Pro sau contra calatoriei cu vagoane salon la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Singurul motiv pentru care "noua" nu ne plac vagoanele salon este faptul ca "noi" nu suntem civilizati, si cu asta am zis tot.

Ne place sa stam la cutie in compartimente ca asa am fost invatati, si daca se poate sa nu fim vazuti de nimeni ce facem.

Eu personal consider de bun augur orientarea spre vagoane salon, cum de altfel se intampla si in tarile civilizate, avantajele sunt ca poti sa iti lasi mai linistit bagajul daca vrei sa mergi pana la baie, nu stai stresat sa nu adormi ca te fura cineva (bineinteles daca nu esti singur in vagon), riscul de deteriorare a vagonului de catre persoane rau intentionate scade foarte mult,
singurul dezavantaj e ca te deranjeaza mai usor calatorii necivilizati, sa speram ca si asta se va ameliora cu timpul.
 
Da, am gasit piesa dar mai imi trebuie ceva cablaj prin alt loc(mai lung) ca facea scurt :( Acum firele spunea ca mi le aduce azi cineva, deci de maine ies la lupta in gara cu aparatul meu favorit :lol:
Ca sa revin la topic am uitat sa zic si cea mai mare nemultumire: nu se pot da scaunele pe spate la vagoanele astea reconditionate sau recontruite cum doriti :p

P.S. Florine, cu tristete iti spun ca eu cred ca mai repede se distrug vagoanele si se caseaza decat sa scapam de cocalari si smecheri care trebuie sa ne puna manele pe tren. Poate daca ar trece toti la masini, dar nu vad tiganii ce fura de pe trenuri sa treaca la masini vreodata(apropo atentie la bagaje)
 
@delly: inainte de 1990 nu aveam vagoane apte de mai mult de 140 km/h... degeaba era buna infrastructura. Acum avem vagoanele... si ne uitam la ele si le admiram in toata splendoarea lor la 50 km/h.

@Florinn: cum poţi tu s㒠dormit într-un vagon salon?! Eu, la 1,80, de-abia m㒠întind pe cele 4 locuri dintr-un compartiment, d'apoi pe doar 2. Cu bagajul e relativ, c㒠chiar dac㒠vine hoţu' cât eşti la bud㒠(care, apropo, are o cabin㒠mai spaţioas㒠decât la 21-47 origional) poate s㒠fure liniştit, c㒠nimeni nu îndră’zneşte s㒠zic㒠ceva.
Nu mi-au plă’cut şi nu îmi plac vagoanele salon, oricât de confortabile ar fi... una e s㒠stai la comun în bou-vagon cu înc㒠60-70-80 de că’lă’tori gă’lă’gioşi şi alta e s㒠stai cu maxim 7, pe care mai poţi s㒠ţi-i şi alegi când e trenul mai liber sau poţi chiar s㒠fi singur în compartiment... şi dac㒠e 21-80 scoţi pă’trata şi încui compartimentul şi te doare dup㒠aia într- anumit㒠parte a corpului de boschetari, cerşetori, pă’să’ri dă’ună’toare culturilor agricole, orbi surdo-muţi care te înjur㒠dac㒠le dai 1 RON în loc de 5 RON şi restul faunei care mişun㒠prin trenuri. La restul vagoanelor compartimentate e invers, laşi bgajul şi când mergi la bud㒠stingi lumina, tragi perdeaua şi încui uşa din afară’, c㒠cheie pă’trat㒠mai are naşu' care oricum, la trenurile de noapte, mai aţipeşte şi el între staţii, deci nu o s㒠intre în compartiment în alea 5 minute cât eşti la budă’.

Remar Paşcani nu ştiu ce suburbane o face, dar au cumpă’rat multe 21-47/57 de la C.F.R.. Tare îmi e c㒠pe alea o s㒠le refac㒠şi o s㒠le revind㒠C.F.R. Că’lă’tori, dup㒠cum e şi cu 20-68-urile.

@srazvi: las㒠că’-s mai bune aşa locurile la 21-47 modernizat... numai trebuie s㒠stai faţ㒠în faţ㒠cu toţi cocă’lari, ba ai şi loc pentru picioare mai mare (sub scaunul din faţă’, oarecum relativ la poziţia picioarelor celui din faţă’, dar tot e mai bine decât faţ㒠în faţă’).
 
