
 
Trenuri şi locomotive pe CFR - ARHIVA<i></i>, [Iulie, August, Septembrie 2009]<i></i>

14240981226_4e477f42e5_o.jpg


Deşi sunt greu de urmă’rit datorit㒠timpului lung de redare, compilaţiile (fie ele muzicale, feroviare etc.) închid în ele un lanţ întreg de cadre care reuşesc s㒠reprezinte aproape perfect starea de fapt din acele timpuri. Din pă’cate, în perioada vară’-toamn㒠a anului 2009 nu am avut ră’gaz să’-mi dedic o zi anume pentru un trainspotting ”ca la carte”, iar sub motivaţia asta am închegat în 16 minute filmă’ri cu trenuri de la Bucureşti şi de la Fă’lticeni/Dolhasca.

Amintesc aici dou㒠puncte mai importante: plecarea Trenului Orient Express de la Bucureşti la Istanbul şi prezentarea locomotivelor de la Zilele FeRoviaRe 2009. în plus faţ㒠de aceste momente propun spre urmă’rire Să’geata Albastr㒠urcând şi coborând spre Fă’lticeni dinspre Dolhasca, un tren de marf㒠cu vagoane refrigerente la Dolhasca, dar şi alte trenuri personale, accelerate, rapide şi Intercity plecând sau sosind în cea mai mare gar㒠din România: Bucureşti Nord.

Sperând c㒠v-am fă’cut curioşi, nu-mi ră’mâne decât s㒠v㒠doresc vizionare plă’cută’! Atenţie la Phoenix! :)

https://www.youtube.com/watch?v=Kw08sVs0teQ
 
Utilaje feroviare, trenuri internationale si Depoul Suceava Nord Itcani - ARHIVA<i></i>, [Septembrie, 2009] <i></i>

14299935295_3f8aedefa2_o.jpg


Cu ocazia unei excursii feroviare la Cacica, ne-am fă’cut timp s㒠ză’bovim câteva ore prin gă’rile sucevene: Iţcani şi Burdujeni. Am trecut în revist㒠vizitarea "din tren" a Depoului de Locomotive şi Automotoare Suceava Nord - Iţcani, unde am observat atât recent adusa locomotiv㒠cu motor Caterpillar modernizat㒠la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, dar şi locomotiva cu aburi 150.1120 lă’sat㒠de izbelişte într-un câmp la dispoziţia pră’dă’torilor de fier vechi.

Fiind aproape orele amiezii, ne-am intersectat privirile cu trenurile Internaţionale care vin de la Moscova / pleac㒠spre Moscova, dar şi cu alte trenuri de că’lă’tori sau chiar utilaje feroviare (Drezin㒠pantograf Geismar VMT 863C, Drezin㒠infrastructură’).

Vizionare plă’cută’!

https://www.youtube.com/watch?v=WSI1xrdB5DE