Vagoane restaurant-bar CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
cred ca Florin a explicat deosebit de bine la topicul despre locomotivele Diesel.

ajutor, vrem si avem nevoie de el, nu cu initiative solitare noi ci sprijinind proiectele existente.

acest topic este dedicat vagoanelor restaurant, va cer deci sa-l respectati. daca nu aveti nimic concret despre WR 88-42, 88-96 sau noul 84-90, va rog sa desfasurati discutia in alta parte.

multumesc pentru intelegere.
 
salut!

<t>am si eu nevoie, daca poate sa ma ajute cineva, de planurile, vederi, sectiuni, la vagoanele restaurant care ruleaza in prezent la cfr.<br/>
multumesc !</t>
 
Vineri dimineata am plecat spre Grivita-Bucuresti pentru a poza 2 vagoane restaurant seria 88-42 reconstruite.

Mare greseala am facut ca nu am fost mai repede.
Vagoanele sunt fier vechi, au fost taiate la Videle.

Am ramas cu o poza facuta din tren in luna martie:


In Caransebes este vagonul 88-42 034-8 in vopsirea InterCity iar in Timisoara 88-42 035-5 tot in vopsirea InterCity.

88-42 034-8
http://i250.photobucket.com/albums/gg271/husdelaapus/Picture221.jpg
de pe http://www.forumtrenuri.com/forum.htm


88-42 035-5
 
Deci astea sunt vagoanele restaurant vândute la licitaţie acum câteva să’ptă’mâni? Eu m㒠gândeam c㒠vor tă’ia din vechile restaurante fă’cute din bou-vagoane, c㒠tot le dă’duser㒠aurolacii foc.

E interesant c㒠le-au casat la Videle... acolo s-a improvizat o baz㒠de casă’ri care lucreaz㒠NON-STOP (!) la vagoanele de marf㒠ră’mase pe acolo, inclusiv Shimns-uri, Eacs şi Zaes-uri ca noi (!) trase de doar câteva să’ptă’mâni acolo, pe lâng㒠sutele de Z-uri, Eacs-uri şi Ucs-uri de pe care s-au furat şi cutiile de osie, c㒠suspensiile au dispă’rut de mult. Se pare c㒠toat㒠,,organizarea" e a unei firme private, iar zilnic ies vreo 6 camioane cu fier vechi din ea.

Unul singur am prins şi eu, 88-42 046-2 în 2008, când înc㒠mai era vagon restaurant spre Bulgaria. Probabil e unul din cele 2 casate.
 
Interesant ar fi de stiut ce tipuri de vagoane de dormit (inaintea aparitiei celor a seriilor 60-41, 60-50, 70-50, 70-69, 59-50) si bar-restaurant (inaintea aparitiei celor a seriilor 88-42, 85-40, 85-47) se utilizau la CFR!
 
Ca vagoane restaurant au fost folosite vagoane CIWL si vagoane de origine austro-ungara. Vagoane de dormit au fost de tipul CIWL , UNIO Satu Mare, BREDA si HECHT.

Un restaurant de origine austro-ungara:


Din filmul Reconstituirea,anul 1969.

Vagoanele salon, care ca aspect se asemana cu vagoanele de clasa aveau o sala de conferinta cu mese, fotolii mobile. Incaperea rezervata pentru personalul de insotire cuprindea un bufet mic cu masina de gatit. Vagoanele aveau soba pentru incalzire cu apa calda.

Vagoane restaurant CIWL au fost construite si la noi in tara, la actuala Astra Calatori. Am pe acasa un scan cu vagon CIWL in curte la Uzinele de Vagoane Arad.

Primele vagoane de dormit si restaurant ale CFR au fost de constructie franceza, dupa modelul CIWL. In afara de vagoanele restaurant si de dormit de construcite franceza mai existau un numar important de vagoane provenite din transformarea unor vagoane de calatori. Ele erau prevazute cu tot confortul necesar calatoriilor de noapte, avand paturi confortabile,, iluminat individual, apa calda si rece, incalzire proprie...
Vagoanele de dormit transformate din vagoanele de clasa cuprind noua sau zece cabine pentru dormit cu doua paturi, o cabina pentru insotitor, o cabina pentru soba si una - doua cabine WC.

Vagonul de turism (excursie) era un vagon cu paturi intrebuintat de grupuri colective care se deplasau in excursii , turnee etc
Vagoanele erau amenajate in 2 alternative, cl 1 cu 2 paturi si cl a 2 a cu 4 paturi. Atat varianta de cl 1 cat si cele de cl a 2 a aveau cabina pentru insotitor plasata in apropierea sobei. Cabinele de dormit cuprindeau paturi fixe si paturi rabatabile, suporturi pentru bagaje, chiuveta pentru apa rece si calda.
 
buna,

daca si WRme-urile 88-42 de IVA din cele modernizate/reconstruite la inceputul anilor 2000 au fost taiate inseamna ca s-a terminat cu seria asta la CFR/Gevaro... 034 si 035 abandonate au fost pesemne uitate :lol:

daca nu ma insel, cele doua "modernizate la sange" la Grivita erau 043 si 046 (sau 049?)

ar fi interesant de aflat ce s-a intamplat cu "capul de serie" UVA (030) din 1976 (cel cu mesele in formula 2+1 si cu bar) si de asemenea daca mai exista pe undeva abandonate cutii "maghiare" (000-029, MVG Györ 1969)

epava verde de la Arad era tot un vagon de IVA din 1978.
 
Mare ghinion am avut cu vagoanele, am ajuns in Grivita la cateva saptamani dupa ce fusesera taiate.

Intre timp am primit cateva poze cu vagoanele de fabricate in Ungaria. Trebuie sa le punem in carte, carte care a fost la expozitie la Cluj si a fost bine primita, lumea o vrea.
 
aha... ai scos exemplarul tau din "umbra"? :lol:

ma bucur sa aud asta... pai cu volumul 1 suntem gata in proportie de 95%, cele 5% ramase sunt cele mai grele... la Nürnberg definitivam ultimele detalii si... o scoatem!

ca sa revin la intrebarea de dinainte, mai avem pe undeva prin tara WR 88-42 din seria maghiara (000-029)? se recunosc foarte usor, au numai trei ferestre la bucatarie (cele de IVA au cate patru)
 
Probabil e WR 51 53 88-42 030-6 (fabricatie IVA) la livrarea catre CFR, 1976.

O schita din Manualul lacatusului de vagoane din 1972:


Interior salon 88-42 de productie MVG


Schita unui vagon reconstuit la Grivita in 1968:
 
Gam3 a spus:
Probabil e WR 51 53 88-42 030-6 (fabricatie IVA) la livrarea catre CFR, 1976.

Interior salon 88-42 de productie MVG

Apropo de WR-urile de fabricaţie maghiară’, atenţie la intervalul 8:00-12:30:
https://www.youtube.com/watch?v=I4p7SncsX1w
 
Un fost vagon restaurant, neindetificat la data pozei (2008) intr-un tren de lucru in zona Timisoara:
shoppy:6441 a spus:
reportajul aici - http://pisti91.myfreeforum.org/about570.html

Oare mai exista pe undeva?
 
O sa despart acest topic in doua. Vagoane restaurant si vagoane BAR.

Vagonul din poza lui shoppy exista.
Are seria 80 53 97-10 006-8. A fost reconstruit la Uzinele GR. Rosie Bucuresti in 1958, are lungimea de 19.70 m si distanta intre pivoti de 10.50 m. Ultima revizie Pc 24.04.2003.
 
O intrebare, Vagoanul Bar, cutie 21-47 amfd, seria 50 53 85-47 000-8 pana la 019-8 (20 buc.), constructie U.V.A 1973 aveau un geam astupat din cele 5 centrale asa cum apare in ultimele poze cu ele din anii 2000(bleu / roz) ?
Vagonale BAR 85-40 ,din vagon 20-40 afld,aveau marcaje specifice,dungi,simboluri inscriptii BAR sau altceva? Cum se prezentau?
Multumesc.