Da, si mie imi place mai mult amenajarea actuala la 21-47 decat la cel clasic. Unde mai pui ca s-a pastrat si culoarea albastra, deci mie unul imi place foarte mult.A fost o surpriza placuta cred ca pentru multi.

Din pacate trebuie sa blamez si eu vagoanele salon. Eu unul n-am agreat niciodata acest tip de vagon. In primul rand din cauza galagiei unei mase mari de calatori (inevitabil) iar in al doilea rand, din cauza ca esti obligat sa suporti o temperatura reglata fix de cineva.

Am calatorit ultima oara cu un etajat modernizat...jalea de pe lume : in Bucuresti am urcat, era o caldura infernala. Pe drum s-a facut un frig in vagon iar in Sinaia am coborat sa trag cateva poze si m-a luat durerea de cap instant. Si aici exclud din calcul faptul ca ma doare spatele si fundul si acum de la scaunele alea infecte. Asta pentru ca vorbesc doar de salon in ansamblu. Nu mai pun nici faptul ca in Campina s-au urcat niste infecti de la ISAF, care nici macar n-au autorizatii de drum, care beau vin, mancau si scuipau seminte pe jos si faceau o galagie de se auzea din WC cu usa inchisa. Cand a venit nasu' dadeau din colt in colt cu texte gen "hai sefu' ca santem si noi ceferisti, va rugam frumos!".

La Sinaia m-am pus frumos in vagonul ReDeGist de a-ntaia : scaune moi, liniste, se putea mentine o atmosfera placuta si aer curat deschizand geamul si tot ce trebuie. Binenteles ca a venit nasul si m-a intrebat de ce m-am mutat din citez " vagonul ala frumos".Zic "imi cer scuze, dar alea sunt conditii de doi bani; eu nu platesc ca sa ma umilesc si nici sa-mi stric sanatatea.S-a uitat cuidat, si a plecat.

Eu unul nu dau compartimentele pe nimic. Nu ma intereseaza "standardele" si "civilizatia". Daca aceste aspecte impun saloane si asfel de porcarii, nu inseamna ca eu trebuie sa ma aliniez cu niste chestii impuse de niste ciumpalaci. Cred ca intr-un tren ar trebui sa existe atat vagoane cu compartimente astfel incat calatorul sa poata alege. Bine, la noi X-sell din pacate nu permite alegerea locurilor : o alta palma pe obrazul CFR care nici in aceasta privinta nu poate veni in intampinarea clientului care vine cu o cerinta ferma...asta e.
 
Si va mai prezint un incovenient legat de salon, ce faci in cazul in care la iesirea din Bucuresti, vine un proiectil de la glumetii de cartier si-ti sparge geamul :?: !
La compartimentate, mi-a fost simplu, am schimbat compartimentul, dar ma gandesc ce m-ar fi asteptat pana la Timisoara, cl.aIa la (-)10grd.C :!:
 
Tin minte acum doi ani cand am mers cu TGV si ICE ce lume civilizata era pe vagoanele salor ale trenului de mare viteza si la noi cand macar prin 1999 cu Traianus macar nu erau toti cu telefoane cu muzica si samantari :evil:
Acum e jale, am mers cu IC de Teius care se combina cu ala de Oradea car se combina cu ala de Targu Mures :D si dupa 12 ore am ajuns la Bucuresti cu creierii terci, plin de tigani ce mergeau de la Arad la Brasov cu nasul, plin de manele, plin de mizerie. Culmea eu jucam carti cu tiganii :lol: si le-am zis sa opreasca muzica, considerandu-ma de-al lor m-au ascultat si au lasat si semintele. Sa plateasca bilet nu am reusti sa-i comving. Deci cam asta e acum la noi cu vagoanele salon cu care in afara, la civilizatie calatoresti cu placere, la fel si cu masina, aici e teroare.

