Trenul prezidential

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Poate cel mai "secretos" tren de la Mogosoaia, trenul prezidential cu care calatorea Nicolae Ceasescu era format din 17 vagoane.

"...In aceeasi sectie a Intreprinderii de Vagoane Arad s-au realizat vagoanele lui Nicolae Ceausescu. Existau cerinte speciale. Calitatea era controlata nu numai de CTC-ul fabricii ci si de reprezentanti ai Securitatii. Echipamentele erau verificate, o parte dintre ele de import. Interiorul era integral de lemn masiv, mobilierul vagoanelor era executat tot la Arad, la CPL. Echipamentele de transmisie erau de import. Vagoanele pentru Ceausescu constituiau secrete de serviciu. Erau singurele din tara care au fost climatizate. Verificarea climatizarii se facea la Viena, iar testarea se executa in cele mai reci zone din tara. In exterior nu difereau de cele clasice. Se puteau identifica prin culoarea vopselei: albastru-indigo cu dungi argintii. Viteza lor de deplasare era de 160 km ora, in vreme ce cele normale suportau doar 120 la ora."
de pe www.virtualarad.net

4 dintre ele au particicpat in 2007 la aniversarea a 150 de ani de la inaugurarea liniei Timisoara Nord-Jimbolia.

Jimbolia 15.11.2007

In stanga - vagon restaurant 015 ; in dreapta : vagon salon prezidential 001 (fab.1974) constituit - in ordine - din echipament electric, o cabina dus - WC, o cabina pentru insotitor bagaje, o cabina de baie, un dormitor echiat cu pat studio, un salon cu o masa si o canapea, un dormitor echipat cu pat studio, o cabina de baie, o garderopa si un oficiu.


Vagon uzina-bagaje 018 (fab.1973) constituit identic cu vagon uzina-bagaje 017:


Primele 3 vagoane:
99-80 018-1 ; 89-80 015-9 ; 89-80 001-9


Foto Gabi Nagy
 
interesant!multumim de poze!
imi aduc aminte ca imediat dupa revolutie a urmat o serie de documentare despre modul de viata al clanului Ceuasescu unde au fost prezentate vilele de vanatoare,de vacanta etc,trenul prezidential...pentru care se oprea circulatia pe linia respectiva cu 3 ore inainte,tot traseul fiind verificat de securitate.mai povestea reporterul ca un vagon era destinat comunicatiilor,fiind plin de tehnologie de ultima ora...si multe altele pe care nu mi le mai aduc aminte :p
 
tot zice lumea ca a aparut acum vreo ceva luni film cu ceasca, biografic sau chiar un fel de autobiografic ceva; nu l-am vazut, dar poate gasesti si ceva referinte la trenul prezidential prin el
oricum la cat de frica avee de multime nu ma mira de pregatirile ce se faceau din timp
 
Ce oameni fara cap astia de la CFR nu stiu sa exploateze nici un avantaj pe care il avem de ce nu il face tren turistic mai mult ca sigur s-ar plimba multi straini cu el..Las mai bine sa mai modernizam niste vagoane pentru Burci
 
Vagoanele trenului prezidential au fost construite in perioada 1973-1980.

- vagon salon prezidential 001 (fab.1974) constituit - in ordine - din echipament electric, o cabina dus - WC, o cabina pentru insotitor bagaje, o cabina de baie, un dormitor echiat cu pat studio, un salon cu o masa si o canapea, un dormitor echipat cu pat studio, o cabina de baie, o garderopa si un oficiu.

- vagon salon prezidential 002 (fab.1974) constituit identic cu vagon salon prezidential 001.

- vagon salon dormitor 003 (fab.1975) cu 2 dormitoare principale constituit - in ordine - dintr-un grup sanitar, o cabina insotitor vagon, un oficiu, o cabina pentru insotitor bagaje, un dormitor principal echipat cu pat studio, o cabina de baie, un dormitor principal echipat cu pat studio, o cabina pentru bagaje, o sufragerie cu 6 scaune si o cabina cu echipament electric.

- vagon salon dormitor 004 (fab.1975) cu 2 dormitoare principale, constituit identic cu vagon salon dormitor 003.

- vagon salon dormitor 005 (fab.1973) cu 3 dormitoare principale constituit - in ordine - dintr-un grup sanitar, o cabina insotitor vagon, un oficiu, o cabina pentru insotitor-bagaje, un dormitor principal echipat cu pat studio, un grup sanitar principal, un dormitor principal echipat cu pat studio, un dormitor principal echipat cu pat studio, un grup sanitar, o sufragerie cu 6 scaune si o cabina pentru echipamnet electric.

- vagon salon dormitor 008 (fab.1973) cu 4 dormitoare principale constituit - in ordine dintr-un grup sanitar, o cabina insotitor vagon, un oficiu, o cabina echipament electric, o cabina pentru insotitor si bagaje, un dormitor principal echipat cu pat studio, un grup sanitar principal, un dormitor principal echipat cu pat studio, un dormitor principal echipat cu pat studio, un grup sanitar principal, un dormitor principal echipat cu pat studio si o cabina cu echipament tehnic.

- vagon salon dormitor 009 (fab.1973) cu 4 dormitoare principale constituit identic cu vagon salon dormitor 008.

- vagon salon dormitor 012 (fab.1976) cu 9 cabine a cate 2 paturi suprapuse, constituit din grup sanitar cu dus, 9 cabine a cate 2 paturi suprapuse, o cabina insotitor vagon, oficiu si grup sanitar.

