Trenuri internationale

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CRT

Guest
30 Aprilie 2009
31
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am cateva nedumeriri in legatura cu trenurile internationale ce au circulat la CFR. Horia, sper sa ma poti ajuta :)

Pana prin '98 exista un dormitor DWA 71-80 care pleca saptamanal, in fiecare luni parca spre Paris. In componenta carui tren pleca din Bucuresti Nord ? Cineva mi-a spus R Muntenia, e corect ?

Intru-un film in care un nene se plimba cu trenul prin Romania, realizat in anii '90 (nu stiu exact cand) la un moment dat, undeva in zona litoralului romanesc apare un tren ce avea in componenta multe vagoane PKP, MAV si CD. E clar ca era vorba despre un international sezonier ce mergea pana la Mangalia dar stie cineva cu exactitate despre ce tren e vorba ?

Danke :)
 
Salut,

Stiu despre ce film vorbesti.

Uitandu-ma in mersul din 1997, rapidul Muntenia figura ca 372 si circula pe ruta Galati-Ploiesti Vest-Brasov-Arad-Budapesta-Zalargerszeg.

Spre Paris nu figura nicio legatura din RO.

Mai exista in acelasi an R 377 "Alutus" pe relatia Bucuresti-Budapesta-Bratislava-Praga-Berlin Liechtenberg.Il tin minte si eu, era un tren bestial de vreo 18 vagoane. Lasa grupe in garile capitalelor de pe drum.

De la Constanta, in 1997, figura R 386, ce iesea din tara pe la Halmeu si nu stiu unde mergea (imi lipsesc din cartea respectiva exact acele file ) :( Cred ca despre el vorbesti.Tot la acel tren, am vazut niste poze facute in '97, cu o cuseta olandeza ( :confused: ) in compunerea trenului.

In 1998, trenul 372 Muntenia, figura in cartea MT ca Bucuresti-Budapesta. La el (sau la Panonnia ) parca imi aduc aminte ca se legau la coada doua vagoane pentru Muenchen, provenite din Alutus, dupa desfiintarea lui, vagoane care se atasau in Budapesta la trenul 268, Kalman Imre. Sa ma corecteze careva daca gresesc.

Nici in acest an, nu apare nicio legatura spre Paris.Mai mult decat atat, acel 386, nu mai apare nici el.Din ce am dedus, se pare ca era un tren sezonier.

Din cate stiu, in anii '90 UIC impuse o reglementare, prin care se limita parcursul maxim admis vehiculelor feroviare ( in special vagoanelor), din motive de efectuare a reviziilor tehnologice aferente.Au fost si sunt cateva cazuri in care se circula peste aceasta limita, cu conditia stationarii prelungite in parcurs, in vederea efectuarii verificarilor respective.

Cu bine!
 
Imi amintesc o stire TV cam din acea perioada, referitoare la introducerea unui tren care dupa ce traversa toata tara (nu imi amintesc daca venea de pe litoral) iesea pe la Halmeu, parcurgea o distanta de cca 100 si ceva de km prin Ucraina si apoi intra in Polonia.
Se specifica in reportaj ca acei 100 si ceva de km de pe teritoriul Ucrainei sunt in stare foarte proasta si trenul ii parcurge in 2 ore si jumatate. Nu imi amintesc daca ajungea la Varsovia.
 
Iesea pe la Halmeu si circula la Cracovia.Linia in Ucraina este incalecata.
 
CRT a spus:
Am cateva nedumeriri in legatura cu trenurile internationale ce au circulat la CFR. Horia, sper sa ma poti ajuta :)

Pana prin '98 exista un dormitor DWA 71-80 care pleca saptamanal, in fiecare luni parca spre Paris. In componenta carui tren pleca din Bucuresti Nord ? Cineva mi-a spus R Muntenia, e corect ?

Intru-un film in care un nene se plimba cu trenul prin Romania, realizat in anii '90 (nu stiu exact cand) la un moment dat, undeva in zona litoralului romanesc apare un tren ce avea in componenta multe vagoane PKP, MAV si CD. E clar ca era vorba despre un international sezonier ce mergea pana la Mangalia dar stie cineva cu exactitate despre ce tren e vorba ?

Danke :)

La prima intrebare gasesti raspuns aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4012&postdays=0&postorder=asc&start=15 :)
 
In ultima perioada Muntenia sau ALUTUS dar tind sa cred ca era Munbtenia, pleca dimineata devreme din Bucuresti aproape de programul din prezent al lui Panonia. Avea la urma trenului vagon albastru de bagaje/posta care avea tiparita si o bicicleta cum sunt cele de la 84-96 ale noatre.

