Vagoane AVA 200 Astra Arad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna,

De acord pe principiu si tocmai de aceea âsi au si oamenii ca mine rostul aici: ca sa explice, acolo unde este cazul, "le pourquoi du comment" ;-) asa cum am facut-o cu ce a determinat conceptia "intortocheata" si forma netipica pentru un vagon de dormit a lui WLAB(mee) de Astra mai sus!
 
Nu a existat un caiet de sarcini pentru aceste vagoane? Dac㒠nu se preciza înă’lţimea minim㒠în caietul de sarcini, prost a fost ă’la care a cerut, nu ă’la care a dat.

în aceeaşi categorie de ,,Prost e ă’la care cere" putem încadra şi garniturile de metrou Bombardier din Bucureşti... producă’torul s-a luat cu mâinile de cap când a vă’zut c㒠i se cer roţi cu profil conic la boghiuri cu conducere elastic㒠a osiilor, dar le-a livrat aşa, c㒠aşa i s-a cerut.
 
Buna Dragos,

Este posibil ca sa se fi impus doar numarul de locuri si compartimente (chiar si asa unul in minus decat prevede norma) si faimoasa mentiune laconica "respectarea tuturor fiselor UIC in vigoare privind vagoanele admise in circulatie internationala".
Treaba cu inaltimea e o recomandare, daca Astra avea in productie o cutie de 4230mm inaltime ar fi avut si WL-ul cota asta, insa cum nu are a iesit cum spuneam o corcitura, un vagon de dormit cu cutie de vagon clasa.

Sunt curios cat a costat vagonul, prêt unitar; pe net se vehicula suma de 1 100 000€, daca e adevarat e chiar jaf la drumul mare pentru ca un WLABmz173 costase pentru DB NZ cam 720 000 (inclusiv furnizaerea sasiului donor, din motive fiscale s-au folosit sasiuri existente) iar pentru CD cam 970 000€. Asta in conditiile in care sunt presurizte, au boghiuri SGP400, au 36 de locuri, etc... Insa asa cum spui si tu, cine comanda decide.

Cum spunea si Mixu mai sus, Astra e singurul producator de vagoane noi national, are o pozitie destul de confortabila si concurent ioc; cand va cumpara CFR Calatori la Bombardier sau Siemens, mai discutam...
 
De şasiuri donoare pentru moderniză’ri nu cred c㒠s-ar fi putut pune problema la noi... ce şasiuri s㒠dea? Cele de la 60/70-50 care sunt deja mâncate de rugin㒠dup㒠10 ani de ză’cut în ploaie şi ză’padă’? Åžasiuri de 71-31 care şi ele sunt destul de vechi?

Apropo de vagoane de trafic internaţional, am avut (ne)plă’cerea s㒠că’lă’toresc cu un 71-80 (nemodernizat).... patul din mijloc îmi tră’gea câte un ,,şut" la fiecare joantă’, apa de-abia ţârâia la chiuvetă’, scârţâia din toate încheieturile, parasolar la geam care când că’dea singur, când se ridica singur, geam ne-etanş, iar confortul... pentru cât plă’tisem eu îmi convenea (adic㒠la naşu'), dar s㒠iau bilet pentru aşa ceva, clar NU. Cu 70-91 nu am mers, dar, doar vizitând diverse vagoane de acest tip, mi-au pă’rut cu mult peste 71-80. E drept, distanţa între paturi n-am testat-o.
 
Buna,

Sasiu de vagon donor cehii de la CD n-au avut, de aceea i-au costat mai mult vagoanele.

S-au folosit (cum spuneam, din motive pur fiscale) sasiuri de Bm234/235 construite intre 1961 si 1977; cum de pe acestea s-a scos absolut tôt si aparatul de rulare si cutia sunt absolut noi, varsta sasiului este irelevanta, mai mult decat profilele longitudinale si transversale nu mai ramasese din ele.

