Vagoanele de T, F si TF

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Vagoanele astea de bagaje, posta si cele combinate posta cu bagaje se includ aici la calatori nu? 8)
Ca transportau ,,marfurile" calatorilor.
Am gasit in Lugoj un vagon de bagaje devastat.
92-47-059-5.
vor urma si pozele.
 
Asadar in cursul zilei de ieri am executat cu razvystefan un turneu de avarie pe liniile vicinale de pe aici.
Am plecat cu R 814 Timisoara Nord -Sibiu.
Cum asta era Desiro sint excluse pozele.Trenul a circulat cu 50 km/h datorita dilatarii sinelor.
Am coborit in Lugoj si am asteptat P 9577 care a sosit cu 15 min intirziere.Probabil tot din cauza caldurii.
Estimp am observat ca in Lugoj se introduce TMV.Oare de ce se introduce TMV doar in statii?De ce nu s-a ales un tronson in tara din statia A la statia B si toti banii investiti in TMV in statii dispersate, sa fie investite in acel tronson? Nu conteaza pina la urma nu?

pe partea opusa vedem un vagon de bagaje, oau pare a fi rara avis, intrebam daca poate fi pozat si sintem trimisi la revizie.Nu mai mergem.Ar fi urmat un dialog al surzilor.
Pina sa ajungem la el soseste A 1761 Timisoara Nord - Resita Sud.
Ma mir, eu stiam ca e anulat,aaa a fost anulat nu mai circula Desiro sub firul de contact, se pare ca s-a rezolvat, soseste garnitura pe care o lasasem in Timisoara Nord sosita de la Arad cu P 2606

In fine pozam si vagonul de bagaje


In fine soseste si personalul nostru EA + 3 vagoane dintre care unul polonez

Asta a fost.
Intre timp mi-am amintit ca Romania a produs rame electrice.Ma rog o fi fost mai bine sa se aduca astea vechi de afara.
 
dantm a spus:
Pina sa ajungem la el soseste A 1761 Timisoara Nord - Resita Sud.
Ma mir, eu stiam ca e anulat,aaa a fost anulat nu mai circula Desiro sub firul de contact, se pare ca s-a rezolvat, soseste garnitura pe care o lasasem in Timisoara Nord sosita de la Arad cu P 2606
Problema era cand am fost in depoul din Timisoara ca mai multi sobolani s-au stricat :evil: si nu aveau ce sa bage, pana la urma au adus o rama 1012 care a facut Arad-Curtici in loc la 1008 pana de curand cand a fost reparata, astfel ca acum merge 1012 la Resita culmea ca personal si accelerat de la Arad, printre putinele trenuri ce-si schimba rangul pe parcurs.
P.S. personalul de Tg Jiu/acum Petrosani nu-si scimba rangul nu-l vrea contraexemplu!
 
Nu e primul tren care schimba rangul.

Desiro care formeaza R 814 pentru Sibiu, inainte circula ca P 2236 Timisoara Nord -Giarmata si retur.
Inainte circula la Giarmata apoi la Resita Sud, dar acum s-a gasit solutia asta ca sa scoata Desiro de sub firul de contact.

Alt tren care schimba rangul e cel al Regional Cluj Napoca.
Circula accelerat Arad-Salonta apoi personal Salonta -Holod.
 
Un astfel de vagon de bagaje, la fel de devastat stiu ca zace undeva in gara din Sighisoara, cam in dreptul fostei gari de mocanita. Pina la urma era normal sa se cam piarda rostul lor, din cauza evolutiei transportului de calatori.
 
Pai nu stiu daca era normal sa se piarda rostul lor. Am observat ca au aparut tot felul de firme de coletarie de curierat cu li se spune acum.
 
Daca imi aduc bine aminte genul asta de vagoane erau destinate bagajelor voluminoase ale pasagerilor. Vagoanele de posta erau umpicut altceva. Parca pe astea scria "coletarie" pe vremuri. In fine. Cat despre disparitia unor servicii, domnii politicieni care fac trafic de influenta stiu mai bine de ce...
 
Vagoanele de bagaje transportau bagaje voluminoase ale calatorilor, dar si pachete prezentate la gara sub numele de mesagerie si nu era necesar ca expeditorul sa fie in tren. In functie de diverse interese se mai transportau si alte produse. De exemplu personalul Oradea -Timisoara Nord aducea la vagoanul de bagaj cam 1/4-1/2 din vagon drojdie la o fabrica de piine din Arad.

In statiile CFR mai mari erau birouri de mesagerie cu angajat/i care la sosirea trenului erau deja prezenti la vagonul de bagaje pentru incarcare/descarcare.

vagoanele de bagaj aveau un turnus diferit de al garniturii din care faceau parte, putind fi detasate pe parcurs sau in statia finala pentru a fi atasat la alt tren pentru intoarcere.

Vagoanele posta erau ,asa cum le spune numele, ale postei si transportau corespondenta in statiile deservite de CFR unde nu circulau masinile postei.
Pentru vagoanele de posta, Posta Romana platea o taxa catre CFR.
 
dantm - ai dreptate. exact cam asta vroiam sa spun si eu, dar nu am mai intrat in detalii. Foarte bine punctat! Subiectul ramane in continuare interesant.
 
Pai da, in tarile civilizate posta are propriile garnituri rapide, numai ca posta romana, fata de posta din tarile civilizate, unde poti sa-ti aisguri coletul, sa-l urmaresti, ai o droaie de servicii, e si banca, e orientata pe nevoile clientilor, la noi e fix pe dos si intr-o decadere continua.
O consecinta este pierderea legaturii cu cf. O alta consecinta e ca toti trepadusii au ajuns sa fie soferi la firmele de curierat care au aparut ca ciupercile dupa ploaie.
 
Si la noi, de ceva vreme exista ceva de genul tracking number, dar nu stiu cat de functional e serviciul. Oricum, daca ar exista interesul ca CFR-ul sa produca intr-adevar bani, s-ar baga puternic pe coletarie, mesagerie, etc. Doar are cu ce! Dar, cum spuneam anumite firme tb. si ele sa mimeze "economia de piata" ptr ca unii sa se umple de bani, asa de-a gata - de fapt "au avut ei o revelatie" - cum zice Badea. :D
 
Nu neapă’rat... ,,învă’ţă’turile" consumiste din UE ne învaţ㒠c㒠nu e bine ca o firm㒠s㒠aib㒠mai multe obiecte de activitate... restul trebuie numai decât externalizat. Adică’... dac㒠vrei vagon de bagaje, s㒠zicem, apare o firm㒠special㒠de transport bagaje pe CF, al că’rei tren merge la un bloc de linie în spatele trenului normal. Lă’sând gluma la o parte, tot pe principiul ă’sta au ajuns s㒠fie pă’zite unită’ţile militare de firme de paz㒠private.
 
Nu tot ce se practica acolo e fair play in Romania, din pacate. Si dupa cate stiu cam fiecre tara are dreptul inca la o legislatie proprie, dar fie. La noi, totul e dictat de interes. Ce le place "unora" e bun, ce nu, e rau. Iar noi nu avem nici o putere de a schimba nimica. Doar ne amagim...
 
Pai a existat CFR Mesagerie cica ar fi luat-o un arab care a praduit-o , ma si mir ca u mai scapat pe undeva vagoane de bagaj netaiate.
 
Care au fost posta si bagaje si clasa a IIa ?
Au fost Bagaje, Posta si Posta +Bagaje