Pro sau contra calatoriei cu vagoane salon la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ca un aspect secundar, cel putin in Romania, exista o prejudecata in ceea ce priveste vagoanele salon sau cele de tip "bouvagon", deoarece acestea erau utilizate preponderent pe anumite trasee, cei care calatoreau cu ele aveau un anumit profil (ma refer in general). Astfel, a aparut un fenomen de "respingere" sa-i zicem la nivel de subconstient. Aceasta afirmatie se bazeaza pe parerile mai multor cunoscuti, cu care am discutat despre subiect, pe o perioada foarte lunga de timp, atat inainte de era capitalista a Romaniei cat si dupa.
 
Pai da, inainte asa era, salon la 2-a si cupeu la 1-a, apoi a venit comunismu si ne-a facut pe toti egali, a bagat jigodiile in compartimente crezand ca o sa-i faca oameni civilizati, si sa vezi surpriza, jigodiile tot jigodii au ramas, ba si-au mai luat si mai mult nasu la purtare, ca doar nu mai erau jigodii, erau tovarasi cu toata lumea.
Si uite asa, la 20 de ani de atunci, inca tragem ponoasele dupa sechelele mentalitatii. Acum se vede cat de dramatic a gresit Pruteanu cand a zis ca n-o sa ne ajunga tranzitie de 10 ani, ci de 20, ca n-a gresit cu plus, a gresit cu minus.

Numai ca in lumea civilizata, fata de raiul socialist, vremurile nu au stat pe loc timp de 90 de ani, si acum singurele diferente dintre cl.I si cl.II la TGV sunt un scaun un pic mai mare, o masa un pic mai mare si o veioza, totul la un pret cu vreo 50euro mai mare, in rest tot bouvagon.
 
Shoppy iti dai seama ca tiradele de genu' asta sunt mult mai apropiate de comunism decat de o persoana civilizata?
Deci problema cu intretinerea e simpla astia de la CFR nu prea reusesc sa faca nimic calumea( sa ma ierte ceferistii da cam asa e).
Prin anii '90 cand faceam Bucuresti-Curtici si retur( nu saream peste granita)
din Buc.Nord trenul pleca ca vai de steaua lui si era international cica.In schimb cand venea de la unguri era curatenie basca la buda existau hartie igienica si sapun(care evident dispareau pana la DEva ca deh un sul de hartie era foarte scump).Deci se poate.....
Iar ca si confort daca DWA-ul cl.I ar fi avut aer conditionat si buda ecologica era pefect.Lafaiala curata intr-un vagon de 26,4m cu 9 compartimente :))
 
Problema la CFR, cred eu, este ca in mod intentionat vagoanele noastre mai vechi au fost lasate sa se degradeze, mai ales in timpul lui Mitrea. Nu de alta, dar trebuiau justificate achizitiile de seconduri din toata europa, neaparat. Sa nu mai vb. de ramele desiro... Si vad ca traditia continua, din pacate. E adevarat ca si publicul clator de multe ori este din topor, ca doar de curind am vazut vagoane noi devastate, dar nici nu se vrea ordine in domeniu...
 
Nu avea treab㒠Mitrea cu aducerea de 2nd handuri... el era (şi este) acţionar la firma de transport cu dube C&I, firm㒠a că’rei activitate a ,,debutat" pe ruta Bucureşti - Predeal - Braşov, dup㒠ce brusc Mitrea a redus drastic trenurile pe ruta Bucureşti-Braşov pe motiv c㒠erau nerentabile şi şi-a bă’tut joc de cele ră’mase, aduceţi-v㒠aminte de ,,trenurile ză’pezii" cu Desiro atât de pline c㒠nu te mai lă’sau naşii înauntru chiar dac㒠aveai bilet.
 
Era totusi ministru cand vagoanele alea de dormit au cam "disparut". Oricum ce mai conteaza, ca pina acuma nici un ministru al transporturilor nu a facut mare lucru, inafara de smenuri...
 
