Boghiuri Gorlitz V si pentru 160 km/h?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor!

Am vazut in gara Cluj un vagon restaurant WRm seria 88-81 al MAV ( H-Start) care conform inscriptiilor poate rula cu viteza maxima de 160 km/h.
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/car/restaurant/MAV_WRm.jpg
Boghiurile lui semanau foarte mult ( "ochiometric" mi se pareau identice )cu cele ale vagoanelor noastre produse la Bautzen ( 19-50, 20-50, 39-50, 70-50) dar care sunt doar pt viteza de 140 km/h. Este vorba de acelasi tip de boghiu la 88-81 "unguresc" comparativ cu 19-50, 20-50, 39-50, 70-50 "romanesti" sau lipsa mea de cunostinte mai aprofundate ma face sa nu vad posibila diferenta existenta la boghiurile vagoanelor enumerate mai sus?

P.S. Boghiul la 88-81 "unguresc" nu se vede din poza deci astept raspuns de la cei care cunosc cum arata acest tip de vagon.
 
buna,

vagoanele 88-81 circula pe Goerlitz Va similare cu cele romanesti.

in fosta DDR, Cehoslovacia si Ungaria vagoanele livrate cu G Va (V mod), G VI si G VI K-DO au viteza maxima 160km/h "lauftechnisch" si "bremstechnisch" fiind echipate cu frana pe disc.

boghiurile G Va de la 50-urile romanesti ci G VI K-DO de la 26-26 nu au optiunea de frana pe disc si de aceea sunt admise "lauftechnisch" la 160 insa "bremstechnisch" numai la 140, deci nu pot depasi 140.

vagoanele restaurant MAV 88-81 sunt realizate pe platforma de "lange Halberstaedter" (UIC Z2); celelalte 80-uri MAV sunt asa numitele Y/B scunde, Y/B-uri dupa UIC 567-1 (Y) insa cu forma cutiei apropiata de Z2-uri si acoperis cu sectiune in maner de cerc. toate vagoanele dateaza din 1982-1984.

la Goerlitz pe vremea aceea se pregatea deja boghiul Goerlitz-Prag (GP200) cu performante mult superioare.

ca ultima nota, toate Y/B-urile DR (Ost) livrate din 1974 incolo aveau GVa cu viteza maxima 160km/h!

in Romania in anii 1980 nu se punea insa problema unei asemenea viteze in exploatare curenta deci boghiurile, desi identice, au fost echipate cu frana clasica pe saboti.
 
Horia Ră’dulescu a spus:
in fosta DDR, Cehoslovacia si Ungaria vagoanele livrate cu G Va (V mod), G VI si G VI K-DO au viteza maxima 160km/h "lauftechnisch" si "bremstechnisch" fiind echipate cu frana pe disc.
Off-topic: Horia, nu toţi tră’im la 2 paşi de Germania, implicit nu toţi ştim nemţeşte.
Ce înţeleg eu de acolo e c㒠boghiurile nu pot frâna corespunză’tor la viteze mai mari de 140 km/h (lucru logic, având în vedere c㒠saboţii nu sunt eficienţi la peste 140 km/h)... asta pentru c㒠am fă’cut la practic㒠şi am întâlnit des cuvântul ,,bremse" pe lâng㒠semnalele de alarm㒠din tramvaiele nemţeşti, deducând de aici c㒠e frână’. Dar cine nu ştie ce face?
 
buna Dragos,

cel care nu stie face exact ca tine adica intreaba si i se va raspunde, mai devreme sau mai tariziu ;)

da, Bremse este frana si logic, bremstechnisc = din punct de vedere tehnic al franarii, lauftechnisch = din punct de vedere tehnic al rularii...

germana nu este o limba pe care o stapanesc toti, insa orice om care traieste in Europa secolului XXI si are tangente cu lumea feroviara si cea tehnica ar fi bine sa aiba niste baze in acesta limba... sa nu uitam ca mai bine de 2/3 din vocabularul tehnic romanesc din germana vine, si "saiba", "bucsa", "surub", "stanga" sau "smirghel" sunt numai cateva exemple.

ce-ar fi sa invatam un pic in loc sa nu ne tot lamentam ca nu cunoastem, sau macar sa punem mana pe traducerile de pe Internet... pana si Mircea (MPU) a inceput sa invete ;)

a nu cunoaste ceva nu este o crima; a pune insa in fata ignoranta unui fapt ca scuza este insa o greseala...