Vagon necunoscut

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tudor_corbul

Well-Known Member
Trenulist
9 Mai 2007
498
2
Iasi
LOCATION
Iasi
Uitandu-ma prin niste imagini decupate dintr-o agenda CFR mai veche am dat peste aceasa imagine:



Uitandu-ma mai bine vad in fundal in garnitura trenului din dreapta un vagon care mi se pare tare ciudat.



Sper sa nu fi omis vreun vagon cunoscut si sa nu-l fi recunoscut
:oops:

Stie cineva ce vagon ar putea fi?
 
In cartea domnului Mircea Dorobantu veti gasi o fotografie alb/negru la pagina 44 a trenului complet in anul 1996. Se vede si vagonul de bagaje OBB.
 
buna,

de precizat ca ÖBB nu trimitea numai Dms-ul dupa UIC Z (2) in Romania, ci mai ales un amarat de Dm UIC X din anii 1960, insa in aceeasi culoare (Komfortstufe 4) pe baza de achatgrau / umbragrau / verkehrsrot (sau dupa caz hellelfenbein / umbragrau / blutorange).
 
Ce fel de vagoane sunt (m㒠rog, au fost) acestea? Se afl㒠lâng㒠podul de la Putna Seacă’, pe dreapta cum mergi spre Mă’r㒺eşti. Scuzaţi calitatea, sunt fă’cute din mers (dimineaţa prin geamul sigilat de 20-68, la întoarcere pe geamul deschis de 20-55, dar fă’r㒠lumin㒠suficientă’):
Vag.%20vechi%20Putna%20Seaca-001.jpg


Vag.%20vechi%20Putna%20Seaca-002.jpg


Vag.%20vechi%20Putna%20Seaca-003.jpg


Vag.%20vechi%20Putna%20Seaca-004.jpg
 
hmmmm... par sa fie foste vagoane austriece, maghiare sau chiar CFR din cele vechi (cu cutie de lemn) deci ante 1914 reconstruite in anii 1960-70 cu cutie metalica.

pe vremea aceea reconstructia a "uniformizat" foarte mult aspectul vagoanelor, asa ca in spatele a ce vezi se poate ascunde un sasiu de A.B.7001 CFR de la Ringhoffer din 1902 sau un Ca al k.k.St.B din 1896 de la Staudinger sau cine mai stie ce minune...
 
Prima parte a raspunsului tau e cea corecta.

Un Ringhoffer AB 7001, chiar si dupa ce a fost trasforma intr-o cutie de cozonac, tot a pastrat ceva din eleganta intiala. Plus ca era incaltat pe boghie.
Mai sus sunt unele din raposatele BMXD pe 2 osii despre care s-a mai scris mult si pe acest forum si care au la baza vagoane austro/ungare refacute cu cutie metalica in anii '50.
 
buna baieti,

catalin, multumesc pentru precizari.

da, Radu, practic s-au pastrat numai sasiurile vechi (cu "Sprengwerk" cu tot), totul a fost "ras" de pe ele si s-a montat faimoasa "cutie de cozonac" cum bine zice catalin... dupa aceea nu se mai puteau distinge unul de altul, decat daca mai ramasesera ceva placute vechi pe sasiu...

in cam toate tarile europene a fost la fel: in Franta cu vagoanele "Romilly" si "Bruhat", in Germania de Vest cu "Umbauwagen" pe 3 si 4 osii, in cea de Est cu "Rekowagen" si "Modernisierungswagen" pe 2, 3 si 4 osii s.a.m.d.... numai ca unele reconstructii de vagoane vechi arata totusi mai bine ca altele...
 
Primul vagon e 50 53 24-26 164-1 BMXD, ex MAV Cmn 204xxx / CFR CMXD 84xxx, fabricat intre 1914-1918 la diferite fabrici (Schlick, Arad, Ganz, Gyor).
Lungimea de 15.30 m, ampatamentul de 9.30 m, 3 compartimente (apoi salon) cu 70 locuri.



In filmul Capcana mercenarilor, de la minutul 12:34 actiunea se petrece in interiorul vagonului 50 53 24-26 041-1
http://youtu.be/PW-xPW6G-pI?t=12m34s