Si acum Mitrea e actionar la GFR, daca nu stiai. In rest, ce mai conteaza? Traim in Romania, si asta ne cam ocupa tot timpul...
 
Elef a spus:
Shoppy iti dai seama ca tiradele de genu' asta sunt mult mai apropiate de comunism decat de o persoana civilizata?
Ma bucur ca cineva isi mai aduce aminte de cum a fost, fata de cei care nu l-au trait da se imbulzesc sa zica cat de bine a fost, de parca s-ar da vreun premiu.
 
Nu inteleg de unde fetis-ul asta al CFR de a pune "vagoane comune", necompartimentate, la trenuri pe distante lungi . mi se par inconfortabile, nu prea ai loc de bagaje, stai cu prea multe persoane la un loc, si dau un acut sentiment de lipsa de intimitate (toti cei care se deplaseaza prin tren "iti trec prin batatura" ... sunt nostalgic dupa vagoanele compartimentate care aveau usi cu incuietori pe dinauntru....)
 
Mai ramane sa bage saloane si pe Bucuresti - Vatra Dornei, sa mergem la comun 11 ore, fara speranta de somn sau liniste, in ritmul manelelor rasunate din telefoanele rromilor ce urca de la Buzau.
Vad ca tendita e sa se treaca la vagoane cu 8 locuri... prin urmare au reaparut DWAurile, care, pe langa faptul ca au scaune foarte mici, sunt si inguste si nici nu poti ridica bratele sa te intinzi pe un rand de scaune. Partea frumoasa e ca se pot incuia compartimentele din interior.
 
cateva idei:

- s-a discutat despre TGV / ICE, faptul ca sunt saloane si civilizatia din ele... in primul rand, sunt saloane ca sa aiba o greutate mai mica. sunt mai civilizate pentru ca un bilet e destul de scump, si nasul nu prea stie de blat, blatisti, etc. . sunt destul de confortabile, si sa nu uitam ca 500 de km ii faci in 2 ore jumatate!
- vagoanele suburbane sunt, dupa nume, destinate traficului suburban! care este marele lor avantaj in astfel de conditii? daca e aglomeratie inghesui usor un numar mare de oameni in ele, si in general accesul in / din ele este mai usor decat din compartimentate.
- s-a mai discutat de geamuri deschise... in momentul in care aerul din vagon devine irespirabil din varii motive (care tin si de civilizatie), cauti cu disperare un geam. ca a venit vorba de civilizatie, si nasii sunt vinovati de faptul ca anticivilizatia a ajuns sa circule cu trenuri de rang superior. sa dai o caruta de bani la un tren de rang superior unde sa dai de un vagon salon cu cativa blatisti anticivilizati si ai de parcurs o distanta lunga, te face sa te intrebi cat mai costa un bilet de avion.... sau daca nu era mai bine sa scoti masina la plimbare.
-cineva spunea ca vagoanele salon incurajeaza antivandalismul prin faptul ca oricine din vagon poate observa. dar daca intr-un vagon salon e un grup de 16-20 tineri care merg la mare, cu bautura sa le tina de urat? mi-e mila si de vagon si de ceilalti calatori. asa compartimentarea ii tinea oarecum izolati, sau uniti doar pe culoar.
in concluzie, pentru un drum care dureaza 7-10-12 ore, sunt groaznice! sa nu uitam ca in prezent, pentru o familie (chiar si cu 2 membri) un drum cu masina este mai eficient decat unul cu trenul!
 
Este adevarat ca un vagon salon implica costuri mai reduse, atat la fabricatie, cat si la intretinere. Insa cred ca o pentru o companie care asa cum afirma " isi propune sa vina in intampinarea necesitatilor calatorului", o astfel de abordare a unor strategii pe termen lung este jenanta. Eu nu cred ca nu s-a studiat problema asta macar putin la nivel oficial. Si daca s-a studiat ce facem ? Mergem la mana societatii reparatoare care zice "Las' c-o sa iasa ceva fain", asa cum face cu schemele de culori de pe vagoane ? Sau venim cu un caiet de sarcini clar in care spunem ce ne doare asa cum ne zice si noua calatorul, care cica tinem cu dintii sa nu plece de la noi ?Pai tinem cont de reparator ca na...e prieten bun nenea X de la ei cu nenea Y de la noi si ne-a promis ceva frumos.