- vagon salon sufragerie 013 (fab.1973) constituit din cabina echipament tehnic, o sufragerie cu 18 scaune, un salon cu 2 masute dreptunghiulare, 2 masute rotunde, 8 fotolii si 2 canapele si un grup sanitar.

- vagon bucatarie - frigider 014 (fab.1974) constituit in ordine - dintr-o cabina cu echipament tehnic, un depozit alimente - frigidere, o bucatarie si un spalator vesela.

- vagon restaurant 015 (fab.1976) constituit in ordine - dintr-o cabina cu echipament tehnic, o sala de mese cu 36 locuri ( 6 mese a cate 4 locuri si 6 mese a cate 2 locuri) si o bucatarie.

- vagon uzina-bagaje 017 (fab.1973) constituit in ordine - din sala masinilor cu grup diesel-generator, o cabina de serviciu, un grup sanitar, o cabina cu rafturi pentru bagaje, si o sala a masinilor cu alt grup diesel-generator.

- vagon uzina-bagaje 018 (fab.1973) constituit identic cu vagon uzina-bagaje 017

- vagon pentru transport automobile 019 (fab.1975)

- vagon pentru transmisiuni 021 (fab.1980)

- doua vagoane cl 1, fiecare cu 9 compartimente

sursa - Monografia Astra Vagoane Calatori de Ilie Popescu / Ovidiu Bologea.


48 poze cu trenul in Mogosoaia
 
"Secretul de langa Bucuresti"

<r><URL url="http://www.4tuning.ro/bloguri/ganduri-octanice/2012/10/11/secretul-de-langa-bucuresti/"><LINK_TEXT text="http://www.4tuning.ro/bloguri/ganduri-o ... bucuresti/">http://www.4tuning.ro/bloguri/ganduri-octanice/2012/10/11/secretul-de-langa-bucuresti/</LINK_TEXT></URL></r>
 
Pozele de pe acel blog imi par dubios de cunoscute...
Daca se prinde cineva de unde sunt sa ne zica si noua.

Later edit:
Gogule "trenul prezidential" al 3lea link: http://b365.realitatea.net/trenul-lui-ceausescu-de-la-motoare-rolls-royce-la-pereti-tapisati-cu-matase-fotogalerie_86725.html
Iaca pozele.
 
usor off topic: maghiarii au facut la 20 km de Budapesta un parc in care au pus toate statuile din perioada comunista ;-) si scot bani din chestia asta... Noi? ne batem joc de un subiect din care am putea lua bani.

Multumim Florin si ceilalti pentru informatii. Pe vremuri am cunoscut un tip care era electrician pe trenul acesta (era tatal unei colege de coala) si pot confirma chestia cu locomotivele... teoretic era acoperit orice se putea intampla cu acest tren.
 
10658602_1652001478359467_7403547285020473802_o.jpg


foto facebook - Silviu Dirlea


Completare la ce am scris mai sus.

In anii 1985-1990, un vagon din seria WLAB 51 53 60-50 a fost transferat in parcul special de la Mogosoaia si a facut parte din trenul oficial al Republicii Socialiste Romania, fiind folosit atat la deplasarile conducerii statului in
interiorul tarii cat si in strainatate. El a fost vopsit intr-o schema speciala, asemanatoare cu cea a celorlalte vagoane din aceasta garnitura.
Ulterior el a fost revopsit in schema clasica a CFR/Romvared/Gevaro. In ultimii ani de exploatare el era vopsit integral in albastru deschis si purta logoul actual al CFR.

Nu am scris seria completa la vagoane asa ca iata:
De la 51 53 89-80 001-9 la 51 53 89-80 015-9
De la 51 53 99-80 017-3 la 51 33 99-80 021-5
Si - 51 53 19-40 188-8 - clasa 1
- 51 53 19-30 190-6 - clasa 1
 
51 53 19-30 190-6 CL 1 (fost Aafld 51 53 19-40 190-4)
Vagon clasa 1 cu noua compartimente echipate fiecare cu cate sase locuri.
Seria de vagoane 40 a fost prima construita in Romania care a fost echipata cu boghiuri Minden Deutz, a caror licenta fusese achizitionata in acest scop de industria romaneasca de profil din Republica Federala Germania, cu frana de mare putere Knorr (KE-GPR) si cu sistem de ventilatie si incalzire modern cu aer modulat tip Pintsch-Bamag.
In parcul special Mogosoaia au intrat 2 vagoane 19-40, 188-8 si 190-4.















==============================================

51 53 89-80 015-9
Vagon restaurant (fab.1976) constituit in ordine - dintr-o cabina cu echipament tehnic, o sala de mese cu 36 locuri ( 6 mese a cate 4 locuri si 6 mese a cate 2 locuri) si o bucatarie.



















===============================================
51 53 89-80 013-4
Vagon salon sufragerie (fab.1973) constituit din cabina echipament tehnic, o sufragerie cu 18 scaune, un salon cu 2 masute dreptunghiulare, 2 masute rotunde, 8 fotolii si 2 canapele si un grup sanitar.


















==============================================


51 53 99-80 017-3
Vagon uzina-bagaje (fab.1973) constituit in ordine - din sala masinilor cu grup diesel-generator, o cabina de serviciu, un grup sanitar, o cabina cu rafturi pentru bagaje, si o sala a masinilor cu alt grup diesel-generator.