@George brasovean: Probabil de aceea am ura mea fata de dimitroave, ca sunt verzi(cu scaune de plastic si wc turcesc) si erau albastre, mie neplacandu-mi deloc verdele de nici o nuanta.
@Dragos: La 20-47 ziceam doar ca navetist, fiind mai multi ne adunam 6-7 si puteam discuta linistit, nu 2 cate 2 :D
@George banatean: pai ce sa faci, ingheti sau te muti :D

Revenind la expozitia din zilele acestea trebuie sa recunosc ca nu e ceva ce te da pe spate, doar Regiotrans care sper sa se raspandeasca peste tot, macar sa fie un tren curat fara toate jegurile de calatori dubiosi. Cred ca nu vagoanele trebuie schimbate ci tocmai persoanlul, majoritatea intrand in sistem pe pile si nefacand nimic bun cu care imaginea CFR sa fie mandra, era o vorba ca CFR e a doua armata, acum sunt 3 CFR dar niciuna nu mai e ce-a fost. Noroc cu cei cativa ce chiar merita sa fie la CFR(daca nu-i ia privatii) ca mai acopera golul din imaginea pe care o aveam despre ceea ce erau caile ferate
Adica m-am saturat de toti spagarii si hotii de la CFR :roll:
 
Bine, nu putem compara civilizatia din vest cu cea de la noi. Chiar si la Italieni, care sa zicem ca sunt mai "estici" n-am vazut scandal sau mirosuri in tren, in ciuda faptului ca erau si persoane mai colorate in tren.Numai la noi se intampla toate.

Cat despre Dimitrov ce sa zic. Mie imi plac.Scaunele din Dimitrov mi s-au parut mai confortabile ca cele din etajati ( si nu zic la misto). Despre culori cred ca e ca si despre gusturi, cu mentiunea ca fiecare culoare arata frumos daca este utilizata cu bun gust si unde trebuie.
 
Abundenta de vagoane salon are la baza mai degraba costul mai scazut de realizare, decit influenta lumii civilizate. Oricum, e inadmisibil ca trenuri cu rangul suprem (ex IC Bucuresti-Oradea) sa nu aiba vagoane compartimentate. Am vazut bebelusi care au plins ore in sir, speriati de agitatia din groapa comuna. In plus mai circula oameni in virsta care pur si simplu nu suporta aglomeratia. Ar fi cazul sa se renunte la obligativitatea ridicola a rezervarii locului. Sa se introduca vagoane salon (mai ieftine) pentru cei care nu vor loc rezervat, si vagoane compartimentate pentru cei cu loc rezervat, plus lauze, oameni in virsta, handicapati etc. Scuze daca am facut OT
 
Singurul motiv pentru care noua nu ne placa vagoanele salon este ca sunt extrem de incomode. Asta o spun ca om care a calatorit cu trenul de la cateva luni (mama era sa ma 'scape' intre linii la Ploiesti Triaj, ca acolo lucra). Nu o sa dau confortul de la un vagon nemodernizat fie el cl.1 sau 2 pe acele canapele incomode de la salon sau compartimentate. La cei prin tarile civilizate nu stai atatea ore prin tren. Nu zic, arata bine, performante, pacat ca nu au pe ce sa circule.
 
Arata ca niste autocare inghesuite. este inadmisibil. oricat de suburbane ar fi. Am mers "decent" cu intercity la preturi astronomice si am fost "aruncat" intr-un salon cu 4 scaune fata in fata si cu o masa pe mijloc pe care daca pui doua laptopuri nu mai ai loc nici de un pix. Este bataie de joc din partea CFR sa scoata de pe trenurile de rang superior vagoanele compartimentate. Mai mult de atat cred ca este vina comunitatii europene care elaboeaza tot felul de norme tampite pur si simplu. toata stima pentru intentie, arata bine toate vagoanele dar atat. confort canci. mi-e dor de canapelele maro cu arcuri...
 
  • Like
Reacții: rwx
Uite mie cel mai mult imi plac vagoanele Alstom seria 76. Cum am spus si acum cativa ani cand au aparut, pana in momentul de fata mi se par cele mai reusite modernizari facute de CFR Calatori vreodata. Ofera posibilitatea calatorilor de a alege intre compartimente si salon. Ti se ofera posibilitatea de a deschide geamul in compartiment, iar ca departajare intre clasa I si a II-a exista climatizarea. Mai mult decat atat izolarea fonica si rulajul impecabil . Imi pare rau ca nu s-au facut mai multe.

Asta din pacate nu e numai la noi. La "Trenitalia", ETR500-le, cat o fi el de tren de mare viteza are scaune ceva mai late decat etajatul si atat.IN rest, tari ca piatra. Unde mai pui ca spatiul la picioare e tot atat cat la 20-57. Si merge pe Roma-Napoli :D La Francezi imi place mult ca se pastreaza ideea asta cu combinatia salon-compartimente...bine, noi de la ei am luat-o :D
 
Mda, am vazut opiniile de mai sus,
fara sa jignesc pe nimeni, nu ma refer la cei de mai sus, ci in general, spun in continuare, nu ne plac vagoanele salon pentru ca nu suntem civilizati.
- se asculta manele = nu suntem civilizati
- vrem sa dormim pe cate 3-4 locuri = nu suntem civilizati
- vrem sa mancam seminte fara sa ne vada cineva = nu suntem civilizati
... nu mai continui ca nu are rost, poate ati prins ideea, poate nu.

Bineinteles ca trebuie privit si aspectul economic, nu trebuie sa fie extrem de confortabil un vagon suburban pentru ca nu trebuie sa calatoresti ore intregi cu el, costurile de intretinere in timp ale unui vagon trebuie si ele incluse in calcul, poate asta este si motivul pentru care se adopta astfel de scaune intr-un vagon.
Alte avantaje din punct de vedere economic pe care le vad la salon, mai ieftin la constructie, mai usor de curatat.

Din punctul meu de vedere lucrurile sunt foarte simple, vrei sa dormi, iti cumperi bilet la cuseta/dormitor, vrei sa stai confortabil, cumperi bilet la clasa 1.

o mica paranteza,
@chickengeorge nu stiu cu ce vagon ai fost insa noile tipuri de geamuri nu se sparg asa usor la lovitura unei pietre, in cel mai rau caz se sparge geamul exterior.

Cat despre oamenii necivilizati, daca toti asteptam ca cineva sa faca ceva in aceasta privinta, putem astepta mult si bine.
 
@Florinn :pai asta a fost sansa ca geamul era dublat, dar bucata de bazalt a fost expediata cu forta(vorba aia, nu te pune cu prostu' ca e odihnit) si cioburile si piatra au ajuns pina la mijlocul compartimentului, iar noaptea este o surpriza extrem e neplacuta !
 
In privinta oamenilor necivilizati e clar ca numai cu forta poti sa ii educi, iar daca vine vorba sa ii lasi in trenuri e clar ca trebuie bagati in saloane. Dar de eu sau tu sau oricine din cei civilizati trebuie sa avem de suferit din cauza lor ? Totusi nu cred ca toti necivilizatii isi permit sa mearga cu intercity. Imi mentin parerea ca puteau sa lase si vagoane compartimentate pe IC-uri macar.

Modernizarile astea aduc o nota de lipsa de respect fata de cei civilizati si mai mult, ne arata ca in curand urmatoarele modernizari vor fi ceva de genul scaune captusite cu tabla de 4mm, zidurile interioare la fel facute din otel, ferestrele vor fi atibomba si in interior vor exista sisteme de stingere a focului mai ceva ca cele de la pompieri.... si romanu tot o sa le distruga, stiti cum ? cu flexul ca o sa fie priza de 220V in fiecare vagon.... frate las-o balta.... probabil ca o sa vad peste vreo 10 ani cu becali la putere, cum CFR va face un summit si se va lauda cu gondole A10090765 pentru transport calatori, confort maxim, pret minim, locuri in picioare 'jdemii, locuri pe scaun 1 (mecanicul probabil) va rugam in timpul mersului sa va tine-ti de bare...

Tot respectul pentru CFR ca misca in periada asta dificila, dar sa miste si ei mai bine zic eu. nu?!
 
Astrele salon au la cl.I potentiometru de temperatura pentru fiecare grup de scaune (ca vine nasu si o opreste sau o da la maxim de la panoul central e alta treaba). Deci se poate, nici asta cu clima nu e argument anti salon.
In tarile civilizate trenurile mai mult merg decat stau (fata de noi), si atunci cand merg au viteze adevarate (tot fata de noi), asa ca numai masochistii ar deschide geamul (plus ca nu vine nasu sa umble la panoul central al climatizarii). Deci nici asta nu-i argument anti salon.

Toate de mai sus sunt intr-adevar argumente solide, dar nu anti saloane, ci pentru un CFR Calatori eficient si educarea fortata a unei anumite natii. Da cum la noi nici macar nu mai sta trenu pe sina, de unde bani pentru softisme dinastea...
 
Da, si pentru ca tot se vorbeste de nas, faptul ca nasu este la randul lui neinstruit sau fara chef de a-si face datoria nu este un motiv sa ne luam de vagoanele salon.

