Arhiv㒠Trenuri româneşti [2008-2011] by mishu88

mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Mie Sep 03, 2014 7:19 pm

Automotorul Malaxa accelerând la maxim în Botoşani - ARHIVA, [Februarie, 2010]

Imagine

Automotoarele Malaxa au fost construite la Uzinele Malaxa Bucureşti începând cu 1935. Dup㒠mai bine de 70 de ani(!!) de exploatare, trenurile au fost reparate în regim RK (reparaţie capitală’) la Marub Braşov, respectiv Reloc Craiova. Vechile motoare au fost înlocuite cu motoare noi, Volvo PENTA, cu consum redus de combustibil şi emisii reduse de noxe, respectiv transmisii noi, Allison.

Cu o vitez㒠maxim㒠de circulaţie de 80 km/h, automotorul Malaxa no. 716, unul dintre primele modernizate la Marub Braşov, demara în vitez㒠din gara Botoşani spre Leorda - Vereşti - Suceava. Eram suit pe un deal pe care nu era nicio urmă’, aşa c㒠mi-am asigurat ”stocul” de ză’pad㒠în ghete în aşa fel încât s㒠simt umezeal㒠ore întregi. Dar totuşi, sunetul motorului diesel ală’turi de cadrul hiveric cu sute zeci de fulgi pe milimetrul pă’trat de senzor de pe camera foto a creat un moment frumos şi pe care v㒠invit să’-l vizionaţi mai jos.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Sep 07, 2014 8:20 pm

Goarne spectaculoase de locomotive la Scrovistea - ARHIVA, [Martie, 2010]

Imagine

Cel mai frumos salut din partea unor mecanici filmat în "cariera" mea de trainspotter, surprins într-o ieşire cu bă’ieţii la Scroviştea. Semnalele de avertizare au fost emise de locomotivele trenurilor Suceava Nord - Bucureşti Nord, respectiv... Bucureşti Nord - Suceava Nord. Vizionare plă’cută’!

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Sep 14, 2014 1:40 pm


Trenuri rapide la Scroviştea, jud. Ilfov
, [Martie, 2010]

Imagine

Un capitol foarte interesant din viaţa unui "trainspotter" îl reprezint㒠filmarea trenurilor în viteză’. Cum se face? De exemplu, se alege o staţie de trafic redus de că’lă’tori, gen Scroviştea, de pe Magistrala 1000, intervalul orar nu mai conteaz㒠pentru c㒠traficul este asigurat. în intervalul orar 14:00 - 18:30 am filmat 21 de trenuri, între care dou㒠mă’rfare, dou㒠internaţionale, unul Intercity, patru rapide, iar restul accelerate şi personale.

Dac㒠numere ca 832, 1661, 651, 652, 3004 sunt, la prima vedere, bizare pentru unii, pentru aceia care îndră’gesc trenurile acestea reprezint㒠trenuri care tranziteaz㒠zilnic Magistrala Bucureşti - Ploieşti.

0:45 - Gararea unor trenuri în Bucureşti Nord
1:04 - în drum spre Scroviştea cu Personal 5005, Bucureşti Nord - Mă’r㒺eşti
1:14 - Trenul Accelerat 14026, Floreşti Prahova - Bucureşti Nord
1:38 - Trenul Rapid 652, Suceava Nord - Bucureşti Nord
2:02 - Trenul Rapid 651, Bucureşti Nord - Suceava Nord
2:30 - Trenul Personal 3005, Bucureşti Nord - Braşov
3:43 - Trenul Internaţional 347 DACIA, Wien Westbf. - Bucureşti Nord
4:14 - Trenul Accelerat 1676, Galaţi - Bucureşti Nord
4:48 - Trenul InterCity 557, Bucureşti Nord - Bicaz
5:21 - Trenul Rapid 827, Bucureşti Nord - Sibiu/Cluj-Napoca
5:58 - Trenul Personal 3004, Braşov - Bucureşti Nord
6:31 - Mă’rfar Grup Feroviar Român
7:01 - Trenul Internaţional 346 DACIA, Bucureşti Nord - Wien Westbf.
7:22 - Trenul Accelerat 1661, Bucureşti Nord - Iaşi
7:48 - Trenul Accelerat 14021, Bucureşti Nord - Braşov
8:12 - Trenul Rapid 832, Braşov - Bucureşti Nord
8:33 - Trenul Personal 3007, Bucureşti Nord - Buză’u
9:03 - Trenul Accelerat 1735, Bucureşti Nord - Câmpina
9:50 - Trenul Personal 5010, Mă’r㒺eşti - Bucureşti Nord
10:39 - Trenul Intercity 553, Bucureşti Nord - Suceava / Iaşi
11:01 - Trenul Personal 5013, Bucureşti Nord - Buză’u
11:58 - Mă’rfar Grup Feroviar Român
12:40 - Trenul Accelerat 1643, Bucureşti Nord - Sighetu Marmaţiei / Rodna Veche
13:25 - Trenul Accelerat 1746, Satu Mare - Bucureşti Nord