Asa se cam pun problemele. Nu intereseaza pe nimeni cerinta calatorului, asa cum nu intereseaza nici ca nu mai exista un vagon de bagaj ori ca restaurantele sunt goale din cauza ca ajungi sa dai 8 lei pe o Cola la jumate.E normal, doar livrarea produselor in vagon e scumpa...ne costa mult....de parca nu tot un ciumpalac cu duba vine sa-l livreze, iar in vagon nu tot doi ciumpalaci pe post de vanzatori sunt. La fel nu intereseaza pe nimeni nici ca eu, calator care vin cu o cerinta clara sunt contrat jenant cand cer locul X din vagonul Y, cu o scuza gen "nu ma lasa programul". Imi vine sa-i zic aleia "Ba te lasa, dar esti prea proasta sa accesezi meniul Help si sa vezi cum!".Multe chestii....ca faci 17 ore de la Mangalia la Satu Mare, ca intr-un tren de noapte gen Brasov-Suceava nu exista vagon de dormit, ca riscul sa fii injunghiat si omorat de doi cretini pe peronul unei gari e mai mare decat intr-un cazino ori ca vrei nu vrei intotdeauna trebuie sa asisti la un circ gratuit in tren. Toate astea pe banii tai desigur !

Exact asa se pune problema si aici.Daca ar fi fost o companie serioasa, CFR Calatori ar fi tinut cont de aceste "inconveniente".Recent am aflat ca din 120 de rame Desiro, aproape jumatate din ele se afla retrase din servici din motive gen " nu avem ulei de care trebuie". Desi bani sa se cumpere au fost. Faptul ca tot ce se face se face exact pe dos, denota gradul de interes care zace in aceasta companie. De la A la Z.

Nu demult am fost NEVOIT sa calatoresc cu un etajat din asta modernizat de la Pascani la Adjud.Trenl avea doua vagoane, grad de umplere cam jumatate, din 4 WC-uri functiona unul, fisa de incalzire tren de la locomotiva, era conectata, incalzirea nu iar usile de acces la holul vagonlui 1 deschise.Nu vorbesc de mizeria care domnea in ambele vagoane, de faptul ca rulajul era INFECT si de ce nu de faptul ca desi am platit, am fost obligat sa am parte de circul, mirosul, marlania si manelele unor infecti care n-au platit. Intreband seful de tren de ce nu functioneaza incalzirea, mi se raspunde ca "o sa porneasca" ( eu nu te-am intrebat daca o sa porneasca, ci de ce n-a pornit...ma rog, e greu pentru unii ).

La plecarea din Adjud spre Brasov, vagon compartimentat, incalzit, curat, echipa de tren care desi greu de crezut n-a acceptat in repetate randuri mita de la mai multi calatori, actionand in a le taia bilet si ajuns timpuriu cu 6 minute in Brasov, datorita unui mecanic care inca mai crede probabil in ideea ca "ce dai aia primesti".Adica daca duci trenul in bataie de jos, la fel vei fi si tu tratat.

Deci, daca vrem se poate.

E normal ca am avut si experiente placute in salon, insa majoritatea au fost neplacute.Atitudinea maselor am observat ca e similara, prin urmare am toata convingerea ca saloanele n-au ce cauta in Romania, tara unde multi ar trebui legati de maini si transportati in vagoane Ggs, nu in AVA200 sau IVA.
 