Eu cel putin m-am luat de el pentru ca nu mi-a inchis usa la compartiment dupa ce mi-a compostat biletul, daca fiecare si-ar cere drepturile sunt convins ca ar sta altfel treaba. Nu zic ca e normal sa se poarte asa ci doar ca trebuie sa luam si noi atitudine in astfel de situatii.

Sunt convins ca dupa ani si ani vor ajunge si la noi lucrurile cat de cat la o normalitate, brusc nu se pot educa oamenii.
 
Shoppy, eu sunt convins ca tu ai dreptate in ceea ce spui legat de viteze. La noi insa viteze nu sunt, iar mentalitatea de a deschide geamul este oniprezenta. Nu zic neaparat ca sunt impotriva salonului ca si conceptie. La altii e super ok si spun asta pentru ca am vazut. La noi nu-si are rostul pentru ca nu permite mentalitatea.

Ceea ce vreau in fapt sa spun este ca acest drum spre educarea maselor trebuie facut treptat. Degeaba vii cu scaune fistichii, cu climatizare si cu TV, cand ciobanul tot cioban ramane ( fara a generaliza desigur ). Fie deschide geamul ca asa e invatat de la IVA-ul clasic, fie aprinde o tigara pe hol desi nu e voie, iar fumul se duce in tot salonul, fieisi ia cu el diferite mizerii care curg prin vagon, fie sunt nevoit sa-i miros la unul salamul imputit sau sosetele nespalate de de cand a plecat in armata....fie tot felul de kinderi idioti care rag ca nu le-a dat maica-sa sa bea suc, manele si certuri intre diversi cocalari , si asa mai departe.

Trebuie gasita o modalitate intermediara de a implementa publicului acest tip de concept. Brusc nu merge, pentru ca ceea ce iese o vedem cu totii.O modalitate dupa parerea mea este chiar vagonul fifti-fifti ( compartimente-salon).
 
Mda, am vazut opiniile de mai sus,
fara sa jignesc pe nimeni, nu ma refer la cei de mai sus, ci in general, spun in continuare, nu ne plac vagoanele salon pentru ca nu suntem civilizati.
- se asculta manele = nu suntem civilizati
- vrem sa dormim pe cate 3-4 locuri = nu suntem civilizati
- vrem sa mancam seminte fara sa ne vada cineva = nu suntem civilizati
... nu mai continui ca nu are rost, poate ati prins ideea, poate nu.

Florin chestia cu compartimentat-necompartimentat e o chestie pura de gust nu de civilizatie ;).Nu imi plac manelele, nici nu tin sa dorm pe 3-4 locuri, nici sa mananc seminte si cu toate acestea prefer vagoanele compartimentate.
A si ca un semn de civilizatie ( ca tot folosim cuvantul asta) mi s-ar parea normal ca in cadrul unui tren sa existe si saloane si zone compartimentate .
 
Nu e chestie de gust, e chestie de economie. Salonul transporta mai multi calatori, e mai ieftin de construit, e mai ieftin de intretinut si echipamentele auxiliare (clima, iluminat) consuma mai putin. Scurt. Si pentru adevaratele companii feroviare, care umbla la sutimi de procent, asta conteaza. Si au trenurile pline. Acolo oare de ce nu are nimeni idei dinastea ca "mie imi place la compartiment si pace"?

Pai si cum faci George? Ca asa 50-50 cu drept de alegere singuru efect o sa fie ca toti o sa se inghesuie ca orbetii la compartiment (civilizatii ca sa scape de necivilizati, necivilizatii ca sa se desfasoare mai in liniste, chiar daca au sau nu bilet acolo).
Sau le bagi 4 tarife, cl. I si II, compartimentat sau salon pentru fiecare? O sa iasa un haos. Si daca te trezesti cu un mirositor cu bilet in compartiment ce faci? Poti sa ii faci ceva?
Defapt vagoanele astea 50-50 sunt cea mai mare prostie, daca tu prinzi loc in salon, mai ales pe un loc dinala in care se termina culoarul, sa se infiga toti in picioarele tale, chiar daca le tii sub scaun, si sa te gandesti ca, la acelasi pret, in spatele tau sta unu mult mai confortabil in compartiment, in liniste, cu usa inchisa, cu picioarele tolanite, chiar motaind ca nu da nimeni peste el. Pai e corect?