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Sep 28, 2014 12:39 pm

Trenuri de că’lă’tori la Basarab halt㒠- ARHIVA, [Martie, 2010]

Imagine

Pasarela de la Basarab constituie un loc foarte bun de observare a trenurilor care intr㒠şi ies din Gara de Nord. Ală’turi de colegii mei, Ionuţ şi Mihai, am filmat traficul de trenuri de că’lă’tori dintr-o frumoas㒠dimineaţ㒠de martie. Acest clip marca sosirea timid㒠a primă’verii peste umerii noştri atât de obosiţi de hainele groase de iarnă’.

Fie ele automotoare diesel, fie ele automotoare electrice, fie ele chiar şi atât de îndră’gitele trenuri compuse din locomotiv㒠plus vagoane, veţi urmă’ri în acest clip trenuri venite sau care se îndreptau spre/dinspre Iaşi, Suceava, Ploieşti, Constanţa, Craiova, Baloteşti şi multe alte destinaţii. Tot la fel de interesant este şi momentul când un LDH manevreaz㒠cu 5-10 km/h vagoane de că’lă’tori pentru a fi spă’late.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Oct 05, 2014 10:01 am

Trenul cu suporteri Dinamo în drum spre Cluj-Napoca - ARHIVA, [Martie, 2010]

Imagine

Vreau de la început s㒠se înţeleag㒠c㒠nu sunt microbist. îns㒠am avut ”şansa” de a că’lă’tori cu câţiva suporteri dinamovişti de la Bucureşti la Cluj, cu ocazia unui meci Dinamo - CFR Cluj. Fotoreportajul traseului Magistralei 300 îl puteţi viziona [Link Removed for Guests], iar videoclipurile le-am ală’turat în filmul de mai jos. Locurile de filmare sunt: Sinaia, Azuga, Defileul Racoş, Valea Florilor şi intrarea în municipiul Cluj-Napoca. La final puteţi admira o panoram㒠de sear㒠a urbei transilvă’nene pe fondul ”gă’lă’giei” suporterilor de la Bucureşti.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Lun Oct 06, 2014 7:22 pm

Trenuri de sear㒠în Gara Cluj-Napoca - ARHIVA, [Martie, 2010]

Imagine

în timpul unui city-break în Cluj-Napoca, mi-am petrecut o sear㒠printre peroanele gă’rii pe unde au oprit şi de unde au plecat trenuri de la Arad, Bucureşti spre Satu Mare, Suceava sau Huedin. ”Omul nopţii” - LDH-ul de serviciu, manevra de zor vagoane de la trenurile de că’lă’tori de rang personal. Zgomotele lente ale roţilor, dar şi jocul sonor constant al motorului diesel umpleau gara cu muzic㒠feroviară’.

Tracţiunea dubl㒠060-DA de la un mă’rfar Servtrans în miez de noapte a fost punctul cel mai frumos din momentele petrecute la gară’. Iluminarea perfect㒠a peroanelor şi a liniilor dă’dea impresia unei gă’ri bine gospodă’rite, deci respect pentru că’lă’tori. în rest... că’lă’tori somnoroşi, mecanici gata de drum sau istoviţi dup㒠sute de kilometri.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Sâm Oct 11, 2014 12:06 pm

Trenuri în amurg la Bucureşti Bă’neasa - ARHIVA, [Martie, 2010]

Imagine

Se spune c㒠ziua cea mai lung㒠din an este 21 iunie... îns㒠tind s㒠cred c㒠cele mai lungi zile din an când lumina este prezent㒠mai mult pe pă’mânt sunt ultimele zile din martie. Astfel c㒠am purces la o plimbare în amurg din Basarab şi pân㒠aproape de Gara Bă’neasa, unde am filmat patru trenuri, Personalul 5010 (Mă’r㒺eşti - Bucureşti Basarab), Acceleratul 1631 (Constanţa - Oradea) şi 2 mă’rfare cu cisterne având multe roţi cu locuri plane trase de CFR Marfă’, respectiv GFR.