Sulzer1150 a spus:
Asa se cam pun problemele. Nu intereseaza pe nimeni cerinta calatorului, asa cum nu intereseaza nici ca nu mai exista un vagon de bagaj ori ca restaurantele sunt goale din cauza ca ajungi sa dai 8 lei pe o Cola la jumate.
Pă’i de aia se şi pun numai pe IC... dup㒠principiul ,,ai bani de IC, înseamn㒠c㒠îţi permiţi o cafea pe Dorobanţi, implicit ţi-o permiţi şi de la vagonul restaurant". Restul trenurilor au staţionă’ri destul de mari în anumite gă’ri (mereu aceleaşi... o cotiza cineva de la vreun chioşc? Sau o fi chioşcu' lu' şefu' de gară’, prieten cu X-ulescu de la Regională’?) cât s㒠fugi s㒠îţi iei o cafea şi un sandviş, ca s㒠te poat㒠,,opera" la bagaje în timpul ă’sta.
George Tofan a spus:
Recent am aflat ca din 120 de rame Desiro, aproape jumatate din ele se afla retrase din servici din motive gen " nu avem ulei de care trebuie". Desi bani sa se cumpere au fost. Faptul ca tot ce se face se face exact pe dos, denota gradul de interes care zace in aceasta companie. De la A la Z.
Mai pune-le la socoteal㒠şi pe alea cu roţile uzate (nu mai zic de vagoane).
Nu s-a fă’cut niciodat㒠un caiet de sarcini corespunză’tor nevoilor... ci doar produselor pe care le vinde/intermediaz㒠firma X a lui Y care e prieten cu ministrul Z. Dac㒠a venit unul şi a zis ,,eu asamblez Desiro" s-au luat Desiro. A venit dup㒠aia altul şi a zis ,,eu repar rame Z" şi s-au luat rame Z. Ce dac㒠crap㒠pe macazele de intrare din Gara de Nord şi blocheaz㒠tot traficul o juma' de oră’? Who cares?
Mai nou a venit unul şi a zis ,,eu produc locomotive". S-a întocmit urgent caietul de sarcini, care era copy-paste din fişa tehnic㒠a locomotivei (ştiţi la ce m㒠refer). Mâine-poimâine o s㒠vin㒠unul şi o s㒠zic㒠,,eu produc osii montate pentru ecartament de 760 mm" şi s㒠vezi cum o s㒠se apuc㒠CFR-ul s㒠modifice ecartamentul.
George Tofan a spus:
Intreband seful de tren de ce nu functioneaza incalzirea, mi se raspunde ca "o sa porneasca" ( eu nu te-am intrebat daca o sa porneasca, ci de ce n-a pornit...ma rog, e greu pentru unii ).
Poate e defect㒠(se întâmplă’) sau nu e pornit㒠de la locomotiv㒠(şi asta se întâmplă’). Desigur, cea mai bun㒠soluţie e s㒠te duci la panou s㒠o porneşti şi s㒠vezi dup㒠aia dac㒠ia foc vagonul, porneşte încă’lzirea sau nu se întâmpl㒠nimic. Doar mergi cu C.F.R. Că’lă’tori, nu cu Regiotrans, s㒠nu zic O.B.B.. E drept, şi O.B.B. are multe saloane (de fapt, în afar㒠de vagoanele româneşti care vin pe Dacia, alte compartimentate nu am vă’zut în toat㒠Austria), dar la ei nu vine naşul, ci conductorul, la ei dac㒠ai haine jegoase şi puţi de la o poşt㒠nici nu intri în gar㒠(nu mai zic de tren), iar sacii cu brânză’, dac㒠sunt curaţi şi nu miros îi bagi la vagonul de bagaje, nu îi pui în salon s㒠put㒠tot vagonul. C㒠de nu... s㒠zicem c㒠amenzile sunt destul de mari s㒠te descurajeze.
George Tofan a spus:
La plecarea din Adjud spre Brasov, vagon compartimentat, incalzit, curat, echipa de tren care desi greu de crezut n-a acceptat in repetate randuri mita de la mai multi calatori, actionand in a le taia bilet
Am întâlnit şi eu odat㒠o echip㒠incoruptibilă’, pe un personal Alunu-Rm. Vâlcea... ,,hai c㒠v㒠tai bilet la preţ de casă’, eu trebuie s㒠justific cumva banii luaţi".
George Tofan a spus:
E normal ca am avut si experiente placute in salon, insa majoritatea au fost neplacute.Atitudinea maselor am observat ca e similara, prin urmare am toata convingerea ca saloanele n-au ce cauta in Romania
N-au ce că’uta din cauza că’lă’torilor... câteva supracontroale serioase (şi amenzile de rigoare) ar rezolva problema. Da' n-ai cu cine... cum poţi tu s㒠îl convingi pe naşu' s㒠taie bilete de 5 RON în loc s㒠accepte 1 RON? Poate doar dac㒠te apuci şi îi dai afară’, îns㒠C.F.R. Că’lă’tori e societate de stat, nu poţi s㒠angajezi alţi oameni decât prin concurs şi dup㒠ce se termin㒠criza (momentan angajă’rile în toate sectoarele bugetare sunt blocate). în concluzie... ori n'ai cu cine, ori - dac㒠ai cu cine - n'ai de ce, c㒠merge şi aşa.