Privind vagoanele DWA, sa nu uitam ca au si ele 20 de ani si Grivita nu a facut decat "climatizare si cosmetizare" sau dupa caz doar cosmetizare. Cum spunea un prieten, modern e altceva.
 
Iulie 2007
3 x 001 EXPRESS

1193145087astra%20tren%20express%20.jpg


50 53 21-76 001-7
50 53 89-87 001-3
61 53 10-91 001-8


Din ce am eu rezulta ca vagoane EXPRESS sunt:

10-91 001-8 - 10-91 007-5
21-76 001-7 - 21-76 0012-4; la 21-76 004-8 inscriptia EXPRESS a fost acoperita cu vopsea albastra
89-87 001-3 - 89-87 004-7

50 53 84-87 002-6

Cel mai mare nr vazut de mine este 005-6

61 53 70-91 009-8
 
locomotiva din poza de mai sus are aceeasi schema de vopsire si in ziua de astazi. Este locomotiva 65-0920-2 care apartine la ora actuala de Depoul CFR Arad.

Referitor la vagoanele AVA, as dori sa public cele mai mari numere de parc intalnite de mine:
61 53 10-70 001-008 (8 vagoane)
50 53 10-70 100-107 (8 vagoane)
61 53 10-90 001-021 (21 vagoane)
61 53 10-90 100-105 (6 vagoane)
61 53 10-91 001-013 (13 vagoane)
50 53 20-87 001-005 (5 vagoane)
50 53 21-76 001-099 (99 vagoane)
50 53 21-86 001-045 (45 vagoane)
50 53 21-87 001-029 (29 vagoane)
61 53 21-90 001-050 (50 vagoane)
61 53 70-91 001-009 (9 vagoane)
61 53 84-87 001-005 (5 vagoane)
50 53 89-87 001-020 (20 vagoane)
 


Vagonul AVA200 21-90 revopsit si de care pomeneam pe la diferite subiecte.
O combinatie de 21-86 si 21-90.
 
buna,

de mentionat de asemenea ca prototipul de RP AVA200 (61 53 21-90 023-6) este echipat cu interior nou (compartimente refacute, prize, WLAN, etc) si FIS (sistem digital de informare a calatorilor) cu displayuri exterioare situate in locul fostelor placi de parcurs.

vagonul este de mai bine de un an la ASTRA, terminat. asa de mari sa fie datoriile CFR Calatori fata de ASTRA?
 
vagonul este de mai bine de un an la ASTRA, terminat.
O ocazie buna pentru Amintiri Feroviare de a intocmi documentatia necesara pentru a realiza modelul la scara - culorile sunt putin alterate de trecerea timpului iar spatiul permite o analiza pe indelete a particularitatilor. Unde mai pui ca "vagonul" ar avea ocazia sa circule prin casele colectionarilor fara a mai depinde de capriciile celor de la CFR!

Mi se pare mie, sau amortizorul longitudinal lipseste, dupa cum se vede in fotografia lui Gam3?
 
Mi se pare mie, sau amortizorul longitudinal lipseste, dupa cum se vede in fotografia lui Gam3?

cine stie de ce, primeste o bere de la mine!

(si cum nu am rabdare sa astept, iata si solutia: pentru ca altfel nu ar putea trece pe razele de curbe "industriale" din curtea Astra!)
 
Gam3 a spus:
Vagonul AVA200 21-90 revopsit si de care pomeneam pe la diferite subiecte.
O combinatie de 21-86 si 21-90.

Si chiar 21-76, fiindca are plafonul albastru. Din 3 variatii le-o iesit una, inca o schema noua care sa ne deoache in caz ca vagonul e amestecat cu vreun Bord-Restaurant 88-96, un bou-vagon 20-31, un cotet ieftin 21-87 sau un IVA salon climatizat (19-54) :D
 
61 53 21-90 023-0


Arad, iunie 2013.

Vagonul sta din 2009 cu casuta de la revizie goala.