în film am vrut s㒠apar㒠şi Rapidul 685 HISTRIA (Bucureşti Nord - Constanţa), îns㒠nici c㒠a vrut s㒠dea ochii cu mine în acea sear㒠de 18 martie 2010. Deşi trecut în Mersul Trenurilor c㒠pă’ră’seşte Gara capitalei la 19:37, ora se fă’cuse 20:15 şi Rapidul nu trecuse înc㒠prin Bă’neasa. Am filmat aici pentru c㒠îmi plă’cea fundalul luminos în care se putea observa Casa Presei Libere. Alt㒠dat㒠era luminat㒠cu o nuanţ㒠galben-verde, îns㒠acum nu era luminat㒠decât de birourile presei.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Vin Oct 17, 2014 6:51 pm

Nu e voie s㒠filmezi trenuri la Roşiori Nord! - ARHIVA, [Martie, 2010]

Imagine

... în Gara Roşiori Nord! în dorinţa de a filma procesul de alimentare cu aburi a vagoanelor Dimitrov în vederea încă’lzirii spaţiului pentru că’lă’tori, câţiva angajaţi ai diviziei de transport că’lă’tori a companiei Servtrans ne-a pus câteva întrebă’ri şi ne-a ameninţat cu poliţia din cauza [Link Removed for Guests] pe care le aveam la noi.

în alte ţă’ri, acest tip de activitate - a fi pasionat de trenuri - este ră’splă’tit㒠şi apreciat㒠de societatea din jur şi, cel mai important, de că’tre oamenii că’ilor ferate. îns㒠unii dintre aceia care ar trebui s㒠îţi arate sprijin, fix ei sunt cei care te descurajeaz㒠/ te alung㒠/ te...

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Sâm Oct 18, 2014 2:55 pm

Tren special format din 060-DA şi Malaxa 900 la Piteşti - ARHIVA , [Martie, 2010]

Imagine

Nu obişnuiesc s㒠realizez clipuri scurte, îns㒠acest subiect de faţ㒠merit㒠s㒠ră’mân㒠închis într-o form㒠simpl㒠şi concisă’! Automotorul Malaxa pe 2 osii, în stare rece, trecea tractat dup㒠o locomotiv㒠LDE 2100 CP în timp ce plecam din Piteşti pe o linie paralelă’.

Dup㒠o noapte groaznic㒠petrecut㒠ală’turi de colegii mei pasionaţi de trenuri în vagoanele Dimitrov de pe traseul Roşiori Nord - Costeşti, unde singurele surse de că’ldur㒠din vagon erau... propriile noastre corpuri, eram ”întâmpinaţi” la Piteşti cu o diversitate interesant㒠de vehicule feroviare cu tracţiune diesel. Mai mult decât atât, prezenţa acestei compuneri de tren, LDE + Malaxa 900, era nemaivă’zut㒠de mine pân㒠atunci. Ca încheiere, mecanicul locomotivei a fă’cut uz de fluierul clasic al acesteia, înc㒠un motiv de ”înviorare” din acea dimineaţă’.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Vin Oct 24, 2014 8:42 pm

Trenuri de marf㒠şi de că’lă’tori la Bă’neasa şi P.O. Carpaţi - ARHIVĂ, [Martie, 2010]

Imagine

V㒠prezint unul din acele filme care arat㒠cel mai fidel compunerea trenurilor anului 2010 care plecau din Bucureşti spre diverse destinaţii din ţară’. Trenuri personale cu vagoane albastre, trenuri lungi accelerate şi rapide cu aceeaşi culoare în spatele locomotivei, vitez㒠mare pe tronsonul dintre Basarab şi Chitila şi fă’r㒠restricţii de viteză’.