George Tofan a spus:
tara unde multi ar trebui legati de maini si transportati in vagoane Ggs, nu in AVA200 sau IVA.
Mai bine in I-uri, c㒠cadavrul (fie el şi viu) daca e ingheţat nu pute :evil:
 
Apropo de nasi si bilete. voi ati vazut cat trebuie sa scrie la al bilet taiat in tren?! am patit de doua ori faza la mare: am venit pe ultima suta de secunde in gara, n-am avut timp sa luam bilet in gara, ne-am urcat in tren; a venit nasul, bilet personal suprataxa, sa scoatem banii. noi oameni cu buca, ne-am conformat, i-am dt banii. dupa ce scrie 5 minute la UN bilet (eram 6), se lasa pagubas si ne da biletul ala si diferenta de bani intre bilete si mers cu nasul.

alta data, a venit nasul, ne-a luat tare ca biletul costa x lei de persoana (in constanta, pentru mangalia din cate stiu e regim de personal; nasul nu, ne ia bilet de rapid cu suprataxa, pe motiv ca luam bilet din tren - adica 25 lei de persoana (250 mii!!). va rog sa confirme cineva daca asa e sau doar vroia sa ne sperie). noi 6 - OK, ne-am suit, nu am luat bilet, sa ne taie bilete si dam banii. da sa se apuce de scris, noi scotoceam prin portdocumente, buzunare, sa dam banii. daca vede ca nu o dam in miloaga si nu tine faza, baga carnetul in buzunar si negociaza un 5 lei de om parca. i-am dat, asta a fost tot.

concluzia: decat sa scrie biletele alea la x oameni, mai bine ia spaga si nu pierde 20 de minute din viata. si asta e o problema.

p.s. austria e tara mica, ca si arie cred ca e o treime din romania. deci distante mai mici, linie buna...
 
Pai Austria e tara mica, de aia 90% din trenuri merg spre Germania, Italia etc. Oricum, de la un capat la altul al Austriei faci cam cat de la Craiova la Oradea, deci destul. Vorbesc de distanta, timpii de parcurs sunt mult mai buni, desi Austria e tara muntoasa (deci ai nevoie de multe lucrari de arta ca sa faci o linie dreata sau cu curbe cat-de-cat acceptabile).
S㒠facem comparaţie:
Innsbruck (Austria) - Muenchen (Germania), 159 km, numai trenuri regionale (oprire în toate staţiile): mers cadenţat: din 2 în 2 ore Innsbruck - Muenchen operate de DB (Loco+vagoane push-pull), din 2 în 2 ore automotoare Talent ale OBB care merg doar de la Innsburck la graniţă’. Desigur, biletele sunt comune. Linia trece prin munţi, numai între Innsburck şi Seefeld-in-Tirol, 25 km, fiind 14 tunele, 4 galerii si peste 10 viaducte (!). Timp total de parcurs: 3 ore (TREI ORE)

Bucureşti Nord - Braşov, 166 km, tren IC: 1 tren pe zi, doar câteva opriri. 166 km, din care porţiune mai grea doar vreo 60 km, cu 2 tunele şi câteva podeţe plus panta de la Timiş. Timp de parcurs: 2 h 50 min (DOUĂ ORE şi CINCIZECI minute). Sub IC nu mai zic, c㒠personalul face aproape 5 ore.
Salon DB pentru Innsbruck-Muenchen: simplu, decent, curat, în niciun caz fă’cut s㒠îţi ia ochii şi dotat cu multe chestii care nu sunt necesare. Iar că’lă’torii... nemţi, austrieci şi turişti. Niciunul cu seminţe, manele, ori certat cu să’punul.
50_80_22_34_059_2_rb5424innsbruck_hbf_muenchen_hbf_innsbruck_004_928.jpg

Salon OBB pentru trenuri regional şi S-Bahn: seamă’n㒠puţin cu 20-68-ul nostru paşcanizat, care circul㒠pe Rapid:
50_81_26_33_098_6_wienwbf_003_173.jpg
 
Nu stiu de ce redeschidem discutia aceasta interminabila, mai ales cu tema "nu poti dormi pe 4 randuri de scaune".

Fratilor, pentru dormit se folosesc vagoanele cuseta si de dormit.
Nu vreau sa mai vad discutii de genul asta, serios, vreau sa cred ca suntem in stare sa ne civilizam putin.
 
Scump domne scump la cuseta/dormitor, cum adica, ataci dreptul omului de a traversa tara la pret de nimic, la viteza de melc si la conditii de grajd, cum iti permiti sa ceri poporului sa se civilizeze, cum mi s-a aruncat si mie in fata tot pe acest forum in legatura cu asta, esti un bosorog comunist care traieste pe spatele tineretului.
(mesajul acesta este un pamflet)
 
Sinceri am mari indoieli legate de data ( exprimata in decenii ) in care va aparea o bruma de civilizatie pe plaiurile mioritice.

Daca calatoresti pe distante mari, nu mi se pare scumpa calatoria la cuseta/dormitor. Anul trecut am venit de pe litoral cu vagon de dormit si diferenta s-a vazut : conditii excelente, rulaj bun al vagonului si posibilitatea de a dormi in conditii bune. Pretul a fost de 46 Ron in plus fata de pretul biletului la clasa a doua pe relatia Constanta-Brasov. Raportati la orice si deduceti ca e fix-pix diferenta asta, mai ales raportat la conditii.Nici cu masina nu renteaza, atat timp cat condusul numai odihna nu e. Eu chiar evit sa ma duc cu masina pe distante mari, preferand u vagon de dormit in care pot ajunge odihnit la locatia cu pricina.

Normal ca se arunca aia "pai da, dar daca merg de la Suceava la Adjud, platesc mult si nu renteaza". Pai da, dar atunci nu dormi, ca trenul face 2 ore jumate si ala numai somn nu e. Deci nu dormi.

Doar ca romanului, ii place sa se simta confortabil oriunde, simtindu-se ca la mama lui acasa, ignorand prostul gust, marlania si nesimtirea de care da dovada atunci cand altul e obligat sa se aseze unde el si-a pus "..." pline de noroi acum 5 minute. Mie mi s-a facut scarba sa tot vad prin trenuri tot felul de personaje intinse pe banchetele vagoanelor de clasa, de parca ar fi vagon de dormit.Iar din motivul asta ma bucur ca s-au pus saloane.

Pana nu ne vom schimba aceasta mentalitate de "...", nu putem pretinde conditii de business class. N-o sa-ti dea nimeni atat timp cat nici tu nu dai.