Sulzer1150 a spus:
Asa se cam pun problemele. Nu intereseaza pe nimeni cerinta calatorului, asa cum nu intereseaza nici ca nu mai exista un vagon de bagaj ori ca restaurantele sunt goale din cauza ca ajungi sa dai 8 lei pe o Cola la jumate.
Păi de aia se şi pun numai pe IC... după principiul ,,ai bani de IC, înseamnă că îţi permiţi o cafea pe Dorobanţi, implicit ţi-o permiţi şi de la vagonul restaurant". Restul trenurilor au staţionări destul de mari în anumite gări (mereu aceleaşi... o cotiza cineva de la vreun chioşc? Sau o fi chioşcu' lu' şefu' de gară, prieten cu X-ulescu de la Regională?) cât să fugi să îţi iei o cafea şi un sandviş, ca să te poată ,,opera" la bagaje în timpul ăsta.
George Tofan a spus:
Recent am aflat ca din 120 de rame Desiro, aproape jumatate din ele se afla retrase din servici din motive gen " nu avem ulei de care trebuie". Desi bani sa se cumpere au fost. Faptul ca tot ce se face se face exact pe dos, denota gradul de interes care zace in aceasta companie. De la A la Z.
Mai pune-le la socoteală şi pe alea cu roţile uzate (nu mai zic de vagoane).
Nu s-a făcut niciodată un caiet de sarcini corespunzător nevoilor... ci doar produselor pe care le vinde/intermediază firma X a lui Y care e prieten cu ministrul Z. Dacă a venit unul şi a zis ,,eu asamblez Desiro" s-au luat Desiro. A venit după aia altul şi a zis ,,eu repar rame Z" şi s-au luat rame Z. Ce dacă crapă pe macazele de intrare din Gara de Nord şi blochează tot traficul o juma' de oră? Who cares?
Mai nou a venit unul şi a zis ,,eu produc locomotive". S-a întocmit urgent caietul de sarcini, care era copy-paste din fişa tehnică a locomotivei (ştiţi la ce mă refer). Mâine-poimâine o să vină unul şi o să zică ,,eu produc osii montate pentru ecartament de 760 mm" şi să vezi cum o să se apucă CFR-ul să modifice ecartamentul.
George Tofan a spus:
Intreband seful de tren de ce nu functioneaza incalzirea, mi se raspunde ca "o sa porneasca" ( eu nu te-am intrebat daca o sa porneasca, ci de ce n-a pornit...ma rog, e greu pentru unii ).
Poate e defectă (se întâmplă) sau nu e pornită de la locomotivă (şi asta se întâmplă). Desigur, cea mai bună soluţie e să te duci la panou să o porneşti şi să vezi după aia dacă ia foc vagonul, porneşte încălzirea sau nu se întâmplă nimic. Doar mergi cu C.F.R. Călători, nu cu Regiotrans, să nu zic O.B.B.. E drept, şi O.B.B. are multe saloane (de fapt, în afară de vagoanele româneşti care vin pe Dacia, alte compartimentate nu am văzut în toată Austria), dar la ei nu vine naşul, ci conductorul, la ei dacă ai haine jegoase şi puţi de la o poştă nici nu intri în gară (nu mai zic de tren), iar sacii cu brânză, dacă sunt curaţi şi nu miros îi bagi la vagonul de bagaje, nu îi pui în salon să pută tot vagonul. Că de nu... să zicem că amenzile sunt destul de mari să te descurajeze.
George Tofan a spus:
La plecarea din Adjud spre Brasov, vagon compartimentat, incalzit, curat, echipa de tren care desi greu de crezut n-a acceptat in repetate randuri mita de la mai multi calatori, actionand in a le taia bilet
Am întâlnit şi eu odată o echipă incoruptibilă, pe un personal Alunu-Rm. Vâlcea... ,,hai că vă tai bilet la preţ de casă, eu trebuie să justific cumva banii luaţi".
George Tofan a spus:
E normal ca am avut si experiente placute in salon, insa majoritatea au fost neplacute.Atitudinea maselor am observat ca e similara, prin urmare am toata convingerea ca saloanele n-au ce cauta in Romania
N-au ce căuta din cauza călătorilor... câteva supracontroale serioase (şi amenzile de rigoare) ar rezolva problema. Da' n-ai cu cine... cum poţi tu să îl convingi pe naşu' să taie bilete de 5 RON în loc să accepte 1 RON? Poate doar dacă te apuci şi îi dai afară, însă C.F.R. Călători e societate de stat, nu poţi să angajezi alţi oameni decât prin concurs şi după ce se termină criza (momentan angajările în toate sectoarele bugetare sunt blocate). în concluzie... ori n'ai cu cine, ori - dacă ai cu cine - n'ai de ce, că merge şi aşa.
George Tofan a spus:
tara unde multi ar trebui legati de maini si transportati in vagoane Ggs, nu in AVA200 sau IVA.
Mai bine in I-uri, că cadavrul (fie el şi viu) daca e ingheţat nu pute :evil: