Pro sau contra calatoriei cu vagoane salon la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
bey fratilor voi pe ce lume sau in ce tara va credeti ? :p
suntem in rromania, deci orice logica empirica se exclude (mai curand ai sanse sa nimeresti realitatea considerand varianta logica si negand-o)
bouvagon scrie pe noi, de aia n-am mai mers cu trenul de vreo jde ani de zile (si tare as avea chef, macar asa de placerea trenulistului, dar cand aud ce minunate sunt conditiile, imi trece instant)
 
Totul a inceput cu celebra si scarboasa sageata albastra, nu a contat ca e automotor de scurt parcurs, au bagat IC, R, mai tarziu A si P pe orice distanta, chiar daca era electrificata linia :confused: . Apoi de ceva vreme au facut comanda la toti doar de vagoane salon :-x . Orice licitatie de 200-500 vagoane noi sau modernizate trebuiau sa fie salon(sa le iasa comisionul).
Avand in vedere ca la CFR se anunta o noua scumpire, vom avea preturi de lux si conditii de vaci :lol: . Si alea au conditii mai bune cand sunt transportate
 
Apropo de bou-vagoane... am fost plecat o să’ptă’mân㒠la mare, cu trenul. Nu, n-am înnebunit, nu am mers cu CFR Că’lă’tori, ci cu ramele RIO de la Regiotrans... scuanele erau confortabile, era destul de liber, aveam parte de muzic㒠bun㒠în difuzoare, geamurile se deschideau, iar la întoarcere am nimerit RIO 03 cu aer condiţionat... şi totul la preţ de accelerat, fă’r㒠manele, ciori, seminţe, jeg, blatişti ş.a.m.d.. Concluzia e simplă’: personalul de tren conteaz㒠foarte mult... dac㒠îi pui s㒠plă’teasc㒠bilet şi îi amendezi când fac mizerie, vor pă’stra vagoanele în condiţii bune şi nu vor deranja liniştea celorlalţi că’lă’tori, chiar şi într-un bou-vagon.
 
Am mers cu trenul in Germania, Olanda, Franta, Danemarca, Suedia, Elvetia si Italia. Cu exceptia a 2 sau 3 trenuri in Italia (IC Bologna-Firenze si Expres de noapte Roma - Pisa si Torino -Regio Calabria) si a CNL-ului Amsterdam-Copenhaga (un vagon vechi de la DB, teribil de incomod si de jegos) TOATE vagoanele erau de tip salon. Ca parere strict personala, cele mai impersonale si incomode sunt in Olanda si Germania, cele mai neingrijite in Italia iar atmosfera cea mai calda si senzatia maxima de comfort am simtit-o in X2000 in Suedia.
Bineinteles ca am avut parte si pe acolo de nesimtiti care vorbeau de ii auzea tot vagonul, de tot felu de dubiosi care se ascundeau cand aparea nasul, de betivi si cate si mai cate, dar una peste alta, nu ma dernajeza vagonul necompartimentat, m-am obisnuit si mi-se pare firesc.
Cum zicea cineva pe acest topic, nici la avion n-ai salon, exceptie doar First Class-ul pe unele rute long-haul :D
 
Totusi am fost printre primii care au ales calatoria la salon, dar asta inainte de a se inventa jegul de muzica numita manele si telefoanele cu muzica ce fac calatoria imposibil de suportat :D . Era prin 1997 cand de la Intorsura Brasovului veneam la Brasov la 8 dimineata iar de acolo aveam doua variante:
1. Traianus, mai devreme, parca la 8:30 ce ajungea la Arad pe la 14:00 cu vagoane salon MAV si cu mai putine opriri
2. Pannonia, mai tarziu dar cu AVA200 sau Corail daca nu erau inca facute :D . Pleca la 9:30 si ajungea la 15:30, cu opririle de azi :D
Desi alegeam Traianus aproape de fiecare data, puteam si sa dorm linistit intins pe 2 scaune unul langa altul, nu era galagie, lumea stia sa nu urle, sa nu faca galagie. Daca ma uit bine si acum aceleasi vagoane le are Traianus dar merge la Timisoara :D
 
Nu-mi plac deloc necompartimentatele. înţeleg utilitatea vagoanelor salon pt. trenuri de navetişti sau trenuri pe distanţe scurte, dar în rest e normal cu compartimentate.
Mai ales c㒠eu când merg cu trenul stau de obicei pe coridor, nu în compartiment. în curând am s㒠devin fan al transportului auto.
 
buna,
dar în rest e normal cu compartimentate.

mai uite-te si in afara Romaniei. in general nu exista "e normal", lumea evolueaza, civilizatia si nivelul de civilizatie de asemenea, ar trebui sa le urmeze si mentalitatile... si din pacate cu acestea in Romania e cel mai greu.

vagoanele salon pentru trenuri de lung parcurs au aparut in Elvetia in 1939 (LS), in Franta in 1964 (USI), in Germania in 1952 (Ypsilon-Ludwig) si pe IC in 1978 (Bpmz291). nu a fost usor sa te obisnuiesti cu ele niciunde, insa a fost si acesta un mod de socializare al populatiei, care i-a obligat pe oameni sa invete sa se respecte unii pe altii si sa traiasca impreuna, chiar daca aveau niveluri sociale diferite.
 
M-am uitat şi eu afară’... aşa c㒠am mers cu un EC de la Praga la Budapesta (venea de undeva din Germania) şi era jumate compartimentat, jumate salon... din fericire am avut loc la compartiment, dac㒠nu aveam oricum m㒠duceam la compartiment 8)

Cred c㒠motivul pentru care s-a trecut la salon a fost de simplificare a întreţinerii.. nu mai ai 10 - 11 potenţiometre pentru încă’lzire/ră’cire, nu mai ai o groaz㒠de pereţi, uşi, ai mai puţine corpuri de iluminat, poţi s㒠informezi toţi că’lă’torii cu doar 2 afişaje interioare... şi mai poţi şi s㒠pui camere video în vagon să’-l vezi pe naşu' cum ia şpag㒠(m㒠refer, evident, la cazurile de la noi) şi pe piranda cu 7000 de puradei cum juleşte câte un celular de pe mă’suţa vreunui neatent.
 
Horia_Radulescu a spus:
buna,
dar în rest e normal cu compartimentate.

mai uite-te si in afara Romaniei. in general nu exista "e normal", lumea evolueaza, civilizatia si nivelul de civilizatie de asemenea, ar trebui sa le urmeze si mentalitatile... si din pacate cu acestea in Romania e cel mai greu.

vagoanele salon pentru trenuri de lung parcurs au aparut in Elvetia in 1939 (LS), in Franta in 1964 (USI), in Germania in 1952 (Ypsilon-Ludwig) si pe IC in 1978 (Bpmz291). nu a fost usor sa te obisnuiesti cu ele niciunde, insa a fost si acesta un mod de socializare al populatiei, care i-a obligat pe oameni sa invete sa se respecte unii pe altii si sa traiasca impreuna, chiar daca aveau niveluri sociale diferite.

Åži dac㒠în Vest s-au fă’cut şi greşeli, noi trebuie s㒠le copiem? :huh: