Vagoane in Grivita

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pentru discutiile de aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4923&start=45

Saptamana acesta la Intorsura Buzaului, 2 vagoane de dormit T2:


foto Michael

Daca e sa cred pe cineva mai sunt vagoane si la Brasov, intr-o hala.
 
Buna Florin,

Probabil B9c9x-uri dupa UIC Y, din acestea au fost cam 10; din cate stiu T2-uri ex-SNCF au fost doar trei.
 
Am ajuns si eu la Intorsura Buzaului pentru cele 2 vagoane.

55 53 75-70 000-5 T2 fost 61 87 75-70 017


55 53 75-70 002-1 fost 61 87 75-70 145
 
Vă’d c㒠toat㒠lumea are o obsesie cu azbestul în ultima vreme...
Azbestul e toxic dac㒠e inhalat, nu dac㒠e între 3 straturi de tabl㒠şi dou㒠de melamină’. Nu mai zic c㒠azbestul ă’la îl avem cam toţi pe acoperiş şi prin jurul ţevă’riei de la bloc.
 
Exista metode/metode de a masura compozitia aerului si a determina daca este curat sau contaminat. De ce nu se efectueaza teste ale atmosferei interioare vagonului in diferite situatii de exploatare ?
 
Pai azbestul asta cum te afecteaza daca sta bine mersi acolo la locul lui?
cita vreme nu e rupt in bucati casa fie particule in aer n-ai treba cu el.

ca doar mai deunazi am dat jos de pe un acoperis vre-o 100 de mp de placi ondulate de azbest.

mai am 4 intregi in curte ca le vrea un vecin sa si completeze la el pe sopron. Chiar ieri m-a intrebat despre ele.

cred ca e un fel de nebunie gratuita cu azbestul asta.
 
Nu prea e nebunie se pare :

http://www.sfatulmedicului.ro/Bolile-aparatului-respirator/azbestoza-sau-fibroza-pulmonara-datorata-azbestului_5090

Articolul scrie destul de bine despre mediile unde se utilizeaza in continuare aceste fibre , despre riscurile inhalarii si despre afectiunile care pot aparea ulterior inhalarii.
 
Am inteles, ca da-l se rupe daca, se freaca apar fibre care pot fi inhalate, dar in cazul de fata in vagon, azbestul nu e asa. . . la liber sa te freci de el, sa-l lovesti sa se rupa si sa fie fibre de inhalat.
 
Pentru romani sigur.

Nici un T2 sau T3 de productie franceza nu mai are voie sa circule in Europa. Ultimele T3 ale SNCF au mai circulat intern cu o autorizatie speciala din 1993 (!!!) re si re si reprelungita pana anul trecut. Dupa un mic scandal in presa si amenintari cu procese de la cativa oameni care s-au imbolnavit de cancer, SNCF a preferat sa elimine orice risc adica sa scoata vagoanele din serviciu.
 
Partea proasta din aceasta afacere este ca apare cumva senzatia ca iar suntem luati de fraieri. De data aceasta nu direct, pentru ca e vorba de o societate privata, dar cumva am impresia ca lucrurile se deconteaza la final tot la comun.

Nu am inteles niciodata de ce se importa toate gunoaiele, indiferent de pretul lor de achizitie, in loc sa se construiasca aici, chiar daca suna patriotic, si la urma urmei de ce nu ar fi. Pe plan local exista si posibilitati intelectuale si tehnice, chiar in conditiile economice actuale, de a se fabrica vagoane de orice tip. Stiu ca exista povestile cu UE, cu licitatii, ca poate altele or fi mai ieftine, ca trebuie acordata o sansa egala tuturor producatorilor, dar parca ar trebui si un pic de decenta. Nu de alta, dar daca tot suntem in stare sa aruncam la gunoi cu istoria, chiar si sub forma de lokomotive cu aburi duse la fier vechi, poate am reusi sa obtinem si un pret bun la vagoane autohtone.
 
Buna,

In 2003 cand s-au adus T2 foste SNCF, nici o firma romaneasca nu era in stare sa produca vagoane de dormit. Astra a realizat vagonul sau abia in 2008 si chiar si asa e vorba de o "corcitura", adica de un vagon clasa cu cutia inaltime 4050mm peste SOK amenajat interior ca WL, in timp ce un WL adevarat are 4230 la 4260mm.

Nu mai vorbesc de bani: un WL nou costa in cel mai bun caz un milion si jumatate de Euro, iar epavele franceze din anii 1960-70 pline de azbest cateva sute de mii toate.
 
Horia_Radulescu a spus:

ÅžOK... ă’sta e un forum românesc... chiar nu se poate scrie ,,nivelul superior al şinei", ,,ciuperca şinei" sau ceva similar? Poate unii nu ştiu de ,,Schienenoberkante" (sper c㒠am scris bine).
 
Ai scris bine. :lol:

E vorba de un sindrom romanesc: comoditate. Cand stai toata ziua cu nasul in documente central-europene iti vine mai usor sa scrii SOK decat "inaltimea masurata de la ciuperca sinei". :D
 
Sa stii ca asta este o idee foarte buna. Mai ales ca este vorba de un anumit "jargon" tehnic pe care unii nu il prea inteleg, Google nu ii ajuta de fiecare data...

Respect
 
Se vorbeste pe paginile din urma despre vagoanele ex SNCF ajunse la Regiotrans.


Iata vagoanele ex SNCF in Zarnesti, cred ca in 2007.
Pe primele 2 vagoane se vede sigla RC-CF TRANS BV (Regiotrans)
f79ae5a70091d8de052c51ccd7d278ca.jpg


sursa - http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=5&t=27184&start=15

In poza apar doar 2 vagoanede dormit.

In aprilie 2007 in Zarnesti erau 8 vagoane ex SNCF, 55 53 59-70 xxx-x B9c9x si 7 vagoane 61 87 75-71 xxx-x
In aprilie 2007 in Rasnov erau 4 vagoane 55 53 59-70 xxx-x B9c9x si 55 53 75-70 xxx-x.