Trecem de la halta Carpaţi la staţia Bucureşti Bă’neasa, de unde am filmat unul dintre cele mai scurte mă’rfare de la CTV (o locomotiv㒠LDE 2100 CP şi un vagon de tip Habis). Pe lâng㒠acesta mi-a ieşit în cale naveta de Alro Slatina, dar şi un mă’rfar militar că’ruia i-am fă’cut câteva fotografii [Link Removed for Guests]. Spre sear㒠am vă’zut şi o locomotiv㒠tip ”lă’mâie” de la GFR (schem㒠de vopsire galben-neagră’) care tracta peste 35 de cisterne, moment ”deranjat” de tranzitul unei locomotive diesel-electrice de la CFR Marf㒠din direcţia Bă’neasa spre Bucureşti Triaj.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Mie Noi 05, 2014 7:30 pm

Manevre feroviare nocturne la Paşcani - ARHIVĂ, [Aprilie, 2010]

Imagine

A venit vacanţa / Cu trenul... spre Vatra Dornei Bă’i! Aşa se întâmpla de fiecare dat㒠când plecam spre Fă’lticeni din Bucureşti, că’lă’toream cu Trenul Accelerat 1653, Bucureşti Nord - Vatra Dornei Bă’i. Dup㒠o că’lă’torie de 386 de km, coboram la Paşcani, şi nu la Dolhasca, cum era... firesc. La Paşcani primeam o porţie foarte fain㒠de manevre feroviare.

Dup㒠ce revizorul de vagoane îi comunica mecanicului c㒠garnitura este ”în regulă’” şi îi semna acestuia foaia de drum, trenul pornea în drumul lui spre Suceava / Vatra Dornei Bă’i. Pe liniile de Paşcani se perinde, de colo-colo, ”omul dimineţii”, o locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠de 1250 de cai putere. Poziţiona trenurile spre Suceava Nord, spre Iaşi sau spre Bacă’u. în nopţile în care mai prindeam câte un mă’rfar în intervalul orar 03-05... era considerat㒠deja o întâmplare norocoasă’!

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Sâm Noi 29, 2014 9:25 am

Trenuri Regiotrans la Fă’lticeni - ARHIVĂ, [Aprilie, 2010]

Imagine

Fiind în vacanţă’, am avut timp şi ră’bdarea necesar㒠s㒠realizez un film mai complex în care trenurile private de la Regiotrans s㒠fie încadrate în unghiuri cât mai diverse. Pe durata a cinci zile am filmat automotoarele roşii sau verzi care erau de serviciu pe linia Fă’lticeni - Dolhasca (şi mai departe spre Târgu Neamţ).

Aşadar, puteţi urmă’ri, în cele dou㒠filme de mai jos, cum şi pe unde urc㒠trenul Personal Dolhasca - Fă’lticeni pân㒠s㒠ajung㒠în staţie, respectiv pe unde coboar㒠trenul Personal Fă’lticeni - Dolhasca. Chiar înaintea staţiei finale, trenul trebuie s㒠negocieze curbe cu raz㒠mic㒠şi s㒠înfrunte o declivitate de 13 la mie. Aceste date tehnice sunt transpuse în imaginile din videoclipurile de mai jos. Vizionare plă’cută’!

Fă’lticeni - Dolhasca: [Link Removed for Guests]
Dolhasca - Fă’lticeni: [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Joi Ian 01, 2015 4:01 pm

Trenuri la Suceava - ARHIVA, [Aprilie, 2010]

Imagine

Pusesem ochii pe acest loc de filmat trenuri înc㒠de prin 2005 când am fost dus de câţiva colegi dragi pe piscurile cetă’ţii Șcheia - dealul Șeptilici. Ză’risem calea ferat㒠de sub pă’durea cu conifere şi foioase, deopotrivă’, promiţându-mi c㒠o se revin aici.

Aşadar, v㒠prezint în filmul de mai jos un tren de că’lă’tori care traversa codrii municipiului Suceava. Locomotiva electric㒠din imagini a parcurs aproape 200 de kilometri de la Ilva Mic㒠la Suceava ală’turi de alte trei vagoane de că’lă’tori. Aerul curat şi cântecul plă’cut al pă’să’relelor au pictat decorul interesant în care am aşteptat trenul plecat de la Ilve. Clipul continu㒠cu câteva cadre feroviare din zona gă’rii Suceava Burdujeni.

La mulţi ani!!

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Colectii video personale”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat