Vagoane cl. a II-a, seria Bafld 71000 (29-20) Dimitrov

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Vad ca mai rezista o iarna wc-urile pe roti de la Servtrans :-| la care nu baga incalzire, de fapt asta a fost un motiv pentru disparitia vagoanelor nereusit facute din Dimitrov, incalzirea pe aburi, acum folosindu-se cele cu incalzire electrica(bine teoretic, ca de multe ori se fura motorina si nu se da caldura)
 
Acuma stiu ca Servtransul e firma privata, dar chiar nimeni (in primul rand AFER-ul) nu verifica starea materialului rulant a Servtrans? In mod normal, conform instructiei, in perioada sezonului rece trebuie asigurata obligatoriu incalzirea garniturilor de tren. Si chiar daca mai folosesc locomotiva 040-DHC tot pot sa asigure incalzirea cu aburi, cu atat mai mult cu cat la "Dimitroave" "modernizate", conducta de incalzire cu aburi si radiatoarele sunt reabilitate.
 
Bă’gau LDH seria 81... cu generator de abur (!). Probelma e c㒠generatorul nu prea mergea, în schimb apa din rezervor, deja rece, intra print toat㒠instalaţia de abur şi fă’cea exact opusul încă’lzirii :lol: Explicaţia personalului de tren a fost simplă’: ,,în instrucţie scrie s㒠dă’m drumu' la agregat, nou㒠ni se cere s㒠îi dă’m drumu', deci îi dă’m drumu'. C㒠nu merge bine nu mai e problema noastră’."
 
Proiectul acestor vagoane (inmatriculate la DRG C4ü-38 19222 – 19226 si cunoscute ca „C4ü-38 Bauart München”) a intrat la inceputul anilor 1940 in posesia Astra S.A. Arad si acesta a fost modificat dupa cerintele CFR.

Dintre cele 5 vagoane tip Uerdingen 2 vagoane au fost convertite in 1953 in C 4üwe-38/53 si au circulat la DB pana in anul 1975.

Mai jos vagoanele Germane.
Unul din cele 5 vagoane prototip in curte la Uerdingen Waggonfabrik
imgzk.jpg


51 80 29-43 708-5 in Flensburg in 1971
3337313733656134.jpg


Tot 1971 in in Herzber
besondererreis1gzpr9vyfj.jpg


Toate pozele sunt de pe forumul http://www.drehscheibe-foren.de/foren/index.php
 
Buna,

Acestea sunt intr-adevar prototipurile pentru ceea-ce s-a numit mai tarziu "Dimitrov".

Asa cum scrie si Florin mai sus, au existat cinci vagoane de tip C4ü-38 (asa numitele "Schürzenwagen") care au fost produse catre uzina din Uerdingen intr-o forma modificata, fara sorturile tipice de pe lateral insa cu acoperisul si peretii laterali ai cutiei nervurati. Ferestrele aveau forma diferita de cea a vagoanelor de serie, cu colturile rotunjite, iar in locul aeratoarelor Wendler de pe acoperis vagoanele aveau aeratoare statice tip „Kuckuck”.

Vagoanele, numite "C4ü-38 Bauart München” au fost initial inmatriculate la DRB C4ü-38 19222 – 19226. Era vorba practic de o versiune "usoara" a C4ü-38, care era motivata de plitica vremii legata de economiile de materiale si utilizarea de materiale "doar din Imperiu" (Heimstoffe).

Proiectul a ajuns la Astra la inceputul anilor 1940 in vremea transferului de tehnologie germana spre Romania si primul Cafld 71.000 a fost produs in 1943.
 
Florin, Horia,

este pentru prima data cand un forum romanesc clarifica descendenta acestor vagoane atat de iubite la noi. Multumesc pentru efortul vostru de documentare, din care castigam noi toti !
 
Buna catalin,

Ocazia a fost data de aparitia pozelor din 1971 ale "ultimului mohican" al DB pe forumul german, insa a fost extrem de potrivita pentru a clarifica acest aspect.

Am facut-o si pentru a pune capat miturilor fara baza reala ale produsului "100% romanesc". Sa nu uitam ca pana si aici, in pagina unu a acestui subiect, o persoana careia ii place sa rescrie istoria dupa propria credinta afirma in completa necunostnta de cauza si cu o oarecare mandire prost plasata si care nu-si are locul ca familia Cafld 71.000 este:
Un vagon romanesc, construit de romani pentru romani si dupa parerea celor care sau implicat in cercetarea istoriei CFR un vagon de referinta
 
Salut Horia,

poze cu vagoanele DB pe forumul german sunt de ceva vreme. Eu am vazut prima data o poza cu aceasta serie acum 2 ani, moment in care mi-a fost clar ca Dimitroavele sunt vagoane de .... alta origine. Absolut de acord cu tine.
 
Buna catalin,

Cristoph Kirchner a scos acum cativa ani (doi sau trei) o brosura in seria sa Kiruba Classic dedicata acestor faimoase "Schürzenwagen" care au schimbat complet aspectul vagoanelor de calatori europene la jumatatea secolului trecut, in care apar si cateva fotografii (ce de uzina si cateva din exploatare) cu cele cinci vagoane "usoare" Bauart München. Brosura se gaseste si azi la un pret modic, adica de ordinul a 10-12 Euro.