Tot in perioada aia inainte de 1998 parca tot trenul asta avea vagonul de bagaje intre vagoanele de calatori. 2 vag de calatori apoi vagonul de bagaje si apoi vreo 6-8 vagoane de calatori. Aceeasi scheama a purtat-o si Dacia Express pana prin 2000.
 
Florin Tuica a spus:
Imi amintesc o stire TV cam din acea perioada, referitoare la introducerea unui tren care dupa ce traversa toata tara (nu imi amintesc daca venea de pe litoral) iesea pe la Halmeu, parcurgea o distanta de cca 100 si ceva de km prin Ucraina si apoi intra in Polonia.
Se specifica in reportaj ca acei 100 si ceva de km de pe teritoriul Ucrainei sunt in stare foarte proasta si trenul ii parcurge in 2 ore si jumatate. Nu imi amintesc daca ajungea la Varsovia.

Iesea prin halmeu , ajungea in chop si poi intra in slovacia prin cierna nad tisou , pe teritoriul ucrainei parcurgea 113 km , ajungea in kosice si de acolo in krakow nu avea cum sa intre din ucraina direct in polonia pt ca nu este linie incalecata atatia km desta se putea opera cu vag europene fara schimbarea de boghiuri , la warszawa nu ajungea capatul era krakow
 
paall a spus:
In ultima perioada Muntenia sau ALUTUS dar tind sa cred ca era Munbtenia, pleca dimineata devreme din Bucuresti aproape de programul din prezent al lui Panonia. Avea la urma trenului vagon albastru de bagaje/posta care avea tiparita si o bicicleta cum sunt cele de la 84-96 ale noatre.

Tot in perioada aia inainte de 1998 parca tot trenul asta avea vagonul de bagaje intre vagoanele de calatori. 2 vag de calatori apoi vagonul de bagaje si apoi vreo 6-8 vagoane de calatori. Aceeasi scheama a purtat-o si Dacia Express pana prin 2000.

Muntenia nu a plecat niciodata dimineata avea ora de plecare 23:50 in MT 98-99 din buc si mergea prin sibiu in MT 97-98 pleca din galati la 23:40 iar in MT 99-2000 avea un vagon dormitor care mergea la paris in zilele de joi si vineri pleca din buc la ora 0:20 mergea prin sibiu iar in budapest vagonul de dormit se atasa la ORIENT EXPRES pe vremea aia circula budapest-paris

Alutus pleca dim la 6
 
@CRT:

vagon direct Bucuresti Nord - Paris Est a existat de 2 ori pe saptamana pana in 2001 la planul de iarna...

era vorba de F5/6 "Orient Express", mai tarziu D262/263 si dupa 1990 separat in doua: D262/263 "Orient Express" Budapest Keleti - Paris Est, mai tarziu ca EN262/263 si limitat acum la Strasbourg - Wien West (se pare ca va fi iar Paris-Wien sau Paris-Budapest) si D346/347 "Dacia Express", mai apoi "Dacia"; in anii 1990 vagonul direct Bucuresti - Paris se atasa la "Muntenia", corect.

vagonul CFR care ajungea in Paris a fost un AB 30-40 OSShD B, apoi un AB 39-40 OSShD B/ UIC Y, apoi un AB(me) 39-50 Y/B, in anii 1987-88 un B(me) 20-50, apoi dupa 1992 un WLABmee 71-80 rosu... asa l-am vazut pana la oprire (2001) pe fereastra mea din Strasbourg... ;)
 
Sulzer1150 a spus:
Mai exista in acelasi an R 377 "Alutus" pe relatia Bucuresti-Budapesta-Bratislava-Praga-Berlin Liechtenberg.Il tin minte si eu, era un tren bestial de vreo 18 vagoane. Lasa grupe in garile capitalelor de pe drum
Prin anul 1998 parca a circulat ultima data la noi imediat dupa Traianus, urmand ca anul urmator, in 1999 Pannonia sa-i ia locul cu o ora plecare din Bucuresti dupa celebrul Traianus care facea mai putin de 8 ore pana in Arad, ceea ce acum e doar un vis. Tin minte ca Alutus era singurul tren in 1997-1998 care facea mai mult de 6 ore de la Brasov la Arad si stationa prin toate garile cam 5 minute, atunci imi parea mult, pierdea cam o ora cu stationarile, acum un asemenea timp vad ca nu mai e posibil.
Mie dor imi este de Ister care oprea Arad-Brasov-Predeal-Ploiesti-Bucuresti, acuma de cand e cuplat cu ceva rapid de prin maramu'(si aproape 2 ore in plus la mers fata de acum 10 ani) nu ma mai intereseaza, prefer masina firmei cand am drum(saptamanal) pe valea Prahovei