Vagoane AVA 200 Astra Arad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

florrin12

Active Member
4 Iunie 2008
217
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
sincer..m-am zapacit... dupa 21-90 o gramada de serii noi...vopsite albastru...ma poate ajuta cineva in clarificarea lor ???
 
Deci... 21-90 = ,,Corail" dup㒠cum ni s-a spus nou㒠pe la practic㒠sau AVA 200
21-86, 21-76 = ,,AVA 200 Salon" pe cutie sub aceeaşi licenţ㒠cu 21-90 dar salon la interior şi puse pe boghiuri Y32 fă’r㒠patin㒠(faţ㒠de AVA200 unde sunt cu patină’), ceea ce le face apte de numai 160 km/h. Totodată’, ele nu au drept de circulaţie internaţională’, echipamentele lor putând funcţiona doar la tensiunea C.F.R.-ului. (1500 V c.a. şi 50 Hz la 800 A).
10-70 - versiunea de clasa 1 a lui 21-86. Partea tehnci㒠e cam la fel, inclusiv boghiurile. Dac㒠nu m㒠înşel, ele sunt apte de circulaţie internaţională’.
10-90, 10-91: vagoane de clasa 1 de 200 km/h, boghiuri Y32 cu patină’, apte de trafic internaţional. 10-91 are un mic bar la mijloc.
 
Sa nu uitam de 89-87 serie construita pe acelasi sasiu ca si celelalte mentionate de Dr2005, vagoane de asemeni cu bar.

@Dr2005 Stii unde pot gasi o poza cu acest 10-91, pentru ca e prima data cand aud ca ar avea si bar aceasta serie? Multumesc.

Ar mai fi de adaugat ca intre AVA200 Corail(cele rosii) si AVA200 salon(cele albastre) mai sunt si mici diferente constructive cum ar fi ferestrele si aerisirile.

Poze gasesti cate vrei din toate seriile pe www.railfaneurope.net
 
89-87 se bazeaz㒠pe cutia de 21-76...

10-91: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1847

Apropo de 10-91... s-au produs câteva, dup㒠care CFR nu a mai dorit vagoane cu bar. Prin urmare s-a trecut la construirea de 10-90 cu scaunele super-confortabile din 10-91. Cum astea sunt puţin diferite de 10-90-ul normal, s-au numerotat cu numere mari (100, 101 şi nu ştiu la câte au ajuns).
 
ai uitat pe 71-90, noul WLAB, si el este un AVA200

in ordine au fost:

21-90 - UIC Z1, climatizat, B11 cu compartimente, boghiu Y32R, vmax 200km/h, din 1996 in 2002, ultimile 2 (049 si 050) abia in 2005, cu RIC; acestea au inca geamuri in chedere metalice, restul lipite.

10-70 - UIC Z1, climatizat, A10 salon, boghiu Y32RS, vmax 160km/h, 2004-2005, fara RIC

10-90.0 - concomitent cu 10-70, boghiu Y32R, vmax 200km/h, cu RIC

21-86 - UIC Z1, climatizat, B11 salon, boghiu Y32RS, vmax 160km/h, 2004-2006, fara RIC, se foloseste pe Ungaria pe baza de conventie speciala, doua au fost trimise de partea maghiara din greseala in Austria (Zwischenverwendung al trenului) :D

10-91 - UIC Z1, climatizat, A10 salon cu minibar, boghiu Y32RS, vmax 160km/h, 2007, fara RIC

21-76 - UIC Z1, climatizat, B11 salon, boghiu Y32RS, vmax 160km/h, 2007-09, fara RIC

89-87 - UIC Z1, climatizat, B6 salon cu bar, boghiu Y32RS, vmax 160km/h, 2007, fara RIC

10-90.1 - UIC Z1, climatizat, A10 salon, boghiu Y32R, vmax 200km/h, 2007, cu RIC, identic ca amenajare cu 10-91 insa fara minibar la mijlocul salonului

71-90 - UIC Z1, climatizat, WLAB30, boghiu Y32R, vmax 200km/h, 2008, cu RIC

ce e comic e ca in fisa oficiala de la Astra Z-urile cu Y32RS sunt catalogate ca "Z2" desi sunt climatizate, inca nu au inteles cum se codeaza fisa UIC 567-2 :D

ce am scris aici sunt spicuri din lucrarea mea in curs de redactare...
 
21-76 059

26-16 109

36-16 041

89-87 017

10-90 105

10-90 022

10-70 008 ??

84-96 007
 
buna,

am vazut in Budapesta si pe 10-90 026... ;)

iar la 26-16 nu cumva s-a ajuns la peste 100 pentru ca 100-109 sunt o subserie a 0xx cu alte amenajari interioare?
 
Nu stiu, pana acum sunt 3 tipuri de etajate modernizate :

26-16 = numai clasa 2 ( 120 locuri ) S-a ajuns la numarul 109 si va mai urca...

36-16 = clasa 2 ( 68 locuri ) + cls 1 ( 30 locuri ) S-a ajuns la numarul 041 si va mai urca...

84-16 = vagon etajat de cls 2-a cu spatii pentru biciclete la parter. Are 104 locuri + 2 strapontine si 4 sau 6 spatii pentru biciclete nu mai stiu exact. Cel mai probabil; acest vagon va intra in compunerea lui P 3001 , 3006 ca tot se introduce etajate pe Personale.
 
sunt curios cum e inmatriculat 84-16, daca e Bmee sau Bbmee...

la fel cum sunt curios si la fostele vagoane Halberstaedter de IR cu salon de biciclete, actualele 84-96 ale CFR... Beem sau Bbeem? ;)
 
Primul 84-96 s-a numit 22-96 048.... dup㒠aia s-au prins c㒠e altceva şi l-au redenumit. De aia exist㒠22-96 047, 049, 050, dar 048 nu. M㒠îndoiesc c㒠au modificat şi codificarea literal㒠de pe ele, când ei de-abia se descurc㒠cu cea numerică’.
 
Dragos, auzisem la cineva de la CFR Calatori de Bbeem, insa se poate sa-i fi tremurat omului mana la tastuatura... pana vede cineva concret vagoanele, 84-96 ramane Beem si 84-16 Bmee ;)
 
22-96 047 , 049 si 050 is diferite fata de celelalte 22-96-uri. Se observa lumina mult mai alba din salonul din mijloc fata de galbuia celorlalte 22-96. Plus ca salonul ( mijlocul vagonului ) de la 22-96 047 , 049 si 050 este mai mare si mai diferit fata de cele pana la 047.

84-96 cel mai mare numar era 007 acum cateva saptamanii.
 
Presupunem ca 84-96 001 este fostul 22-96 048 sau suntem siguri? ;)

in privinta Bbeem si Beem, Bbmee si Bmee ceva fotografii ar fi binevenite...
 
buna Dragos,

de exemplu 71-31 020 a ajuns 75-71 002, 71-31 046 este acum 75-71 003 si 75-71 004 si 005 au venit dupa aceea si au fost direct inmatriculate ca atare... insa cel de-al cincilea T2s din Romania, care acum ar trebui sa fie 75-71 001 nu l-a vazut inca nimeni si nici nu stim ce 71-31 a fost... :D

la CFR se poate orice ;)
 
Pe unde mai circula vechile ava200, 21-90 ? In afara de cele 3 de pe Dacia eu nu le-am mai vazut in componenta niciunui alt tren. Sunt/erau 50, ce naiba s-a intamnplat cu ele ?
 
Garnitura trenului rapid 791/792 Bucuresti-Drobeta Tr. Severin era formata din vag AVA 200 si mai nou am vazut pe Ister 2 vag .....